Jan Zoethout Posted October 18, 2014 Posted October 18, 2014 (edited) Samen met een Gillette Tech met lam aluminium handvat (schroefdraad weggesleten) en 13 oude gebruikte mesjes won ik deze Leresche krabber op eBay: Hier een stukje uit het plaatje bij de advertentie. Zowel de Tech als de Leresche waren ernstig vervuild, maar na een uitgebreide poetsbeurt was het spul weer alleszins toonbaar. De Leresche na z'n poetsbeurt: Opschrift POUR VOTRE BARBE LA DOUCE LAME LERESCHE Lijkt wel op een soort reclameobject, gratis meegeleverd met een pakje mesjes of een stuk zeep ... Helaas is dit merk lang niet zo goed gedocumenteerd als Gillette, maar na een vluchtig onderzoekje denk ik dat het een model #44 is - totdat het tegendeel bewezen wordt. Het krabbertje ziet er behoorlijk agressief uit - en dat is 'ie ook, volgens mij. Met een 7 O'Clock SP mesje erin uitgeprobeerd: deze krabber scheert heel effectief en glad, wat mij betreft voor zo nu en dan - niet voor dagelijks gebruik ... Edited October 18, 2014 by Guest
Snuff Posted October 18, 2014 Posted October 18, 2014 Het krabbertje ziet er behoorlijk agressief uit - en dat is 'ie ook, volgens mij. Vind ik ook, hij is wel effectief maar ook voor mij zeker geen dagelijks terugkerend krabbertje. Toch best een mooie vondst!
SakasakaHeyhey Posted October 18, 2014 Posted October 18, 2014 Dat heb je goed gedaan Jan. Veel plezier ermee!
Robert79 Posted October 18, 2014 Posted October 18, 2014 Een mooie krabber, Jan. Vind je deze krabber effectiever dan bijvoorbeeld een Fatip Piccolo/Grande ?
Jan Zoethout Posted October 19, 2014 Author Posted October 19, 2014 Een Fatip heb ik niet, maar de Leresche is effectiever dan mijn andere krabbers (Timor 1350, Gillette NEW, Pearl OC, Gillette OLD - in volgorde van agressiviteit) - IMHO.
Jan Zoethout Posted October 21, 2014 Author Posted October 21, 2014 Een forumlid op B&B bevestigde dat deze krabber uit een #44 set kan komen - dus aangezien er geen doosje bij zit blijf ik 't een #44 noemen ... Meer info op deze site.
Jan Zoethout Posted November 6, 2014 Author Posted November 6, 2014 Inmiddels heb ik mijn Leresche #44 geruild met een B&B forumlid voor een Goodwill. Wim Bouman blijkt ook een Leresche te bezitten: Plaatjes met toestemming / op verzoek van Wim geplaatst. Een #51 - mag wel een klein poetsbeurtje hebben, verder heel fraai & gaaf ...
wimbouman Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 Jahjah.. Ik zal de poetsspullen weer eens tevoorschijn halen!
Recommended Posts