efsk Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Heren, Dames ook, Heinrich Böker maakte messen sinds 1869. Voor de buitenlandse markt liet hij de umlaut weg en heette Boker. In een tijd dat er nog geen zwartepietendiscussies waren kun je je mes nog Red Injun noemen. Dat deed meneer Böker dus. Blijkens logo stamt dit mes uit de periode 1924-1935 Zoals zichtbaar had het ding wat geleden. Kortom: poetsen en een nieuw jasje. Scales uit Padouk. Het mes sluit iets te diep, de spacer is dus te dik. Niet goed gepast en gemeten. Gezien verlijming met cyanoacrylaat is daar niet meer zoveel aan te doen. Spaces is van grenadille overigens. Sluit net niet helemaal in het midden. Dat komt omdat ik niet recht kan schuren. Nogal behoudende, saaie scales inderdaad. Ik heb de originele nagemaakt met een plan wat niet uitvoerbaar bleek. Desalniettemin is dit wel een opwaardering, gezien de eerste foto. Morgen slijpen, lichte frown eruit, en scheren maar. Ondergrond: Symphonic Suite Akira OST lp
PI56 Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Dit is toch een aardige face-lift? Afgezien van wat schoonheidsfoutjes mag het mes er best wezen.
Carloz Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Behoudend is toch niet slecht? Vind het mooie scales met een mooie nerf hoor. Knap werk hoor!
Noxa Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Mooi stukje hou. Ik hou ook wel van de verlijmde wedge, dat maakt het net wat eleganter. Helaas is het staalwerk flink aangetast dood de tand des tijds, desalniettemin heb je er toch iets moois uit weten te bakken.
Recommended Posts