dazh Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Hoi allemaal, Ik kwam toevallig op de site van whippeddog vanwege tips over hun goedkope silvertip badger scheerkwast. En vond daar deze "Poor man strop kit". Nu was ik benieuwd wat jullie van deze kit vinden voor een beginner. Zijn die 0.1 en 0.3 micron pastas echt nodig? http://www.whippeddog.com/products/view/poor-man-strop-kit
Snuff Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 veel mensen zijn er toch over te spreken dus .... Ik zou die pastas erbij nemen ja als je een beginner bent.
timmert26 Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 "Additional supply of these abrasives are included" als het goed is zit het er dus bij in.
dazh Posted October 21, 2014 Author Posted October 21, 2014 "Additional supply of these abrasives are included" als het goed is zit het er dus bij in. Dat snap ik was alleen benieuwd hoe nuttig het is.
Marcel Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Bij die kit zit een balsahouten plankje met aan weerszijden chroomoxide en ijzeroxide. De losse zakjes "pasta" (=gewoon oxidepoeder) zijn bedoeld om deze strop van een verse laag te voorzien. Ik heb deze strop gebruikt om te leren stroppen. Inmiddels is hij voor niet meer geschikt voor het stroppen van een open mes, maar nig wel voor zakmessen etc. Ik hond het een prima no-nonsense strop.
cutthroat Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Ik heb deze destijds (met "flaws") gekocht om niet een dure strop te verkloten. Uitstekende strop om het op te leren. De balsastrop (is inbegrepen, evenals extra zakjes Crox en Feox om opnieuw aan te brengen) voldoet ook prima, en heb je echt wel nodig. Naar gelang de tijd verstrijkt merk je dat het mes wat botter wordt. In dat geval 20 maal op Crox en 20 maal op Feox stroppen en je kunt er weer tegenaan.
Recommended Posts