Beun Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Dit weekend vertrek ik naar Tokio, valt hier nog wat te halen qua scheerspullen? Ik verwacht Feather mesjes, iemand nog andere suggesties/ideeën?
LongShave Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Dit weekend vertrek ik naar Tokio, valt hier nog wat te halen qua scheerspullen? Ik verwacht Feather mesjes, iemand nog andere suggesties/ideeën? Ben er een tijdje niet geweest maar wellicht heb je hier wat aan: Japan for wetshavers Japan Shaving Supplies
moxie66 Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Tokio lijkt me geweldig! http://shavenook.com/thread-shaving-stores-in-tokyo-hong-kong
Beun Posted October 21, 2014 Author Posted October 21, 2014 Bedankt, heren. Het blijkt dus dat het geen scheer walhalla is, maargoed dat mag de pret niet drukken. LongShave, heb jij toevallig ervaring met de Japanse ASB? Ik lees dat die wel goed moeten zijn.
marzman Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 De Aziaten staan niet bekend om hun stevige baardgroei Lijkt me wel tof Tokio. Veel plezier, mijn schoonzusje studeert daar in de buurt.
antonius Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Misschien een kamasori scheermes scoren?? Gr ton
Noxa Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Misschien een kamasori scheermes scoren?? Gr ton Dacht ook meteen aan! Of een Japanse watersteen?
Snuff Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Ik had vroeger een contact in Japan waarbij ik mijn Feather SE mesjes betrok, hij wist een paar plaatsjes waar beperkt wat te krijgen was maar niet veel soeps.
Beun Posted October 22, 2014 Author Posted October 22, 2014 Misschien een kamasori scheermes scoren?? Gr ton Bedankt voor de tip! Ga zeker even kijken voor zo'n mes.
LongShave Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Bedankt, heren. Het blijkt dus dat het geen scheer walhalla is, maargoed dat mag de pret niet drukken. LongShave, heb jij toevallig ervaring met de Japanse ASB? Ik lees dat die wel goed moeten zijn. Nee Beun, geen ervaring met de Japanse ASB.
SakasakaHeyhey Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Dat is levertraan Zou ik niet aanbevelen
cutthroat Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Ik heb er geen ervaring met scheermessen, maar je vindt er op verschillende plekken winkeltjes waar je voor relatief weinig geld hele goede keukenmessen en toebehoren kunt kopen. Ook een aanrader: de Tsukiji vismarkt in Chūo. Zo'n 1700-1800 kramen waar ze ongeveer 500 soorten vis, schaal- en schelpdieren verkopen. De tonijnveiling daar is een leuke belevenis, maar dan moet je er wel heel vroeg zijn (6.00 uur is te laat). Rondom de vismarkt wemelt het van de winkeltjes met restaurant- en keukenbenodigdheden, restaurantjes en sushibars. En anders de Kabukiza. Eén van de bekendste kabuki theaters in Japan. Ligt vlakbij de vismarkt. En, last but not least, ga in die omgeving vooral ook 's avonds de straat op. Je weet niet wat je meemaakt! De Chuo Dori is een grote winkelstraat die in Ginza ligt. Een wereldvreemde ervaring.
Recommended Posts