Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dit weekend vertrek ik naar Tokio, valt hier nog wat te halen qua scheerspullen? Ik verwacht Feather mesjes, iemand nog andere suggesties/ideeën?

Posted

Bedankt, heren. Het blijkt dus dat het geen scheer walhalla is, maargoed dat mag de pret niet drukken.

LongShave, heb jij toevallig ervaring met de Japanse ASB? Ik lees dat die wel goed moeten zijn.

Posted

De Aziaten staan niet bekend om hun stevige baardgroei ;) Lijkt me wel tof Tokio. Veel plezier, mijn schoonzusje studeert daar in de buurt.

Posted
Misschien een kamasori scheermes scoren??

Gr ton

Dacht ook meteen aan! Of een Japanse watersteen?

Posted

Ik had vroeger een contact in Japan waarbij ik mijn Feather SE mesjes betrok, hij wist een paar plaatsjes waar beperkt wat te krijgen was maar niet veel soeps.

Posted
Misschien een kamasori scheermes scoren??

Gr ton

Bedankt voor de tip! Ga zeker even kijken voor zo'n mes.

Posted
Bedankt, heren. Het blijkt dus dat het geen scheer walhalla is, maargoed dat mag de pret niet drukken.

LongShave, heb jij toevallig ervaring met de Japanse ASB? Ik lees dat die wel goed moeten zijn.

Nee Beun, geen ervaring met de Japanse ASB.

Posted

Ik heb er geen ervaring met scheermessen, maar je vindt er op verschillende plekken winkeltjes waar je voor relatief weinig geld hele goede keukenmessen en toebehoren kunt kopen.

Ook een aanrader: de Tsukiji vismarkt in Chūo. Zo'n 1700-1800 kramen waar ze ongeveer 500 soorten vis, schaal- en schelpdieren verkopen. De tonijnveiling daar is een leuke belevenis, maar dan moet je er wel heel vroeg zijn (6.00 uur is te laat). Rondom de vismarkt wemelt het van de winkeltjes met restaurant- en keukenbenodigdheden, restaurantjes en sushibars.

En anders de Kabukiza. Eén van de bekendste kabuki theaters in Japan. Ligt vlakbij de vismarkt.

En, last but not least, ga in die omgeving vooral ook 's avonds de straat op. Je weet niet wat je meemaakt! De Chuo Dori is een grote winkelstraat die in Ginza ligt. Een wereldvreemde ervaring.