Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heren en dames!

Ik ben op zoek naar zepen voor de gevoelige huid. De witte Proraso vind ik niet lekker ruiken dus die valt af. Daarnaast heb ik ook Baume.be en die vind ik echt geweldig!

Alvast bedankt!

Posted

weet je waar je huid gevoelig voor is?

persoonlijk kan ik niet tegen een aantal bovengenoemde zepen. Helaas geen MWF vanwege de lanoline evenals Musgo Real, Jermyn Street is geen optie (weet niet waarom maar creme's over het algemeen bevallen niet). Amandel olie geeft een probleem dus geen Cella etc.

Zoek een goede beschermende en verzorgende zeep zoals DR Harris, Petal Pusher Fancies (geen oakmoss & sage en geen ciderhouse 5) Calani of Haslinger etc etc.

Posted

Denk dat ik vanavond eens op zoek ga naar MWF, ik lees er goede verhalen over. Maar kan iemand de geur omschrijven?

Posted

Meer dan: "ruikt erg als zeep" kan ik er niet van maken. Een lichte zeepgeur die niet blijft hangen na gebruik. Wel aangenaam maar voor de geur zou ik hem niet kopen. Dit alles UEKAZ uiteraard.

Posted

Ik zag op de site van BdF ook de zepen van HTGAM, nu ben ik heel erg benieuwd maar deze geuren. Zijn deze zepen geschikt om te gebruiken op een gevoelige huid?

Posted

Naar deze zepen was ik ook benieuwd, maar dit zijn net de zepen waar geen sample van te krijgen is.Ik had wel ergens gelezen dat de 'frost bite' zo'n zeep was die je beter kan vermijden.

Posted

Geen enkele 'klassieke' zeep is echt zacht voor de huid. Moderne syndets zijn wat dat betreft veel beter. Als je echt last hebt van zeep (dat zou je dan ook moeten merken als je je met (echte) zeep wast) dan ben je beter af met een moderne 'goo' uit de spuitbus - mits correct gebruikt.

Kans is echter groot dat als je huidproblemen krijgt van een scheerzeep het aan de overige ingredienten (meestal een van de geurstoffen) ligt. Probeer een zeep met weinig of geen geur te vinden (of laat er een maken ;-) )