gdiepen Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Net iets meer dan een jaar geleden de overstap gemaakt van teveel betalen voor fusion cartridges naar een Edwin Jagger DE89. Ben nog steeds blij DE-scheerder en moet zeggen dat wat betreft mesjes het echt vele malen goedkoper is dan Fusion cartridges. Qua totale kosten weet ik niet of ik goedkoper uit ben, dit vooral vanwege de non-stop impuls aankopen van zepen Ik zie gewoon elke keer weer een nieuwe zeep die ik moet proberen Ben nu eens aan het kijken naar een andere krabber en oog is gevallen op een Merkur 39c Slant. Heb zelf een redelijk zware baardgroei en heb begrepen dat slant design hier goed voor zou werken. Wat zijn jullie ervaringen met slant razors en specifiek de merkur 39C?
LongShave Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Welkom gdiepen en stel je zelf even voor in het Welkom! Forum.
Kamp Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Ik heb er zelf 1 en het is een mooi mes lekker balans en scheert goed. zelf ook een redelijk zware baardgroei en daar heeft hij geen last van, scheer me zelf nu 5 maanden met een open mes maar deze komt zo af en toe nog steeds langs.
Snuff Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Ik vond hem destijds wel goed scheren en het wat langer handvat en gewicht zijn meegenomen.
joostmoree Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Als ik light verkies te reizen en niet met een strop e.d. wil slepen en met mijn straight niet door de scanner kom en soms ook als ik haast heb 's-morgens dan grijp ik naar het DE apparaat. In mijn bescheiden verzameling hiervan (6) zijn absoluut de Merkur 39C en de Fatip Grande favoriet. Ten overvloede het Sledgehammer Youtube filmpje van Shavenation Ik pleeg zowel bij toepassing van een open scheermes en een rechte DE, het mes in guillotinepositie over het gezicht te halen. Dit kan een beetje link zijn bij de Merkur. Twee x guillotine; een maal het mes zelf en een maal positionering, kan aanleiding zijn tot een greep naar de aluin. J
Marcel Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Mijn 39c heb ik al even niet meer, maar destijds vond ik het een prettige krabber. Efficient zonder agressief te zijn (UEKAZ). Ik heb hem weggedaan omdat ik weinig verschil merkte met de open kam krabbers die ik gebruikte en de krabber niet gebruikt werd. Naderhand heb ik een kleinere vintage Merkur slant op de kop getikt, met dezelfde kop als de 39c
Harkos Posted November 27, 2015 Posted November 27, 2015 Een goede week geleden maakte Snuff een opmerking over de wat mindere afwerking van de Merkur krabbers. Dus mijn 39c nog maar eens bekeken en ja hoor de bovenplaat vertoonde plating schade, dat echter niet in het oog zat. Je ziet echter wel een klein gaatje in het chroom, waar het zamac door is te zien. Jammer, want de rest van de krabber is van zeer degelijk materiaal. Toch maar een mailtje met een foto naar Merkur gestuurd, want die krabber was ergens tijdens een reisje in Zuid Duitsland gekocht. Dat was misschien wel 5 of 6 jaar geleden. Prompt kwam er een mailtje terug van Merkur of ik even mijn adres door wilde geven, want dan stuurden ze een andere bovenplaat. Geen kosten het was coulance. Vanmorgen lag die in de bus. Kijk dat noem ik nou weer service. Voor je product staan! Als ik nu de nieuwe en de oude bovenplaat bekijk zijn die qua model gelijk, maar de afwerking is duidelijk beter, althans wat ik met mijn leesbril kan waarnemen.
talibeard Posted November 27, 2015 Posted November 27, 2015 . Kijk dat noem ik nou weer service. Voor je product staan!Als ik nu de nieuwe en de oude bovenplaat bekijk zijn die qua model gelijk, maar de afwerking is duidelijk beter, althans wat ik met mijn leesbril kan waarnemen. Voor wat dat eerste; ik ben blij dat Merkur dit zo mooi oppakt maar over de service van Merkur zijn nogal uiteenlopende verhalen te vinden en ik heb emails gezien waarin Merkur schreef dat plating problemen te wijten waren aan de waterkwaliteit en dat de krabber eigenlijk niet nat had mogen worden.... Ik heb zelf nooit iets geretourneerd maar al mijn Merkur krabbers stammen van vóór de laatste nieuwe gereedschappen (mallen) van een paar jaar geleden en ze zijn allemaal ronduit zwak afgewerkt en het gietwerk is gewoon slecht (veel vlies). Juist al die tegenstrijdige verhalen hebben mij doen besluiten mijn krabbers elders te halen wat wel jammer is want qua scheereigenschappen vind ik ze boven EJ/Mühle staan (UEKAZ). Misschien hebben ze definitief hun service weer beter opgepakt en dat is toe te juichen want het is een interessante fabrikant.
Kogel Posted November 28, 2015 Posted November 28, 2015 Ik heb een Vision. En die had ik Laten vallen en het vlindermechnisme was stuk. Één mailtje naar Merkur met de vraag of ik een nieuwe kon kopen werd beantwoord dat ze uit service gratis een nieuwe opstuurden
Hanskoning Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Fijn scherende krabber die door de lange steel goed in de hand ligt met een redelijk zwaar gewicht. Het is geen probleem om de (wat) zwaardere baarden hiermee aan te pakken, zeer effectief en toch comfortabel
Recommended Posts