Jump to content

Poor man strop kit

dazh

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik kwam toevallig op de site van whippeddog vanwege tips over hun goedkope silvertip badger scheerkwast. En vond daar deze "Poor man strop kit". Nu was ik benieuwd wat jullie van deze kit vinden voor een beginner. Zijn die 0.1 en 0.3 micron pastas echt nodig?

http://www.whippeddog.com/products/view/poor-man-strop-kit

Bij die kit zit een balsahouten plankje met aan weerszijden chroomoxide en ijzeroxide. De losse zakjes "pasta" (=gewoon oxidepoeder) zijn bedoeld om deze strop van een verse laag te voorzien. Ik heb deze strop gebruikt om te leren stroppen. Inmiddels is hij voor niet meer geschikt voor het stroppen van een open mes, maar nig wel voor zakmessen etc. Ik hond het een prima no-nonsense strop.

Ik heb deze destijds (met "flaws") gekocht om niet een dure strop te verkloten. Uitstekende strop om het op te leren. De balsastrop (is inbegrepen, evenals extra zakjes Crox en Feox om opnieuw aan te brengen) voldoet ook prima, en heb je echt wel nodig. Naar gelang de tijd verstrijkt merk je dat het mes wat botter wordt. In dat geval 20 maal op Crox en 20 maal op Feox stroppen en je kunt er weer tegenaan.