BoyB Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Ben nieuw hier en vandaar dat ik me even voorstel. Ben 59 jaar en heb dus geruime scheerervaring Ik erger me al decennia aan de marktdominantie van een aantal cartridge producenten. De prijzen die voor een mesje berekend worden komen op geen enkele manier overeen met de gevoelswaarde van het product. Daarom jaren geleden gekozen voor de mesjes van de Lidl: binnen het marktsegment value for money. Tijdje geleden rondreis gemaakt door Turkije. Na een van mijn overnachtingen heb ik mijn scheerspullen laten liggen in een hotel. Dat was een goede aanleiding om ergens in het binnenland van Turkije me te laten scheren door een echte barbier. De hele behandeling duurde drie kwartier en was een ware belevenis. Echter: onze vervolgetappe zou geen externe scheermogelijkheid opleveren. Daarom naar de super getogen en allerlei goedkoop spul gekocht: een krabber, Derby mesjes, kwast, Arko scheercrème en Arko aftershave crème (die kleine tubetjes). Ondanks dat de krabber ongelooflijk agressief was (veel bloed) en de kwast matig heb ik met ongelooflijk veel plezier me de rest van de vakantie geschoren. Scheren was opeens weer leuk! En het kostte helemaal niets! In het bijzonder de Arko aftershave creme vond ik geweldig. Thuis deze nieuwe rite voortgezet. Had al snel door dat het wat betreft kosten een valkuil is. Uit ergernis voor de dure cartridges gestart, nu de verleiding om allerlei mooie (en dure) spullen te kopen. Ik bouw het langzaam op. Als je net je rijbewijs hebt moet je geen snelle sportauto kopen. Zo zie ik het ook met scheren. De Turkse krabber al lang weggegooid. Vervolgens een chinese krabber gekocht, scheerde prima, laten vallen en kon ook de prullenbak in. Heb nu drie krabbers die me alle drie bevallen: de overbekende Gilette van TinyDeal, de Feather Popular en de Lord L6. De Lord bevalt me nog het beste. Ben druk aan het experimenteren met mesjes. Zo heb ik onlangs proefpakket mesjes besteld: http://www.ebay.com/itm/231324457731?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Ook een nieuwe kwast aangeschaft: http://www.ebay.com/itm/161429175702?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Beide bestellingen nog niet binnen. En vorige week op vakantie geweest in Spanje. Daar de Floid aftershave gekocht en de La Toja scheercreme. beide topaankopen! Jullie zien, ik ben zoekende en dat zal ik nog wel een tijdje blijven. En met veel plezier!
Fraggie Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Veel plezier! Je bent al aardig op weg zie ik Gr Hans
Marcel Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Welkom en veel plezier hier. Die valkuil waar je over praat is reeds bij velen bekend hier
Snuff Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Welkom op het forum, als je echt goedkoop wil scheren koop dan een open scheermes zeiden ze, heb je aan één mes genoeg voor de rest van je leven! Dat was dus de diepste kuil
cintoonnik Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Leuk verhaal! Herkenbaar. In de smoes om kosten te besparen trappen wij al lang niet meer. Maar hier kan je open en eerlijk zijn hoor! Welkom!
Mooly Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Welkom en thanks voor de ebay links. Zo kom ik er dus achter dat je een betere prijs kan krijgen via de amerikaanse ebay.
PI56 Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Welkom BoyB. Wij zijn ten alle tijde bereid om de valkuil nog wat dieper te maken.
cutthroat Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Van harte welkom! Die zoektocht....die houdt nooit op. En dat is maar goed ook . En voor wat betreft die valkuil: wij helpen je wel, al was het maar naar de kl#te
Recommended Posts