Jump to content

Recommended Posts

Posted

Iemand hier ervaring mee??

00670535510659.png

Product Description: The Power Shave Collection Power Brush, a first of its kind world-wide, lifts the beard with powered oscillations for a close and comfortable shave. Using advanced technology to modernize the wet shave tradition and enhance the lathering experience. The precise motion generates a rich warm lather to help soften and lift beard hair for a clean, close shave. Ergonomically designed with a micro-textured surface for style and grip, the handle is elegantly handcrafted in polished chrome with black lacquered accents.

Power Shave Shaving Brush

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]
Posted

Nee, niet bekend en ik heb ook niet de intentie om kennis te maken met zoiets. Het lijkt me helemaal niets. Waarom elektrisch? Dat voegt toch helemaal niets toe aan het scheergenot? Dit is naar mijn mening gewoon een marketingding gericht op mannen die van zogenaamd snel en van blingbling houden.

Posted

Ik denk dat dit ook wel een optie voor je zou zijn Eric. Alleen het handvat blijft natuurlijk dezelfde vorm hebben.

Posted

Dank je wel Marcel.

Mijn afkeer van nodeloze innovatie heb ik hier al eens geëtaleerd. Zou je bij deze kwast puur op de omschrijving afgaan hebben we het over precies dat: nodeloze innovatie. Ik zal mijn betoog over sigarettenpakjes met raampjes niet herhalen, maar mocht de lezer het gemist hebben zoek daar dan even op binnen het forum en plak het hier in.

Echter.

Laten we de marketingblurp achterwege (marketing. Breek me de bek niet open!) dan hebben we een kwast die blijkbaar probeert te helpen schuim te maken. Als dit ding daadwerkelijk schuddende en draaiende bewegingen maakt zou het zomaar behulpzaam kunnen zijn bij, ik noem maar wat, mensen met reumatische artritis in de handen, zenuwaandoeningen enzovoorts. Opeens kunnen ze, zou dit ding werken, zelf opschuimen. En met behulp van het eerder getoonde krabberhandvat kunnen ze zich dan nog scheren ook.

Ideaal voor mijn voormalige scheikundeleraar. Die miste wat duimen en vingers vanswegens springstof en hield daardoor wat lastig vast.

Kortom: ik moet me bij LongShave aansluiten. Wellicht heeft het nut.

Met Parkinson zou ik m niet gebruiken echter. Als je net in de verkeerde frequentie schudt staat je kwast perfect stil.

Posted

In dat opzicht ben ik het met Longshave en efsk eens, voor mensen met een handicap kan het een oplossing zijn.

Dat is echter de doelgroep niet van de fabrikant; The Art of Shaving richt zicht op "luxe", is onderdeel van Procter & Gamble (ook eigenaar van Gillette) en wil maar een ding....

$125 voor een elektrische pure badger brush, tja... Als je finest badger wilt mag je $175 neerleggen, een silvertip variant is nu niet zo te zien.

U merkt, ik zie er geen heil in 8-)

Posted
In dat opzicht ben ik het met Longshave en efsk eens, voor mensen met een handicap kan het een oplossing zijn.

Dat is echter de doelgroep niet van de fabrikant; The Art of Shaving richt zicht op "luxe", is onderdeel van Procter & Gamble (ook eigenaar van Gillette) en wil maar een ding....

$125 voor een elektrische pure badger brush, tja... Als je finest badger wilt mag je $175 neerleggen, een silvertip variant is nu niet zo te zien.

U merkt, ik zie er geen heil in 8-)

Helaas is AOS de enige die dit apparaat op de markt brengt. Voor mijn doelgroep (chronische zenuwpijn) zou deze kwast het plezier van het klassieke scheren weer terug kunnen brengen. Weer zelf schuimen maken en/of zelf face latheren. Wellicht maar eens een product designer vragen of hij hier iets mee kan. Ik investeer wel.

Posted

Als ik het zo zie zit er in het handvat van de kwast een oscillerend mechaniek, wrsch te vergelijken met een electrische tandenborstel. De basis van de borstel zal snel een heel klein stukje heen en weer bewegen. Door de lengte van de haren zal er in de top weinig van die beweging overblijven. Ik ben dus bang dat je evengoed de borstel nog fluks moeten bewegen om schuim te maken en op te brengen.

Posted

Als ik het filmpje zo bekijk, merk ik dat je nog steeds dezelfde bewegingen moet maken met deze kwast als eender welke andere kwast. Dus volgens mij zal zoiets niet kunnen helpen met jouw chronische zenuwpijn ... Maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn.

Dat de bijhorende krabber tot de Gillette Fusion-familie behoort vind ik eigenlijk best fout :S

Posted

Met een mechaniek wat een veel grotere slag maakt zou je mischien wel uit kunnen komen. Maar dan zou de kwast zeker half tot driekwart rond moeten draaien. En ook weer niet te snel, want dan zit de scheerzeep aan de muur. Boeiend probleem. Het handvat moet groot genoeg zijn om het motortje en de accu te bevatten. Maar ook weer niet zo groot dat hij niet meer vast te houden is. Ik ken iemand die aangepaste hulpmiddelen maakt voor oa mensen met rheuma. Als er belangstelling voor is wil ik wel eens met deze uitdaging bij hem langs gaan.

Posted
Met een mechaniek wat een veel grotere slag maakt zou je mischien wel uit kunnen komen. Maar dan zou de kwast zeker half tot driekwart rond moeten draaien. En ook weer niet te snel, want dan zit de scheerzeep aan de muur. Boeiend probleem. Het handvat moet groot genoeg zijn om het motortje en de accu te bevatten. Maar ook weer niet zo groot dat hij niet meer vast te houden is. Ik ken iemand die aangepaste hulpmiddelen maakt voor oa mensen met rheuma. Als er belangstelling voor is wil ik wel eens met deze uitdaging bij hem langs gaan.

Dat zou heel fijn zijn.

Posted

Is het dan niet wat om een roterende scheerkom te laten maken?

Dan kan Eric eventueel zijn eigen favoriete kwasten blijven gebruiken.

Posted (edited)

Als het net zo werkt als zo'n fusion krabber met een batterijtje??nee laat maar.

Dat heeft geen toe gevoegde waarde,alleen de batterijen fabrikanten spekken.

Hade it,don it,don't do it ever again.

Gr ton

Edited by Guest
Posted

Contact gehad met een "uitvinder" en die ziet wel mogelijkheden in de fabricage van een roterende scheerkwast. Longshave, je hebt PB.

Posted

Voor mezelf zie ik eigenlijk alleen mogelijkheden deze borstel te gebruiken als we onverhoopt even zonder toiletpapier zouden zitten.

Iedereen dan wel zijn eigen exemplaar natuurlijk....