LongShave Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Ik was niet tevreden met de behandeling die ik kreeg bij de nieuwe boetiek van L'Occitane in Amstelveen. De verkoopmedewerker was chagrijnig en alles was teveel. Dit heb ik middels het contact formulier op de site van L'Occitane gemeld. Onderstaande mail kreeg ik retour (let op de woord "spelingen") "Geachte Mijnheer Eric, Wij hebben uw e-mail goed ontvangen en danken u voor de tijd die u genomen heeft om ons te contacteren. Wij betreuren de situatie die u beschreven heeft. Het spijt ons oprecht dat u niet volledig tevreden was over de shopervaring die u heeft ondervonden tijdens uw laatste bezoek aan onze boetiek in Amstelveen. Wij willen u geruststellen dat uw verwelkoming op geen enkele manier de aandacht reflecteert die wij besteden aan onze klanten. Sterker nog, wij geloven dat een warme opvang de prioriteit van al onze verkoopsconsulentes moet zijn. We gaan uw kostbare getuigenis aan onze Commerciële Directie doorgeven om ons team van Amstelveen te sensibiliseren. Als blijk van onze verontschuldiging willen we u graag een aantal producten in de vorm van proefjes en reisformaten toesturen, omdat uw tevredenheid belangrijk is voor ons. Kunt u ons hiervoor uw postadres bevestigen alstublieft? Van zodra wij uw postadres ontvangen, versturen wij uw pakketje zo spoedig mogelijk! Wij hopen hiermee geantwoord te hebben op uw verzoek en wensen u nog een prettige dag! Tot zeer binnenkort in onze e-boetiek of in de boetiek in uw buurt. Julie Klantenservice L'Occitane en Provence Onze verkoopadviseurs staan tot uw beschikking voor al uw vragen van maandag tot vrijdag, van 9u tot 17u op het nummer 0900 160 00 01 (dit informatienummer kost 2,76 cent/minuut met een maximum van 9,40 cent/gesprek). "
Shaving Silly Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Nou netjes opgelost toch ? Een deel van het verhaal begrijp ik niet helemaal : We gaan uw kostbare getuigenis aan onze Commerciële Directie doorgeven om ons team van Amstelveen te sensibiliseren. Wat gaan ze er mee doen ???
Noxa Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Daarmee bedoelen ze dat het personeel van de vestiging Amstelveen de wind van voren gaat krijgen.
Snuff Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Dat zou best wel kunnen, ik heb gemerkt dat het personeel daar heel snel wisselt (alhoewel ik daar de reden natuurlijk niet van weet). Straks gaat iedereen een klacht indienen alleen al om een pakketje met producten te ontvangen
efsk Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Wel een merkwaardige ervaring LongShave. In Den Haag is het personeel bij de L'Occitane dusdanig overdreven vriendelijk, behulpzaam en serviel dat het bijna beklemmend wordt. Bijna ook een klacht waard Kunnen ze het team in Den Haag gaan desensibiliseren
Noxa Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Eric, nu je er toch zo goed in zit regel gelijk even dat ze de aftershave splash van Cade weer invoeren!
Shaving Silly Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Wel een merkwaardige ervaring LongShave. In Den Haag is het personeel bij de L'Occitane dusdanig overdreven vriendelijk, behulpzaam en serviel dat het bijna beklemmend wordt. Bijna ook een klacht waard Kunnen ze het team in Den Haag gaan desensibiliseren Nou dat vind ik erger dan een verkoopster die een keertje chagrijnig is, dan roep ik meestal : duurt lang hé zo'n dag als je er geen zin in hebt !!
LongShave Posted October 21, 2014 Author Posted October 21, 2014 Wel een merkwaardige ervaring LongShave. In Den Haag is het personeel bij de L'Occitane dusdanig overdreven vriendelijk, behulpzaam en serviel dat het bijna beklemmend wordt. Bijna ook een klacht waard Kunnen ze het team in Den Haag gaan desensibiliseren Het personeel op de Heiligeweg in Amsterdam was ook overdreven vriendelijk. Ik kreeg daar zelfs wat samples mee. Niet in Amstelveen. Manmanman wat een chagrijnig type was dat.
3gor4 Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Liever overdreven vriendelijk personeel dan een chagrijnige zuurpruim! Maar L'Occitane behandelt de klacht wel goed. Ze sturen je een hele proefpakket, prima toch!?
Barbiere di Figaro Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Heb ooit een keer in een praatje van Van der Gijp iets dergelijks gehoord, maar die had een andere oplossing: Ging om een hifi-zaak en hij wilde een grote tv kopen. (echt groot). Maar was laatste model en verkoper begon wat moeilijk te kijken en te zeuren dat-ie hem dan van de wand moest halen, waarop Van der Gijp zei: "Ach joh, als het te lastig is allemaal, dan laat hem lekker hangen, koop ik hem toch ergens anders ha ha ha ha ha ha ha ha" Zo leuk!
marzman Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Netjes hoe ze het oplossen, ik heb er zelf nog nooit over gedacht om een klacht te sturen als iemand chagerijnig is in een winkel. In hotels en restaurants vermeld ik het wel in een recentie, maar bij winkels doe ik er niks mee eigenlijk.
LongShave Posted October 21, 2014 Author Posted October 21, 2014 Netjes hoe ze het oplossen, ik heb er zelf nog nooit over gedacht om een klacht te sturen als iemand chagerijnig is in een winkel. In hotels en restaurants vermeld ik het wel in een recentie, maar bij winkels doe ik er niks mee eigenlijk. Zeker netjes. Ik klim normaliter ook niet snel in de pen maar deze verkoopster maakte het wel erg bont. Ik heb haar ook gevraagd of ze haar dag misschien niet had. Daarna was ze helemaal niet meer aanspreekbaar......
Shaving Silly Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Nou ja ach , er van uitgaande dat de verkoopster al in een minder goeie bui was en haar week had en het zou zomaar kunnen dat ze net de boel op orde had en dan komt die reus van 2.06 en een meter breed binnen en dacht ze ja hoor daar gaat de boel zo weer en die reus die met alle gevaar van dien door die winkel heen scharrelt vraagt ook nog of ze haar dag niet had ???? Tsja ach dan kan een vrouw nog wel eens in het onaardige schieten.
Marcel Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Dan moet je werk elders zoeken als je daar niet tegen kunt.
Shaving Silly Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Ja dat is het nadeel voor winkel personeel , die mogen nooit uit hun humeur zijn. [ en dat is ook in mijn vak ] Ongeacht wat er aan de hand is , die plakken smorgens een glimlach op hun gezicht [ smeren eventueel de aambeienzalf onder onze ogen ] en zijn de leuke verkoopster/ kapster maar wees eerlijk iedereen heeft toch wel eens een dag dat het niet lekker gaat ??? En nou zeg ik niet dat Eric geen gelijk heeft want die heb ik leren kennen als een hele makkelijke geduldige klant dus als hij zegt dat het niet gepast is dan geloof ik hem maar een beetje in de bres springen voor het winkel personeel moet ik toch wel ff doen.
LongShave Posted October 22, 2014 Author Posted October 22, 2014 Dus je hebt bij haar niks gekocht ? Wel want de kwasten wilde ik zowiezo graag hebben. Mayby the time off the month??
LongShave Posted October 22, 2014 Author Posted October 22, 2014 Nou ja ach , er van uitgaande dat de verkoopster al in een minder goeie bui was en haar week had en het zou zomaar kunnen dat ze net de boel op orde had en dan komt die reus van 2.06 en een meter breed binnen en dacht ze ja hoor daar gaat de boel zo weer en die reus die met alle gevaar van dien door die winkel heen scharrelt vraagt ook nog of ze haar dag niet had ???? Tsja ach dan kan een vrouw nog wel eens in het onaardige schieten. De Boetiek is idd klein. Denk zo'n 9 m2. Tja en dan "vul' ik zo'n winkel al in mijn uppie.
Shaving Silly Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Hihihiihih ik kreeg het ook een beetje benauwd hoor !! de eerste keer dat je bij mij binnen kwam.
LongShave Posted October 22, 2014 Author Posted October 22, 2014 Hihihiihih ik kreeg het ook een beetje benauwd hoor !! de eerste keer dat je bij mij binnen kwam. je zult er, net zoals ik, mee moeten leven......
Robert79 Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Nou ja ach , er van uitgaande dat de verkoopster al in een minder goeie bui was en haar week had en het zou zomaar kunnen dat ze net de boel op orde had en dan komt die reus van 2.06 en een meter breed binnen en dacht ze ja hoor daar gaat de boel zo weer en die reus die met alle gevaar van dien door die winkel heen scharrelt vraagt ook nog of ze haar dag niet had ???? Tsja ach dan kan een vrouw nog wel eens in het onaardige schieten. De Boetiek is idd klein. Denk zo'n 9 m2. Tja en dan "vul' ik zo'n winkel al in mijn uppie. Toevallig was ik vandaag ook in Amstelveen en liep in zo' overdekte hal en opeens zag ik zo'n geel L'Occitane bordje staan op de gevel.Ik was daardoor benieuwd naar die leuke 'verkoopster', dus maar naar binnen gegaan.Een vriendelijke en rustige vrouw kwam naar me toe en vroeg of ze me kon helpen."Natuurlijk" antwoorde ik, een 'Plisson' scheerkwast."Natuurlijk,die hebben we" en ze haalde er eentje uit een laatje.Uiteindelijk de deur uitgegaan met een nieuwe kwast en twee samples ASB Balsems. Blijkbaar, hebben ze daar inmiddels op hun donder gehad.Ik had niks te klagen over de 'verkoopster' en ze was spraakzaam zat.
marzman Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Misschien hebben ze al een nieuwe Of ze had gewoon haar dag niet.
LongShave Posted October 25, 2014 Author Posted October 25, 2014 Misschien hebben ze al een nieuwe Of ze had gewoon haar dag niet. Ik ben vanmiddag dag nog even langs gegaan. De "kuch" verkoopster die mij eerder geholpen had was niet aanwezig. Misschien een dagje vrij.
Recommended Posts