Jump to content

Recommended Posts

Posted

De korte periode dat ik me scheer met de krabber gaat mij al aardig af, het ene moment is de huid branderig bij het gebruik van aluin, andere moment is het al te merken bij koud water blussen, dat ik het goedgedaan hebt, dus er valt nog het één en ander te perfectioneren.

Nu het schuim kloppen, daar gebruik ik nog een klein beetje scheer creme voor en daar ontstaat veel scheerschuim uit ( waar je onderhand ook nog je benen mee kan doen) , dit spoel ik dan na de scheerbeurt via de wasbak weg, de vraag eigenlijk: wordt dit normaal weer gebruikt voor een volgende scheerbeurt :?::?:

Posted

Ik bewaar mn schuim niet, maar ik hou ook nooit veel over. Ik heb wel liever teveel dan te weinig, maar het is nooit zo veel dat ik er nog een beurt mee kan doen. Vaak gaat het restant ook naar mn vrouw voor benen etc.

Posted

Verdwijnt hier ook in het putje.

Maar na mijn laatste pass afgespoeld te hebben, en als ik nog zeep over heb, doe ik altijd weer ff snel mijn baard weer inschuimen en doe ik mijn scuttle en kwast schoonmaken en afspoelen.

Om vervolgens nog weer een keertje met koud water na te spoelen.

Posted

Zelfde hier. Altijd teveel en daarna het riool in. Ben wel bezig om wat spaarzamer te worden maar ook weer niet teveel. Want zoals ieder weet. Op! Dan hoogste tijd voor wat nieuws :mrgreen:

Posted
Zelfde hier. Altijd teveel en daarna het riool in. Ben wel bezig om wat spaarzamer te worden maar ook weer niet teveel. Want zoals ieder weet. Op! Dan hoogste tijd voor wat nieuws :mrgreen:

Juist, des te eerder je er weer doorheen bent.

En ja, ik ben zelfs zo gek dat ik zomaar eens een zeepje pak, en gewoon even ga schuimen, snuffelen en voelen. :roll:

Posted

Dat verwondert me nu van Nederlanders zie :twisted: Wat een verspilling, gewoon de overtollige zeepschuim uit je borstel drukken en in een grote pot doen, eenmaal die vol is na een paar maand moet je die op middelhoge stand in de microgolf plaatsen gedurende een kwartiertje (zonder deksel erop hé), daardoor verdampt het water en wat overblijft kan je gewoon in een potje doen, wat aandrukken en voila weer een pot scheerzeep gespaard. ;)

Posted
Dat verwondert me nu van Nederlanders zie :twisted: Wat een verspilling, gewoon de overtollige zeepschuim uit je borstel drukken en in een grote pot doen, eenmaal die vol is na een paar maand moet je die op middelhoge stand in de microgolf plaatsen gedurende een kwartiertje (zonder deksel erop hé), daardoor verdampt het water en wat overblijft kan je gewoon in een potje doen, wat aandrukken en voila weer een pot scheerzeep gespaard. ;)

Dus zo doe jij dat Ron!

Posted

Juist, des te eerder je er weer doorheen bent.

En ja, ik ben zelfs zo gek dat ik zomaar eens een zeepje pak, en gewoon even ga schuimen, snuffelen en voelen. :roll:

Dat doe ik wel een paar keer om een nieuwe zeep te leren kennen.

Posted

En dan heet het Scottisch shaving soap?

Posted

Ik maak altijd een "uberlather" zoals ze dat zo mooi op B&B zeggen (glycerine, scheercrème en scheerzeep). Wat over blijft, gebruik ik als maskertje en dan heb je ook geen verspilling 8-)

Wanneer je goede producten gebruikt, is dat ook nog eens goed voor je huid. Mijn gezicht en nek kalmeert dan na de scheerbeurt.

Posted

Andere optie is gewoon doorgaan met scheren tot het op is. Hoofd, benen, borst.... Gewoon door scheren ;)

En dan heet het Scottisch shaving soap?

S(h)aving soap ;)

• 1 month later...
Posted

Ik maak meestal genoeg voor 3 a 4 passes en doe dan slechts 3 passes scheren. De 4e smeer ik als laaste comfort pass (alleen smeren zonder scheren) en dan is het meestal echt op. Terwijl ik dan ingesmeerd ben spoel ik kwastje en evt de kom en ruim dat op. Daarna spoel ik comfort pass weg en gaat er aluin over mn natte smoel. Vervolgens haal ik mesje uit apparaat en reinig alles. Als laatste spoel ik aluin van mn gezicht en dan de After shave of balm erop. Perfecto! :D

Posted

Ik maak genoeg om mijn gezicht in te smeren, wat er overblijft en nog in de kwast zit, is meestal voldoende om wat plekken aan te tippen voor een andere pass

Posted

Het overkomt me nog maar zelden dat ik voor een hele pass of meer overhoud de laatste jaren. Als je in een kommetje opschuimt kun je er eigenlijk ook niets meer mee maar als je op je puck nog schuim hebt zitten kun je dat gewoon laten indrogen en heb je de volgende keer alleen je kwast wat sneller dan anders geladen. Ik heb wel het idee dat als je aan kopsoppen doet net als ik dat je sneller een gevoel ontwikkeld voor hoeveel zeep je nu in je borstel moet laden.

• 2 months later...