Mooly Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Welk mesje is nou het beste om mee te beginnen? Of is het gewoon een keuze en kijk maar of die bevalt. Verwacht komende week pakketje binnen met alles er op en aan maar vroeg me dit af. Zijn de mesjes in te delen in klassen van scherpte?
3gor4 Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Het is heel moeilijk te zeggen welke nou het beste is aangezien het allemaal persoonsafhankelijk is. En iedereen ervaart hetzelfde mesje ook weer anders. Er zit gewoon niks anders op dan een mesje te proberen. Het ken zelfs wezen dat je een mesje niks vind in het begin en paar maanden later wanneer je het scheren met een krabber beter onder de knie heb gekregen ineens het mesje wat je niks vond, plotseling wel weer goed vind! Ze zeggen dat Feather de scherpste zijn.
Robert79 Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Kijk maar is op http://www.shaving101.com/index.php/education/double-edge-shaving/48-choosing-the-right-blade.html Persoonlijk heb ik meer een voorkeur voor Personna
LongShave Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Deze is ook interessant om te lezen: GDCarrington1
Robert79 Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Best wel opmerkelijk dat bepaalde merken zo hoog scoren !
Snuff Posted October 18, 2014 Posted October 18, 2014 Ik denk dat prijs en verkrijgbaarheid + wat er op de forums over geschreven wordt bepaalde mesjes populairder maakt dan andere. Tijden terug ben ik ook het hele rijtje afgegaan en heb mijn voorkeur gevonden en daar een voorraad van ingekocht. (Super iridium, Personna lab blue, Polsilver super iridium, Feather new hi-stainless)
Jan Zoethout Posted October 24, 2014 Posted October 24, 2014 Gewoon 1 mesje per soort in willekeurige volgorde in zo'n dispensertje (a la Hema) stoppen en dan steeds de bovenste in je krabber stoppen. Als je dan in een spreadsheetje (of in een schriftje net zoals talibeard) je bevindingen vastlegt weet je welke mesjes boven het maaiveld uitsteken - zodat je je daarop kunt concentreren.
Harkos Posted October 24, 2014 Posted October 24, 2014 Wel belangrijk is dezelfde krabber te blijven gebruiken, want dat maakt per mesje een groot verschil. Mijn ervaring is, dat een mesje erg verschillend gedrag kan vertonen, afhankelijk van welke krabber wordt gebruikt.
Recommended Posts