dazh Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Hallo allemaal, Ik heet Jasper, ben 24 jaar oud en woon in Den Haag. En dan nu mijn scheerverhaal: Na begonnen te zijn met de gebruikelijke mach 3 kreeg ik van mijn moeder een megapack cartridges, fijn dacht ik. Helaas het scheren met de mach 3 ging erg matig. Toch maar doorgeploeterd en het alle mesjes opgebruikt. Toen een paar jaar geleden maar overgestapt op een elektrisch scheerapparaat van philips, ook geen succes. Hierna maar geaccepteerd dat scheren een vervelende bijkomstigheid van het man zijn was. Tot ongeveer twee weken geleden, ik kwam toevallig midden op het internet een stukje over DE scheren tegen. Niet alleen de argumenten voor minder irritatie klonken erg logisch, maar ook de hele routine van het nat scheren sprak mij wel aan. Na driftig onderzoek gelijk maar de Merkur 34C + Omega 49 + Proraso wit besteld met wat mesjes. Wat mooi man dat DE scheren! Nergens meer last van behalve dan die paar stukjes huid uit mijn kaaklijn en al lang niet meer zo glad geschoren geweest. Ondertussen is mijn kleine verzameling al iets uitgebreid tot wat er in onderstaande foto te zien is. De Proraso wit vind ik niet erg lekker ruiken dus maar de Palmolive classic erbij gekocht, ook aluin en aftershave zijn natuurlijk wel handig. Ik heb al een beetje op het forum rondgekeken en scheren met een open scheermes lijkt mij nog mooier. Dus wanneer ik het DE scheren helemaal onder de knie heb ben ik van plan om een budget beginners open mes aan te schaffen met de benodigde attributen. Is het onderhoud van zo'n mes trouwens een beetje makkelijk aan te leren zonder het mes te verpesten? En ik vroeg me af welke winkels in Den Haag een beetje uitgebreide scheerspul gerelateerde afdelingen hebben. Met vriendelijke groet, Jasper
PI56 Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Welkom Jasper. Veel lees- en scheerplezier toegewenst. Het begin is er al zo te lezen.
moxie66 Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 welkom!!! volgens mij zijn er al een aantal tips over Den Haag, ergens..
Snuff Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Welkom op het forum, open mes vraagt wel wat doorzettingsvermogen in verband met de leercurve maar moeilijk is het niet, vroeger was het heel gewoon dus .....
dazh Posted October 16, 2014 Author Posted October 16, 2014 welkom!!! volgens mij zijn er al een aantal tips over Den Haag, ergens.. Bedankt en dan ga ik wel gewoon de zoekfunctie gebruiken., altijd handig.
Marcel Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Welkom! Moffel die aluin op een voetje maar snel weg voor een zeker heerschap weer uit zijn plaat gaat
Shaving Silly Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Welkom! Moffel die aluin op een voetje maar snel weg voor een zeker heerschap weer uit zijn plaat gaat Ik zit eens goed te kijken maar die heb ik ook en nooit geweten dat het een voetje was wat er onder zat , ik heb het er gelijk afgesloopt dacht wat een vreemd ding hahhaha Ennu Welkom !!!!
dazh Posted October 16, 2014 Author Posted October 16, 2014 Welkom! Moffel die aluin op een voetje maar snel weg voor een zeker heerschap weer uit zijn plaat gaat wat is daar mis mee dan? (of had ik dat niet moeten vragen haha)
marco Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Niks, maar er zijn mensen die er chagrijnig van worden als een aap die zijn banaan niet gepeld krijgt. Zelf vind ik het een prima ding.
Marcel Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Helemaal niks, maar er was laatst wat ophef over het voetje en het nut daarvan.
talibeard Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Welkom Jasper op deze enabling site! Zo te lezen heb je het goede stel verslaafden opgezocht!
Snowmiss Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Welkom en veel lees- en scheerplezier! In Den Haag zou je eens binnen kunnen stappen bij Van der Gaag.
efsk Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Hoi! Ik doe mn best een blinde vlek te ontwikkelen voor voetjes. Lukt nog niet heel erg moet ik zeggen.
Reavver Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Hey Jasper, welkom! Fijn dat je het DE scheren meteen al zo goed ervaart Ik heb denk ik zelf de eerste keer teveel druk gezet, 2 dagen last van irritatie gehad... Vanavond tweede ronde.
dazh Posted October 17, 2014 Author Posted October 17, 2014 Hey Jasper, welkom! Fijn dat je het DE scheren meteen al zo goed ervaart Ik heb denk ik zelf de eerste keer teveel druk gezet, 2 dagen last van irritatie gehad... Vanavond tweede ronde. Na een paar keer oefenen met schuim maken ging het bij mij een stuk beter. En beter op de hoek van het mes letten rond mijn kaak heeft erg geholpen met sneetjes. Ben nu een week bezig en het gaat snel beter. Succes vanavond
Robert79 Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Hoi Jasper Zo te zien heb je al eerder rondgekeken op het forum , want ik zie dat je ook allemaal goede mesjes hebt liggen. Dat groene doosje helemaal onderin is zeker een groene 7o clock ? En links onderin,die blauwe een Polsilver doosje ?
dazh Posted October 17, 2014 Author Posted October 17, 2014 Hoi Jasper Zo te zien heb je al eerder rondgekeken op het forum , want ik zie dat je ook allemaal goede mesjes hebt liggen. Dat groene doosje helemaal onderin is zeker een groene 7o clock ? En links onderin,die blauwe een Polsilver doosje ? Klopt helemaal! Maar dat was meer geluk dan wijsheid, ik kreeg ze bij mijn starterskit van shavelounge.co.uk prima site en 10 procent korting met code: "SR10". Ik ben begonnen met de personna mesjes, dat waren de meeste dus leek mij het handigst om de techniek onder de knie te krijgen. Ik wil ook nog graag de feathers en wilkinsons uitproberen vooral de feathers worden erg gehyped natuurlijk. Maarja eerst maar eens dit stapeltje opmaken.
3gor4 Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Hey Jasper. Welkom op dit forum. Wens je veel lees en scheerplezier!
Robert79 Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Ja, Feathers worden op bepaalde sites gehyped, maar lees ook minstens zoveel teleurstellingen. Die zijn altijd in de trand van "gigantische burn gevoel, een heleboel cuts en veel irritatie" Ik moet me helaas bij die groep aansluiten, maar ik vind ze in vergelijking met andere blades ook nog is prijzig. Ik zelf ben meer iemand voor de gele 7 O clock en de Personna.
Recommended Posts