Joris Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 (edited) Hallo allemaal Ik scheer me nu bijna 3 jaar "klassiek". Ik ben eind 2011 begonnen met een Gillette G1000, Derby mesjes, een oude Omega kwast (had ik ooit al eens geprobeerd) en zeep van De Vergulde Hand en was meteen verkocht. Tot dat moment was dagelijks scheren nooit echt een success veel systemen geprobeerd, ook electrisch nat en droog maar niets was echt fijn. Destijds had ik ook nog de illusie geld te besparen, ik had geen flauw idee hoeveel verschillende scheermessen ik zou bemachtigen. De reis tot zover in (voorzover ik me kan herinneren) chronologische volgorde: Gillette G1000 (NOS) Concord 3-delig (zelfde als Rimei) Lord L6 Gillette Superspeed (NOS uit mijn geboortekwartaal) Gillette Slim (geruild voor Schick Krona) Gillette New met lange kam (geruild voor messing Tech) Gillette Tech (Messing, USA eind jaren 40) Schick E Injector (geruild voor aluminium Tech) Schick Krona Gillette Tech (aluminium, UK begin jaren 50) Gem Push Button Valet Autostrop Gem Featherweight Wilkinson Sword Classic Gillette 7 o'clock Sterling CJB straight (Feather Artist Clone) Stick Schick Gem Contour II (NOS) Merkur 15C Merkur 71 (NOS) Sinds de aanschaf van de Merkur 15C heb ik weinig anders meer gebruikt. Daarvoor waren mijn messing Tech, Krona en Gem Push Button favoriet. Ik denk dat ik qua scheermessen nu wel redelijk gesettled ben... PS: Sommigen zullen mij kennen als JDTTO op het B&B forum maar ik begin me daar steeds minder thuis te voelen. Edited October 19, 2014 by Guest
marco Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Welkom Joris! Ik denk dat je je hier wel snel thuis zal voelen.
Marcel Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Welkom Joris! Dat is een mooi lijstje met krabbers!
PI56 Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Welkom Joris. Heb je naast deze mooie lijst met krabbers ook zo'n lijst met zeep en aftershaves? O ja, we zijn dol op foto's van zulke verzamelingen.
Joris Posted October 19, 2014 Author Posted October 19, 2014 Welkom Joris. Heb je naast deze mooie lijst met krabbers ook zo'n lijst met zeep en aftershaves?O ja, we zijn dol op foto's van zulke verzamelingen. Foto hou je tegoed. Zal ergens in de loop van de week alles bij elkaar leggen. Mijn collectie aftershaves is beduidend kleiner. Ik pak bijna altijd de proraso spash.
cutthroat Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Van harte welkom Joris! Ik denk dat je je al gauw thuis zult voelen hier. Mooie collectie messen. Ik mis alleen wat open messen (oh ja, we noemen onszelf ook wel enabling society )
Robert79 Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Hoi, Welkom Joris Mag ik vragen waarom je je steeds minder thuis voelt op B&B ?
Joris Posted October 19, 2014 Author Posted October 19, 2014 Van harte welkom Joris! Ik denk dat je je al gauw thuis zult voelen hier. Mooie collectie messen. Ik mis alleen wat open messen (oh ja, we noemen onszelf ook wel enabling society ) Tot op heden alleen de CJB maar vraagt nog te veel aandacht op de vroege morgen. Een echte is voor mij iets te onderhoudsintensief.
Joris Posted October 19, 2014 Author Posted October 19, 2014 Hoi, Welkom Joris Mag ik vragen waarom je je steeds minder thuis voelt op B&B ? Ik vind dat de sfeer nogal verandert is. Waarschijnlijk door een influx van nieuwe leden met sterke geldingsdrang. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen sympathieke mensen meer op te vinden zijn. Het plaatje is gewoon anders. Ik heb redelijk wat rondgekeken op dit forum en voel me hier meer op mijn plaats.
vandefrische Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Welkom, er heerst hier inderdaad minder geldingsdrang. Er zijn wel veel leden met heel veel ervaring. Deze ervaring wordt ook graag gedeeld(en niet geindoctrineerd). Veel lees- en scheerplezier! Theo
marzman Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Welkom Joris, je hebt inderdaad al flink bespaard
Gryphes Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Welkom! Zoals andere ook al gezegd hebben, je mist wat open messen. Maar dat maakt niet uit, dat komt vanzelf wel
Robert79 Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Hoi, Welkom Joris Mag ik vragen waarom je je steeds minder thuis voelt op B&B ? Ik vind dat de sfeer nogal verandert is. Waarschijnlijk door een influx van nieuwe leden met sterke geldingsdrang. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen sympathieke mensen meer op te vinden zijn. Het plaatje is gewoon anders. Ik heb redelijk wat rondgekeken op dit forum en voel me hier meer op mijn plaats. Ja, je bedoelde zeker van die types die je in ieder draadje tegenkomt en vinden dat alleen hun visie waar is ?
Recommended Posts