Ger Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Ik lees hier en daar dat je tijdens het inzepen met de kwast, geen rondjes moet draaien. Waarom eigenlijk niet? Om de scheerkwast langer mee te laten gaan of is het iets anders?
Stoppel Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Ik zou niet weten waarom niet. Ik draai veelal rond met de kwast.
3gor4 Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 De haren kunnen als het ware 'getwist' worden en zeker als men hard drukt ontstaat er op den duur een soort open ruimte in het midden van de kwast. Als je het fijn vind om te doen, moet je het vooral niet laten.. maar de levensduur van de kwast komt het niet ten goede. Bijv met mijn oude Omega varkentje die ik van mijn vader heb overgenomen. Ga ik nou niet bepaald zachtjes mee om en je ken gerust zeggen dat ik de kwast flink mishandel Dat doe ik dus niet bij mijn SOC en L occitane plisson.
marco Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Ik draai rondjes om te beginnen, maar maak daarna verfbewegingen om het af te maken. Daarmee krijg ik namelijk het schuim er altijd dikker en gelijkmatiger op. Als ik blijf draaien heb ik soms ook dat ik het schuim er juist weer vanaf draai. Dus eerst lekker draaiend de huid en het haar inmasseren, daarna lekker dik het schuim er op "verven".
Shaving Silly Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Ik heb geleerd dat je rondjes moet draaien met een varkensharenkwast en verfbewegingen met een dassenharenkwast.
talibeard Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Dat rondjes draaien kan meer druk (of trek eigenlijk) op de haren zetten waardoor ze uitgetrokken kunnen worden, met name in het midden van de kwast. Toch valt dat in de praktijk nogal mee behalve als je (onnodig) veel druk op de kwast zet. Als je het goed doet, dus met zonder geweld op de kwast, kun je prima circulair bewegen met de kwast zonder dat je bang hoeft te zijn dat-ie uit elkaar valt.
Noxa Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Lekker rondjes draaien des te sneller heb je een goede reden om een nieuwe kwast (en gelijk wat zepen) te kopen.
LongShave Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Lekker rondjes draaien des te sneller heb je een goede reden om een nieuwe kwast (en gelijk wat zepen) te kopen.
Thorical Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Is het niet zo dat met rondjes draaien je paardenstaart in de knoop komt. Varkens en dassen hebben daar veel minder last van .
efsk Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 licht er aan welke kant je opdraait Zeker bij varken. Voor je het weet draai je tegen de krul in.
SakasakaHeyhey Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Ik zie het probleem niet zo mannen. Het is een gebruiksvoorwerp en als je er normaal mee omgaat moet dat naar mijn mening goed gaan.
Recommended Posts