Beun Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Heren en dames ook natuurlijk, Ik zit te kijken naar een nieuwe kwast omdat ik merk dat mijn huidige kwast heel slap begint te worden, en ik het gevoel heb deze de haren niet meer goed omhoog krijgt. De laatste tijd gaat het scheren niet meer zo fijn terwijl ik normaal in 2 passes een bbs resultaat behaalde. Mijn baard is redelijk stug dus ik hoop dat jullie mij een goed advies kunnen geven. Ik heb nu een Edwin Jagger met best dassenhaar, en een The Body Shop synthetische borstel die ik helemaal ruk vind. Alvast bedankt!
Marcel Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Wat is je budget? Maak je schuim op je gezicht of in een kom? Een slappe kwast heeft je voorkeur blijktbaar niet, dat scheelt alweer Gaat je voorkeur uit naar een stevige, schrobbende kwast of moet deze juist erg zacht maar toch met voldoende weerstand zijn? Om maar wat voorbeelden te noemen.
Beun Posted October 19, 2014 Author Posted October 19, 2014 Wat is je budget?Maak je schuim op je gezicht of in een kom? Een slappe kwast heeft je voorkeur blijktbaar niet, dat scheelt alweer Gaat je voorkeur uit naar een stevige, schrobbende kwast of moet deze juist erg zacht maar toch met voldoende weerstand zijn? Om maar wat voorbeelden te noemen. Qua budget ben ik vrij makkelijk, laat maar wat dingen zien en dan kan ik altijd nog kiezen. Ik vind het maar zo dat het een eenmalige investering is. Daarnaast maak ik schuim in een kom. Het fijnste is toch een wat zachtere kwast maar met flink wat weerstand. Ik heb een hele gevoelige huid en dan lijkt zo'n schrobbende kwast mij iets teveel van het goede.
Carloz Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Semogue owners club 2 band misschien (zie BdF)?
Marcel Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Dat zou ook mijn eerste optie zijn, alhoewel sommigen hem niet zacht genoeg vinden. Verder ben ik niet zo thuis in de "komsop" kwasten, wellicht dat anderen nog goede alternatieven kunnen aandragen.
bronda Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Tja maar een keus....zachte kwast die veel backbone geeft en geen zeep "vreet"...Muhle Kosmo!. Syntheet een top kwast waar je in no time een perfecte massa scheerzeep van krijgt. Ongeveer 44 euro, heb ook de Plisson pas aangeschaft bij L'occataine ook een goede kwast maar veel meer floppy en dat is even wennen in het begin. Maar ook die produceert een geweldige hoeveelheid schuim. Oh de Muhle Kosmo en de Plisson voelen super zijde zacht aan op de huid, kan geen dasharen kwast tegen op.
Beun Posted October 20, 2014 Author Posted October 20, 2014 Tja maar een keus....zachte kwast die veel backbone geeft en geen zeep "vreet"...Muhle Kosmo!.Syntheet een top kwast waar je in no time een perfecte massa scheerzeep van krijgt. Ongeveer 44 euro, heb ook de Plisson pas aangeschaft bij L'occataine ook een goede kwast maar veel meer floppy en dat is even wennen in het begin. Maar ook die produceert een geweldige hoeveelheid schuim. Oh de Muhle Kosmo en de Plisson voelen super zijde zacht aan op de huid, kan geen dasharen kwast tegen op. Na mijn ervaring met de synthetische TBS kwast ben ik hier heel erg huiverig voor. Daarnaast vind ik het opkloppen minder gaan dan met een dassenharen exemplaar.
Johan Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Toch is het wel de moeite waard om eens een moderne synthetische kwast te proberen. De The Grooming Company kwasten hebben ook zijdezachte haren, en zijn echte schuimmonsters. Heel anders dan de vroegere generaties synthetische kwasten.
Robert79 Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Tja maar een keus....zachte kwast die veel backbone geeft en geen zeep "vreet"...Muhle Kosmo!.Syntheet een top kwast waar je in no time een perfecte massa scheerzeep van krijgt. Ongeveer 44 euro, heb ook de Plisson pas aangeschaft bij L'occataine ook een goede kwast maar veel meer floppy Ik vind trouwens de syntheet van 'Muhle' erg floppy is en dat het schuim erg onder de kwast uitloopt en op het handvat terecht komt.
Beun Posted October 20, 2014 Author Posted October 20, 2014 Tja maar een keus....zachte kwast die veel backbone geeft en geen zeep "vreet"...Muhle Kosmo!.Syntheet een top kwast waar je in no time een perfecte massa scheerzeep van krijgt. Ongeveer 44 euro, heb ook de Plisson pas aangeschaft bij L'occataine ook een goede kwast maar veel meer floppy Ik vind trouwens de syntheet van 'Muhle' erg floppy is en dat het schuim erg onder de kwast uitloopt en op het handvat terecht komt. Dat laatste heb ik ook heel erg met mijn TBS kwast. Heeft iemand een link naar een SOC 2 band? Want ik zie op de site van BdF veel verschillende SOC kwasten..
Beun Posted October 20, 2014 Author Posted October 20, 2014 Bedankt heren, zal hem van de week even bestellen. Meteen samen met de MWF.
Recommended Posts