Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben nieuwsgierig geworden naar een two band scheerkwast en kwam een Semogue tegen, maar weet niet hoe deze presteerd.Ik doe even vaak opkloppen in een kom als opschuimen op het gezicht en heb een voorkeur voor zachte haren.Ook zou ik willen weten hoe deze kwast is betreft de backbone.

Zijn er misschien mensen met ervaringen met deze kwast ? :D

Alvast bedankt.

Oh, ik zie dat ik m in het verkeerde forum gedeelte heb geplaatst.Kan het verplaatst worden ?

Posted

Denk dat je de Semogue Owners Club in Finest 2-band bedoeld? Backbone vond ik persoonlijk geweldig. Alleen waren de punten mij niet zacht genoeg. Ze worden wel aanzienlijk zachter tijdens gebruik. Een dasje dat je echt moet 'inwerken' dus, maar zelfs na ingewerkt te zijn vond ik de punten nog niet zacht genoeg.

Posted
Denk dat je de Semogue Owners Club in Finest 2-band bedoeld

Het was inderdaad een ' Semogue Owners Club ' met een houten handvat. Voor de rest heb ik van kwasten niet veel kaas gegeten.Maar ik begrijp dus dat er nog een 'Semogue' is met een andre Two band ? Is dat dan zachter ?

Posted

Verplaatst naar het kwastenforum.

Ik ben erg te spreken over de SOC 2 band kwast. Stevige backbone en niet zo'n enorme schuimvreter als silvertip kwasten met hoge dichtheid.

Ik vind de haren zelf wel zacht maar dat lijkt me een persoonlijk aspect, oftewel UEKAZ.

Posted

Ik heb nou niet echt ervaring met veel verschillende kwasten, dus ik kan jou het fijne ervan niet vertellen.

Daar moet je denk ik meer bij DoubleB wezen.

Zelf ben ik van een hele oude varkens Omega naar een Thiers-Issard 'Best Badger' gegaan en dat was een enorme vooruitgang.

Vervolgens is er een L'Occitane Plisson syntheet verschenen die extreem zacht is en naar mijn mening zijn werk uitstekend uitvoert.

Het begon uiteindelijk toch te kriebelen om eens een 'betere' dasje te proberen en recensies-gewijs ben ik voor de SOC 2-band gegaan.

Hier heb ik op dit moment nog geen moment spijt van! De knot ziet er bijvoorbeeld al veel mooier uit dan die van de Thiers-Issard.

Zoals sommige al eerder hebben aangegeven dat de kwast een stevige backbone heeft, redelijke zachte tips (zachter dan de Thiers-Issard, maar verre van zacht vergeleken met de Plisson syntheet).

En het schuim op kloppen doet die naar mijn mening gewoon heel erg goed!

Even iets ter zijde waar ik geen aparte topic voor wil openen.

Zijn er hier lui die ervaring hebben met 'High Mountain White' dassenhaartjes?

Posted

Hoi, ik heb net een SOC gekocht. Ook nieuw vind ik te (top)haren al lekker zacht, de SOC heeft een stevigere backbone dan mijn TOBS silvertip. Persoonlijk vind ik de SOC prettiger scheren omdat je wat beter contact hebt en voelt. Uiteraard zeer persoonlijk. Ik heb opgeschuimd in een kommetje, dat ging goed. Daar de onderzijde stevig is, zou opschuimen op het gezicht makkelijk moeten zijn. Het handvat van de SOC vind ik, wederom persoonlijk, het fijnst in de hand liggen van alle kwasten die ik heb gehad tot op heden. Hoop dat je er iets aan hebt, uiteraard is er maar 1 manier om erachter te komen of de kwast iets voor jou is :)

Posted

Eens, niet superzacht maar toch prettig zacht op het gezicht. De stevige ondergrond vind ik wel prettig, een heel zachte kwast vind ik weer niet fijn. Ieder zijn voorkeur natuurlijk.

Posted

Overigens is mijn ervaring dat deze kwast enorm veel water op kan nemen, houdt de kwast in een bakje water en het lijkt wel een spons!

Posted

De SOC met olijf houten (2013 editie) handvat is daarintegen wel heel zacht zonder backbone verlies.

Zeker is dit 1 van mijn favorieten.

• 2 weeks later...