PI56 Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 IZZ organiseert elk jaar een "Mooi mens" verkiezing. Er worden personen genomineerd die in de zorg iets goeds/moois hebben bedacht. Dit jaar zit bij die genomineerden een jonge man Rik Vriend die onze aandacht verdient (vind ik) Hij behaalde deze nominatie vanwege zijn initiatief om een verwendag te organiseren voor de mannelijke bewoners van Zorgcombinatie Noorderboog in Meppel. Er kan op Rik gestemd worden via de website https://mooimensverkiezing.nl/ . Mannen met een chronische aandoening zijn voor nat scheren vaak afhankelijk van anderen. Doorgaans gebeurt de scheerbeurt snel, met een elektrisch apparaat. Dat kan anders, dacht verzorgende Rik Vriend. Speciaal voor de heren op zijn afdeling toverde hij de huiskamer om tot ontspanningsruimte. Hier gaf hij de bewoners als ouderwetse barbier een klassieke scheerbeurt. Inclusief een warme handdoek voor het gezicht en echte scheerzeep. Aan het einde van de dag was er voor iedereen een uitgebreide scheerset om mee te nemen. Zo kunnen de bewoners ook nu nog van nat scheren genieten. 'Persoonlijke aandacht staat soms onder druk in de zorg terwijl dat juist zo belangrijk is. Nat scheren is een ideale manier om wat meer tijd te besteden aan de bewoners. En het levert zoveel ontspanning op,' aldus Rik. Ik wil jullie dus vragen om even de tijd te nemen en op Rik te stemmen.
LongShave Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Geweldig initiatief!!! Ik laat mij ook klassiek scheren (door mijn vrouw) ivm een chronische aandoening. Ik stem!
PI56 Posted October 16, 2014 Author Posted October 16, 2014 Geweldig mannen. Ik zag dat je per mailadres 1 x kunt stemmen. Ik heb 3 adressen Denken jullie ook nog even aan eventuele meerdere adressen? Heb geen persoonlijk belang hoor, maar Rik is wel werkzaam bij dezelfde stichting als waar ik voor werk.
LongShave Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Geweldig mannen. Ik zag dat je per mailadres 1 x kunt stemmen. Ik heb 3 adressen Denken jullie ook nog even aan eventuele meerdere adressen?Heb geen persoonlijk belang hoor, maar Rik is wel werkzaam bij dezelfde stichting als waar ik voor werk. Uhhhhh ik 4x gestemd
PI56 Posted October 16, 2014 Author Posted October 16, 2014 De anderen hebben ook mooie projecten, maar deze past nou eenmaal het mooist in ons straatje.
marco Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 (edited) Als ik stem doe ik het wel eerlijk.... Maar mijn stem krijgt hij wel. Edited October 16, 2014 by Guest
PI56 Posted October 16, 2014 Author Posted October 16, 2014 Dat zijn alweer een mooi stelletje stemmen voor dit mooie innitiatief. Voor degene die nog niet gestemd hebben; denk er eens over na.
Noxa Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Ik heb ook gestemd. Ik ken de "Mooi Mens" verkiezing omdat ik zelf in de zorg werk en ik vind het een goed initiatief. En ik heb op Rik gestemd omdat ik precies begrijp waar hij het over heeft. Toen ik op de verpleegafdeling werkte zag ik veel oudere mannen met een slecht/niet geschoren gezicht, een doorn in het oog van de verzorgde man. Ik denk dat zijn voorbeeld wel wat navolging kan gebruiken in de rest van het land.
PI56 Posted October 17, 2014 Author Posted October 17, 2014 Toen ik nog op de ICU werkte lagen daar regelmatig mannen die een krabber in hun toilettas hadden. Mijn collega's grepen dan al snel naar de "afdelingsmachine", terwijl ik heel vaak met zeep en de krabber aan de slag ging. Heerlijk vonden ze dat.
RikVriend Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 (edited) Geweldig om alle reacties te lezen hier! Door dit soort berichten voel ik mij al een enorm mooi mens! Bedankt hiervoor, maar ook voor het stemmen op mooimensverkiezing.nl!!! Door mijn nominatie hoop ik mijn initiatief landelijk op te kunnen zetten en jullie stemmen dragen daar zeker een steentje aan bij! Ik heb ook een eigen facebook pagina (http://www.facebook.com/mooimens.rik.vriend), op deze pagina hou ik nieuws en updates bij, er staan onder andere leuke foto's en geluidsopnames op van radio interviews die ik gehad heb! Tevens, elke keer als de pagina geliked (vind ik leuk) wordt, wordt dat meegeteld als stem! Mvg Rik Vriend Edited October 28, 2014 by Guest
marzman Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Succes Rik, ik zal de pagina liken als dat ook als stem telt (ik had al gestemd)
Recommended Posts