Joris Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Ik gebruik bijna dagelijks de Proraso splash na het scheren. Voor mij is het de perfecte verzorging en de geur is lekker fris maar subtiel. Ik krijg altijd een compliment van mijn vrouw als ik uitgeschoten ben. Voor de koudere tijd van het jaar zoek ik iets warmers maar wel absoluut een splash. Als Proraso een splash had in het verlengde van hun sandalwood zeep dan was het perfect geweest. Ik heb de lotion van Tabac maar deze is iets te kruidig en voelt te droog. Suggesties?
marco Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Floïd, Vitos of Speick misschien? Ik heb zelf Tabac, Vitos en Floïd Black voor de koudere en nattere dagen. Hoewel Vitos ook prima in de zomer kan. Proraso trouwens ook in de winter Alcolado Glacial en Osage Rub laat ik echter wel staan nu het kouder wordt, die gaan me echt te ver.
Joris Posted October 19, 2014 Author Posted October 19, 2014 Ik ben wel geïnteresseerd in Speick. Deze heb ik gevonden bij een natuurwinkel in mijn woonplaats. De scheercrème is een van mijn favorieten maar ik ben bang dat ik de hele dag naar ricola snoepjes ruik als ik er een aftershave van gebruik. Is deze vrees gegrond?
LongShave Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Ogallala Bay Rum Sandelwood van TOBS Old Spice L'Occitane's Cade splash Musgo Real Classic Crabtree & Evelyn Morrocan Myrth (ASB) Geo F Trumper - Spanish Leather
Noxa Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 L'Occitane's Cade splash Maken ze die?? Dan koop ik hem meteen!
LongShave Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 L'Occitane's Cade splash Maken ze die?? Dan koop ik hem meteen! Gisteren een kennis over horen praten. Was op een groot feest, de "herrie" kan hebben meegespeeld bij het luisteren EDIT: Pfff, toch goed gehoord: http://www.amazon.com/LOccitane-Cade-After-Shave-Splash/dp/B001G60EN0/ref=pd_sxp_f_pt/190-1652821-3300053
marco Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Zou ik verder niet durven zeggen over de Speick. Heb hem zelf helaas niet, maar hoor hier erg goeie verhalen er over. Fris, maar niet ijskoud geloof ik. Dat klinkt wat mij betreft als goed voor elk seizoen Ik ga ook maar eens richting natuurwinkel binnenkort...
moxie66 Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Zou ik verder niet durven zeggen over de Speick.Heb hem zelf helaas niet, maar hoor hier erg goeie verhalen er over. Fris, maar niet ijskoud geloof ik. Dat klinkt wat mij betreft als goed voor elk seizoen Ik ga ook maar eens richting natuurwinkel binnenkort... Een frisse kruidige citroen achtige geur, moeilijk te omschrijven. De zeep ruikt anders. Geen menthol dus geheel geen verkoelend effect. De verzorgende werking is heel erg goed mede door de witch hazel maar ook de valeriaan uit de Alpen (speick, familie van de kamperfoelie).
Noxa Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 L'Occitane's Cade splash Maken ze die?? Dan koop ik hem meteen! Gisteren een kennis over horen praten. Was op een groot feest, de "herrie" kan hebben meegespeeld bij het luisteren EDIT: Pfff, toch goed gehoord: http://www.amazon.com/LOccitane-Cade-After-Shave-Splash/dp/B001G60EN0/ref=pd_sxp_f_pt/190-1652821-3300053 Sorry voor off-topic maar dit is goed nieuws! Ik ga van de week meteen op jacht!! Edit:// Dit is een oude advertentie. Wordt dus niet meer gemaakt, ze maken alleen nog maar de balm welke ik dan weer te vet vind.
LongShave Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Edit:// Dit is een oude advertentie. Wordt dus niet meer gemaakt, ze maken alleen nog maar de balm welke ik dan weer te vet vind. Volgens mij hier verkrijgbaar
LookOut Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Edit:// Dit is een oude advertentie. Wordt dus niet meer gemaakt, ze maken alleen nog maar de balm welke ik dan weer te vet vind. Volgens mij hier verkrijgbaar Da's een Eau de Toilette
LongShave Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Edit:// Dit is een oude advertentie. Wordt dus niet meer gemaakt, ze maken alleen nog maar de balm welke ik dan weer te vet vind. Volgens mij hier verkrijgbaar Da's een Eau de Toilette Kun je toch ook als Splash gebruiken??
marco Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Prima, maar een asb achteraf is dan wel aan te raden.
Joris Posted October 20, 2014 Author Posted October 20, 2014 Vanmiddag Speick after shave lotion gekocht bij de natuurwinkel. Ik had even aan het flesje geroken en het het had geen Ricola aroma. Ik was ooit iets the enthousiast met de Speick deo stick en daar heb ik nog steeds een ricola trauma van. Thuis op mijn pols aangbracht en ik vind het een lekkere frisse en toch klassieke geur zonder een oude mannetjes luchtje te zijn. Uiteraard morgenochtend proberen
LookOut Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Da's een Eau de Toilette Kun je toch ook als Splash gebruiken?? Hmm ik weet niet hoor ... Best prijzig om als aftershave te gebruiken. Binnen de parfumwereld is het wel in de goedkopere regio. Daarbij heeft het een spray, dus minder handig in gebruik. De spray kan je er wel af draaien, maar dan zal de dop niet meer op de fles passen. Oja en na even te googlen kwam ik dit tegen: http://www.ebay.com/gds/Mens-Aftershave-EDT-Cologne-whats-the-difference-/10000000000078086/g.html "Many aftershaves contain soothing and cooling ingredients, such as Aloe Vera. This helps soothe the skin after a shave." "However EDT's contain too much oil to be put on the face, especially after shaving. You will probably come up all red and blotchy as a result."
FairArie Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Geen enkel probleem met de EDT, en zoals Marco als schrijft; een asb achteraf is dan wel aan te raden.
LongShave Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Prima, maar een asb achteraf is dan wel aan te raden. Mee eens!
Joris Posted October 22, 2014 Author Posted October 22, 2014 Ik heb mijn nieuwe aanwinst (Speick aftershave lotion) nu twee dagen achter elkaar gebruikt. De verzorging is goed maar iets droger dan de lotion van Proraso. De geur is verdampt voordat ik de deur uit ben maar dat is voor mij geen probleem. Bedankt voor de suggesties!
Recommended Posts