Chris Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Hey, Mijn naam is Chris, ben bijna 30 en afkomstig uit België. Mijn vader heeft al een baard van zolang ik mij kan herinneren, dus van hem heb ik nooit leren scheren. Van moeder op mijn 16 dan maar een Philips scheermachine gekregen, en dat heb ik tot deze zomer dagelijks gebruikt, ik heb zelfs nooit nieuwe mesjes gekocht Ik heb scheren altijd een noodzaak gevonden maar vond het de laatste maanden toch wel echt onaangenaam aan het worden. Op een gegeven moment was het mij beu en toen ik een weekje op reis was de supermarkt binnengesprongen en voor het eerst in mijn leven een scheermes (cartridge natuurlijk), scheerzeep (schuimbus) en aftershave (zonder alcohol) gekocht. Zo heb ik een week lang nat geschoren, de eerste dagen wel wat bloed verloren maar tegen het einde ging het beter en ik had me nog nooit zo glad geschoren. Op het einde van die week had ik dan nog eens mijn scheerapparaat bovengehaald maar toen kwam ik in de hel terecht: mijn haren werden gewoon uitgetrokken! Na een halve scheerbeurt heb ik het scheerapparaat laten liggen voor de housekeeping van het hotel En sindsdien scheer ik dus nat, ondertussen al enkele maanden en een tweetal maand geleden overgeschakeld van scheerschuim naar "echte" scheerzeep met een borsteltje. Daarvoor was ik het Kruidvat binnengestapt en een potje "De Vergulde Hand" vaste scheerzeep (had ik nog nooit in mijn leven gezien ) gekocht samen met een borsteltje van een paar euro. Op dit moment ben ik aan het wachten op de levering van Barbiere Di Figaro, die brengt namelijk mijn eerste DE mes (Muhle R89) samen met een betere kwast (Semogue 1800) en wat Proraso producten. Gisteren ben ik ook nog eens naar het Kruidvat geweest om een nieuw potje De Vergulde Hand te kopen want het maken van een goede lather lukt mij nog niet (maar daarvoor open ik zo een nieuw topic). Het lijkt mij hier een gezellig forum dus heb ik besloten om mij te registreren en voor te stellen. Ik ben niet van plan om hier heel actief te zijn, maar je weet nooit natuurlijk
Henkiepenkie Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Hoi Chris, Hartelijk welkom hier en je gaat nooit meer een grasmaaier voor je gezicht kopen. Schuim kloppen moet je gewoon gaan proberen en daarbij experimenteren met het water. Mijn ervaring is dat de kwast in het begin best nat moet zijn. Nu weet ik niet of je schuim maakt in een kommetje of op je gezicht, maar in een kommetje kun je eventueel nog wat water toevoegen. Vergulde Hand is niet zo duur dus wat proefschuim maken moet geen probleem zijn. Succes en een klein geheimpje. De kans is zeer groot dat je aan het begin staat van meer scheer gerelateerde aankopen.
cutthroat Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Van harte welkom! Enne....wij dachten bij de eerste paar posts ook dat we hier niet zo heel actief zouden zijn......
PI56 Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Welkom Chris. En veel plezier toegwenst met je nieuwe scheerspullen.
Robert79 Posted October 23, 2014 Posted October 23, 2014 Welkom ! maar waarom ben je weer een nieuw dezelfde potje DVH gaan kopen ?
Chris Posted October 23, 2014 Author Posted October 23, 2014 maar waarom ben je weer een nieuw dezelfde potje DVH gaan kopen ? Ik was stellig overtuigd dat er iets mis was met mijn techniek, dat potje de vergulde hand heb ik dan gekocht voor 2 redenen: 1. Het is goedkoop dus ideaal om mijn techniek te verbeteren 2. De proraso scheerzeep die ik kocht is duurder, en dat zou ik zonde vinden om te verpesten door mijn slechte techniek Maar zoals in het andere topic aangegeven ga ik dus gewoon eens met de proraso en mijn nieuwe borstel aan de slag
talibeard Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Welkom Chris en veel lees- en scheerplezier toegewenst!
Recommended Posts