Pastapipo Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Iemand van jullie die wel eens scheerzeep van damn good soap heeft geprobeerd? Zwarte kleur en van nederlandse fabrikant? Klinkt interessant. http://www.damngoodsoap.com/product/scheerzeep/ Ze hebben meer leuke dingen, ook setjes en baardolie etc: http://www.damngoodsoap.com/shop/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Ziet eruit als een blok teer man Niet echt aantrekkelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Volgens mij gewoon een dood gewone scheerzeep met een kleurstof erin om het zwart te maken en sowieso maken Nederlanders geen goeie scheerzepen ( grapje ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Tja, weet het niet. Artisanale zepen kunnen alle kanten op maar vallen vaak tegen hoewel (verzeepte) olijfolie hier schijnbaar niet het hoofdingrediënt is wat dan weer meevalt. Dan wel weer die klei erin.... Laat ik zeggen dat ik op basis van de ingrediënten niet direct sta te trappelen maar misschien is het wel een prima zeep. Ik wacht met interesse de reviews af maar weet zeker dat ik hier geen trendsetter, hooguit volger, word. Voor dat geld heb ik ook een puck D.R.Harris en dan zit ik (voor mij) gegarandeerd goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Actieve kool, klei, olijfolie, nee dank je, ik sla ook even een beurt over... En inderdaad, voor dat geld kun je ook een flink stuk zeep kopen die gegarandeerd goed is en nog groter is ook dan dat stukje zwarte zeep van 65 gram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted July 10, 2013 Author Share Posted July 10, 2013 Actieve kool, klei, olijfolie, nee dank je, ik sla ook even een beurt over...En inderdaad, voor dat geld kun je ook een flink stuk zeep kopen die gegarandeerd goed is en nog groter is ook dan dat stukje zwarte zeep van 65 gram. 65 gram had ik even over het hoofd gezien.. deze sla ik ook over Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlaadjeBla Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 anti-diarreemiddel (=actieve koolstof) op je gezicht smeren en er daarna uitzien als een schoorsteenveger? Beetje klei erbij om je verschrikte gezichtsuitdrukking uit te laten harden als je in de spiegel kijkt. En waarvoor zijn die essentiële oliën nou eigenlijk zo essentieël? De zeep stinkt overigens naar marketing bullshit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShockWave_Omega Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Mwa je zou ook voor de extra large scheerzeep kunnen gaan .. 14,95 voor 120 gram. Voordeel van de actieve kool is dat het je huid goed schoonmaakt. En klei is een goede scrub om de poriën te openen. Dus actieve kool is niet alleen goed om een bad case of the schlitz te stoppen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Een scheerzeep met scrub klinkt toch een beetje raar. Dat moet toch juist smooth zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 En waarvoor zijn die essentiële oliën nou eigenlijk zo essentieël? Het woord essentieel is een wat verkeerde rechtstreekse vertaling uit het Engels (die wij overigens ook gebruiken) voor de geur van de zeep, die ofwel bereikt wordt met parfums die een geur (zeer goed) nabootsen of met de geur van het product zelf. Bijvoorbeeld een eucalyptus parfum of het extract van de eucalyptus globulus plant wordt gebruikt. Het zou kunnen dat als je een allergie hebt voor een bepaald parfum, dat je dat niet hebt bij de essentiële olie die die geur veroorzaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 En waarvoor zijn die essentiële oliën nou eigenlijk zo essentieël? Het woord essentieel is een wat verkeerde rechtstreekse vertaling uit het Engels (die wij overigens ook gebruiken) voor de geur van de zeep, die ofwel bereikt wordt met parfums die een geur (zeer goed) nabootsen of met de geur van het product zelf. Bijvoorbeeld een eucalyptus parfum of het extract van de eucalyptus globulus plant wordt gebruikt. Het zou kunnen dat als je een allergie hebt voor een bepaald parfum, dat je dat niet hebt bij de essentiële olie die die geur veroorzaakt. Hee, dat wist ik niet. Ik meende altijd dat er verschil was tussen essentiele olieen, die je door distillatie uit planten en kruiden krijgt, en fragrance oils, die uit de chemische industrie komen. Eens even de encyclopedie erbij pakken? Essential oil From Wikipedia, the free encyclopedia An essential oil is a concentrated hydrophobic liquid containing volatile aroma compounds from plants. Essential oils are also known as volatile oils, ethereal oils, or aetherolea, or simply as the "oil of" the plant from which they were extracted, such as oil of clove. [glow=red]An oil is "essential" in the sense that it carries a distinctive scent, or essence, of the plant.[/glow]Essential oils do not form a distinctive category for any medical, pharmacological, or culinary purpose. Essential oils are generally extracted by distillation. Steam distillation is often used. Other processes include expression or solvent extraction. They are used in perfumes, cosmetics, soaps and other products, for flavoring food and drink, and for adding scents to incense and household cleaning products. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlaadjeBla Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Eens even de encyclopedie erbij pakken? Essential oil From Wikipedia, the free encyclopedia An essential oil is a concentrated hydrophobic liquid containing volatile aroma compounds from plants. Essential oils are also known as volatile oils, ethereal oils, or aetherolea, or simply as the "oil of" the plant from which they were extracted, such as oil of clove. [glow=red]An oil is "essential" in the sense that it carries a distinctive scent, or essence, of the plant.[/glow]Essential oils do not form a distinctive category for any medical, pharmacological, or culinary purpose. Essential oils are generally extracted by distillation. Steam distillation is often used. Other processes include expression or solvent extraction. They are used in perfumes, cosmetics, soaps and other products, for flavoring food and drink, and for adding scents to incense and household cleaning products. Dus het komt van essence. Dan snap ik het wel. Daar is ook geen goede Nederlandse vertaling voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Hoi Wim, Wat jij zegt,, dat bedoel ik ook uit te leggen. Het ene wordt verkregen uit de plant zelf en wat wordt aangeduid als fragrance oils zijn dan toch de olieën die als het ware alleen zo ruiken? Ik vind bij bijvoorbeeld de scheercremes met essentiële olieën dat het lijkt alsof het een heel "pure" geur is. Ik kan het niet beter omschrijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Heb een tijd terug deze zeep gekocht. Maar ben er niet echt tevreden over. In het begin als ik het op mijn gezicht aan het opschuimen ben dan heb ik zoiets van schuimt wel lekker. Dan wil ik beginnen met scheren en is alle schuim/ lather alweer bijna weg ik zelf kan er niks mee als ik mijn open scheermes gebruik.Maar ik wou er toch mee scheren dus heb ik maar wat wegwerp scheermesjes gekocht en daar mee geschoren, je bent dan wel continu je gezicht aan het opnieuw opschuimen/latheren. Maar ik moet eerlijk zeggen je huid word er wel lekker zacht van maar dan heb je ook alles gezegd. Oja de schuim lather word een beetje grijs . Ik heb trouwens ook de beste man die dit product op de markt heeft gebracht een mailtje gestuurd van met deze zeep kan ik niks en het lijkt wel een gewone handzeep. Waar op hij mij heeft verteld dat de zeep even moet in werken, en dat steeds beter word naar mate je het gebruikt. En vroeg me om de zeep nog een kans te geven ,en hij rade mij aan om preshave olie of creme te gebruiken. Heb het nog een tijde gebruikt werd wel iets beter, maar dat geld alleen als ik er mee scheer met wegwerp mesjes. Met open scheernes kan ik er nog steeds niks mee. Kort samen gevat. Met het proberen van deze zeep heb ik mijn gezicht opengehaald met gebruik van het open mes. Ik koop het niet weer kan er niks mee als open scheermes gebruiker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Als je huid er zo zacht van word kun je het altijd nog gebruiken als badzeep, weggooien is zonde tenslotte. Ik gebruik onder de douche ook altijd zeep die bijna niet schuimt en dat weinige schuim is ook zo weg (is ook geen scheerzeep maar Aleppo zeep). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 daar heb ik nog niet eens aan gedacht , bedankt voor de tip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaspervanimpelen Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 He wat leuk, even google op mijn eigen zeep en ik vond dit forum en dat er zelfs over gepraat werd. Ik ben dus de maker van Damn Good Soap en ik wil graag even reageren op het topic en even wat helderheid brengen over de ingrediënten. De zwarte kleur komt door actieve kool, wat enerzijds is gebruikt om de zeep zwart te maken, maar anderzijds ook een goede werking heeft op de huid. Doordat het een heel fijn stof is trekt het verontreinigingen uit je huid en is zo, zeker op je gezicht, goed voor zaken als acne. De klei die erin zit is niet voor scrubben, dat wil je niet als je een scheerzeep gebruikt, maar juist om je huid na het scheren dat gladde gevoel te geven. Voor de rest zitten er allemaal natuurlijke olie in, en ja, ook olijfolie. Klinkt misschien gek, maar dat heeft juist hele verzorgende eigenschappen. De mix van olie is samengesteld zodat het past bij een mannenhuid en goed werkt voor scheren. Hierbij heb daarom ook veel overlegd met professionele barbiers die het uiteindelijk ook hebben getest en gebruikt. Wat wel zo is, is dat de zeep minder schuimt dan je als scheerder gewend bent. Voor het daadwerkelijk scheren maakt dat niet echt uit, de zeep blijft namelijk wel langer "vet" en droogt minder snel uit dan bijvoorbeeld proraso. Ook verzorgt hij je huid beter. Het is ook afhankelijk van de scheerder, de ene vind het lekker met veel schuim, de ander juist niet. Ik maak bijvoorbeeld ook scheerolie die juist helemaal niet schuimt zodat je heel precies kan scheren. Maar omdat het oog ook wat wil en omdat ik het vaker heb teruggekregen dat meer schuim werd gewaardeerd heb ik het recept pas aangepast zodat er sneller meer schuim is. Maar ik ben wel blij met de opmerkingen en kritiek. Ik ben een jonge ambachtelijk zeepmaker, nu een jaar bezig en weet dat er altijd ruimte is om mijn product te verbeteren, dus dit soort fora zijn heel erg fijn. Ik zou zeggen "Shave on" en bedankt voor de feedback. Jasper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Welkom op het forum Jasper. Moet bekennen dat ik je zeep helemaal niet ken, mogelijks bij een volgende bestelling even in m'n winkelmandje plaatsen. De prijs is inderdaad hoog maar ja dat is bijvoorbeeld bij Baume producten (uit Belgie) ook zo. Dat was m'n eerste reactie en die van vele anderen maar als je dan hoort wat er allemaal voor kosten verbonden zijn aan het ontwikkelen en mogen op de markt brengen van zo'n product in deze landen dan sta je toch even te kijken. Baume.be heeft het wel slim bekeken, op hun website kan je een klein staaltje aanvragen, ze vragen je wel om te laten weten wat je ervaringen zijn met het product achteraf. En dat heeft denk ik al aardig wat mensen overhaalt om toch de prijs te betalen, wellicht een tip voor jou? In ieder geval veel succes met Damn Good Soap! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts