Jump to content

figaro crema da barba scheercreme + aftershave

Snuff

Recommended Posts

Ik kreeg deze toegestuurd bij mijn laatste bestelling van BarbiereDiFigaro en hoewel ik over beperkt geur vermogen beschik rook ik meteen de amandel, deed me denken aan Cella en P160.

kJjhrkB.jpg

Het potje opent wat moeilijk en is van soepel plastic. Een ietwat hardere creme, half doorschijnend (lijkt een beetje op siliconegel). Getest met een Grooming Co. synthetische borstel en koud water.

Even terzijde ik had ook een sample ontvangen van de TFS Scheerzeep Crazy Sandalwood Forte omdat Eric van BdF mij nog altijd probeert om te krijgen in verband met de TFS zepen. Om kort te zijn, goede zeep maar wederom niet een zeep die ik zou kopen, er is iets met TFS die mij niet aanspreekt qua scheerresultaat terwijl er zo ontzettend veel mensen zijn die het super vinden. Daar komt weer het O zo persoonlijke van zepen om de hoek kijken. Toch blij dat ik deze mocht proberen.

Verder met de figaro crema da barba scheercreme. Houd een beetje het midden tussen een zachte creme en een harde zeep, laden verloopt heel vlot (echt grote borstels gaan niet zo goed samen met het eerder kleine potje, zelfde grootte als de proraso potjes).

Het opschuimen op het gezicht is werkelijk een plezier, zeer dik overvloedig, voelt ietwat vettig aan. Met opzet een tijdje laten zitten op het gezicht om te zien of het net zo snel uitdroogt als sommige zepen en het blijft lang vochtig. Is ook niet kieskeurig qua hoeveelheid water in de borstel.

De glij eigenschappen zijn zeer goed te noemen, het open mes moest zelfs iets in snelheid getemperd worden om optimaal te scheren. Dit is volgens mij echt een zeer geschikt produkt voor iemand met gevoelige huid, we zijn nu ruim 9 uur verder en nog voelt mijn gezicht aan precies of het is net met verzorgingscreme ingewreven.

Ik gebruikte de bijhorende Figaro aftershave - eau de toilette (is eerder gelachtig), deed dit op mijn geschoren hoofd en de ene kant van mijn gezicht. Dit om het verschil te merken na verloop van tijd tussen het gedeelte met en zonder aftershave. Beide kanten voelen heel lekker aan.

De aftershave was een instant hit bij het vrouwtje, ze kon de geuren niet precies thuisbrengen maar had het steeds over sensueel, zeer prettig en iets waar ik maar een voorraadje van moest inslaan (daar gaan we weer). Ik denk dat er geen uur voorbij is gegaan vandaag dat ze niet naar me toekwam om te checken of het nog altijd waarneembaar was. Ook op verschillende plaatsen waar we deze namiddag met de brommer stopten kreeg ik complimentjes van de aanwezige vrouwen 8-)

JmrjZtP.jpg

Deze combinatie komt volgende keer zeker in mijn winkelmandje terecht, voor zo'n prijsje kan je het niet laten liggen.

Dat heb je dus naast de PPF ingeslagen ;) alles om de vrouw tevreden te stellen

Nee heb ik gekregen ter compensatie voor iets anders van BdF 8-) en daarom heb ik de zijspan met zeep maar gelaten voor wat het was en deze eerst aan een test onderworpen samen met de sample sandalwood. Blijkt het verdorie meteen bullseye te zijn. Dit zijn zo van die dingen die ervoor zorgen dat ik 's morgens om 5 uur voor de spiegel sta te scheren en 's avonds nog een keer :)

Ik overigens ook niet dat er van de Crazy Sandelwood een sample was.

Weet niet of die ook zo te bestellen is als sample, was een toevoeging van BdF. Vandaag weer de Figaro genomen, alhoewel ik een sh*tload aan zepen heb ontvangen kon ik mijn handen er niet toe brengen om een andere te nemen, O zo lekker!

Voor jouw zou ik alles doen dat weet je hé :lol::lol::lol:

4ljwMY5.jpg

Ik heb gemerkt dat de Figaro aftershave wel heel lang blijft, zelfs na twee keer wassen van mijn gezicht (weliswaar zonder zeep) kan mijn vrouw het nog ruiken van dichtbij. Gezicht is weer al heel de dag lekker aanvoelend.

Laat ons het maar terug over de zeep en aftershave hebben want Marcel kijkt al om de hoek! En dure hobby? Alles is relatief, zo'n Koraat kan iedereen aanschaffen, gewoon twee nachtjes gaan werken in de horeca tijdens het weekend en voila.

• 8 months later...

Ik heb deze zeep gisteren ook voor het eerst gebruikt en ik vind heerlijk en vooral daarna aaftershave gel EDT van Figaro. De geur vind ik op die van Jean Paul Galtier lijken en de vrouw vind hem heerlijk. :D