Jump to content

volhouden tot mijn 18e, must-haves

Toby

Recommended Posts

Nou heb ik de afgelopen maanden mijn ouders geprobeerd over te halen zodat ik met een open scheermes mag scheren... maar helaas zonder resultaat. Ze zouden dan slapeloze nachten krijgen :| Maar ik zou het dus wel mogen op mn achtiende nog anderhalf jaar dus :cry:

Maar nou ben ik benieuwd of jullie nog producten hebben die jullie echt een 'Must-have' vinden. Zodat ik het wachten kan volhouden. En dan heb ik het eigenlijk over alles behalve een ander soort scheermes dan de gillete fusion... Bijvoorbeeld ontzettend lekkere scheerzepen.

Oké het zal wel weer het "vrouwzijn" in mij zijn maar ja soms zijn er gewoon regels waardoor je ouders iets liever niet zien?

En blijkbaar valt het scheren met open messen daar ook onder misschien heb je jongere broertjes waardoor ze het link vinden of denken ze als ie zich wel snijdt hoe zit dat dan met de verzekering ? Want je bent en blijft minderjarig.

Afijn gegeven is dat het gewoon niet mag MAAR je kan natuurlijk heel veel andere leuke dingen kopen inderdaad zepen , lekkere scheerschuim , kijk maar eens op zo'n site met spullen en dan kan je zien waar je voor kan sparen of het al kan kopen.

En 1,5 jaar is zo voorbij en leg jij steeds wat geld weg kan je voor je 18e verjaardag een prachtig open mes kopen.

En wat Rolf aan gaf je kan eens samen met je vader naar een barbier [ of hier hahhaha ] of zo'n leuke cursus doen of naar het Spoorwegmuseum daar staat ook een barbier , genoeg leuke dingen om te doen.

Succes Silly

Ouders vergeten vaak dat ze ook jong zijn geweest, iets verbieden werkt niet, ik mocht thuis echt niks en het resultaat was dat zodra ik de leeftijd had ik koos voor een leven vol gevaar en spanning. Is er niemand op het forum uit je omgeving die je zogezegd als vriend eens kan bezoeken en daar laten zien aan je ouders wat het allemaal inhoud en zo hun angst wegneemt?

Nou ja Snuf tussen nix mogen en dat ouders zeggen : ik heb liever niet dat je s morgens staat te zwaaien met een open mes in de badkamer zit toch wel een verschil ?

Ik mocht ook weinig vroeger , ging geloof ik pas op mijn 20 ste voor het eerst uit maar ben toch echt niet aan lager wal geraakt.

Een krabber is een idee inderdaad. Goeie kwast. Spaar vast voor een goeie strop of spanriem of paddle, zodat je straks niet alle kosten in een keer hebt.

Eventueel, ik weet niet in hoeverre dat wel zou kunnen, kijken of een shavette wel mag? Scheert weleiswaar anders dan een open mes maar geeft vast een beetje de ervaring tot dan?

Ik denk dat een shavette het zelfde probleem gaat opleveren.. Maar een kwast vind ik een goed idee, hebben mensen een echte aanrader? Of verschilt dat echt per persoon. Heb op het moment wel 1 van dassen haar maar nog geen silver tip.

Jullie hebben er ook over om een keer naar een barbier te gaan, kent iemand een barbier die goed is in Overijsel of omstreken?

En verder producten die jullie zelf echt een must-have vinden of die jullie zelf ontzettend fijn/lekker vinden?

De krabber zit volgens mij ook heel veel verschil in qua aggresiviteit, en het zelfde geld voor de mesjes, welke krabber, mesjes raden jullie aan voor een beginneling zoals mij?

Ik wil nu alvast zeggen dat ik het een ontzettend prettige site vind, iedereen is vriendelijk en behulpzaam!

Verder hoop ik dat mijn verzameling er uit ziet zoals dit voordat ik begin met het open scheermes:

5237d1200982003-shave-den-again-002.jpg

Dat ziet er verdomd goed uit Toby.

Als ik jou was geweest had ik er gewoon 1 aangeschaft. Denk dat je wijs en oud genoeg bent en voornamelijk geinformeerd om te weten hoe je met een open mes moet omgaan!

Zelfs de oudere snijden zichzelf en dat zul je altijd wel houden met het leren scheren met een open mes. Leeftijd wil niks zeggen wat dat aan gaat volgens mijn mening.

Maar van mij moet je niks aannemen want ik heb vroeger oorlogen gevoerd met mijn ouders en nou zijn we dikke maatjes en mogen ze alles weten!

Maar jou scheermuurtje ziet er seksie uit zo!!! [THUMBS UP SIGN]

Als ik jou was geweest had ik er gewoon 1 aangeschaft. Denk dat je wijs en oud genoeg bent en voornamelijk geinformeerd om te weten hoe je met een open mes moet omgaan!

[THUMBS UP SIGN]

He ja breng jij dat joch ff op het slechte pad , de meeste 16 jarige denken dat ze overal oud en wijs genoeg voor zijn en goed geïnformeerd zijn daarom lopen er zoveel kindmoeders op de aardkloot.[ en dan zeg je ook niet doe het maar gewoon ]

Niet naar hem luisteren hoor Toby , gewoon geduld hebben voor dat mes !!

@Toby in Almelo zit wel een kapper die ook scheert, ik heb er zelf geen ervaringen mee. Ik weet dat in Enschede in het centrum "the secret garden" zit, ik weet het niet zeker, maar volgens mij scheren ze ook. Ze hebben iig een aardig assortiment van Edwin Jagger DE-messen en zepen en ook het een en ander van L'Occitane. Ik moet er wel bij zeggen dat je goedkoper uit bent als je via BarbierediFigaro koopt. Scheelt je al gauw 15 euro voor een EJ.

Helaas is dit nog niet mijn scheerverzameling.. Die van mij bestaat uit Gilette fusion, Scheerkwast van omega uit Italië en een zelfgemaakte scheerzeep uit Italië.

Verder laat ik het openscheermes voor wat het is en wacht ik wel gewoon af.

Timmert26, dankjewel voor de tip zal er binnenkort wel even langs gaan.

Silly, die potjes kon je kopen bij Walmart, maar weet niet of er 1 is in Nederland.

En anders kun je dit maken door een glazen pot en die dan in een pan met warm water laten smelten.

Ik weet verder niet met welke soorten zeep je dit wel en niet kunt doen.

Ik ben gelijk in de schuur gaan kijken voor plankjes die ik kan beplakken met folie en een zaag [ heb ik hier niet ] maar leuk idee met die potjes op een plank. En dat smelten in een mooi potje wow geweldig idee zo dank je wel !

Er zijn zoveel leuke dingen met scheren zonder zo'n klapmes , komt goed. Als je plezier hebt met scheren is dat veel belangrijker! Zo moet ik het hebben van het aantal klanten wat er binnen komt bij mij , ik heb geen baard dus kan me ook niet scheren maar vind alles wat met scheren te maken heeft wel heel leuk. Zo hebben we allemaal iets wat we best zouden willen maar even niet is .

Jupp, daar ben ik ook achter, en ik hoop dat ik niet te veel beinvloed word door bepaalde mensen hier. Noem geen namen :P

Want anders dan raakt mijn loon als 16 jarige wel heeeel snel op. Maar nou ben ik nog steeds wel benieuwd welke zepen, cremes, pre-shave stuff jullie persoonlijk heel belangrijk vinden om te hebben.

16 jaar en geen mes?

Maar wel als een stelletje malloten op scooters rijden waarmee je nog gekkere ongelukken kan veroorzaken dan met een mes...

Noem mij maar gek of schiet me maar lek!!

Het is maar net hoe het persoon ermee omgaat!

En altijd beschermend opvoeden word je ook niet veel wijzer van. Maargoed ik ben en blijf een rebel [WHITE SMILING FACE]️

Hahaha, daar ben ik het totaal mee eens. Maar jah, ik begin ik wel eerst met een krabber of iets dergelijks om de stap iets minder groot te maken. En verwen mezelf ook wel eerst met scheerzepen en dergelijke.

Zoude ik je compleet verkeerde ideeën willen geven zou ik zeggen neem een Roedter. Open mes op een stokkie las ik die krabber ergens omschreven. Kans is wel groot dat je na de eerste keer scheren met dat ding alleen nog maar electrisch mag van je ouders.

Begin lekker met een wat mildere krabber, daar staan wel adviezen over op het safety razor onderdeel van het forum, en dan lekker rielekst oefenen. Tips om schade te voorkomen lees je daar ook.

Een fijne, en niet te dure zeep is bijvoorbeeld de Speick stick. Schuimt als een wilde, verzorgt en ruikt redelijk. Ik raad je nog geen Tabac aan want dat wordt vaak als ouwemannengeur omschreven. Nu ken ik mensen die waren 50 bij hun geboorte maar ik geef je het voordeel van de twijfel ;-)

Enfin. Verder krijg je geen tips van me, behalve neem een goed stuk aluin (bij voorkeur zonder voetje). Ik hou namelijk niet van geur, zoals ik de juffrouw van L'Occitane vertelde toen ze een sample aftershave voor me aan het uitzoeken was na de derde kwast die ik daar kocht in een week. Daar schrok ze van :-)

Tsja mannen [ groot en kleiner ] maar moeders wil is wet , en ook die van de vrouw , vriendin , vroudin. Wen er maar vast aan in het leven want in de toekomst hebben jullie uiteindelijk weinig te vertellen

"not always so" :lol:

Om terug te komen op de topic.

Je hebt reeds een borstel maar wil waarschijnlijk nog eentje erbij, dan moet je ons even laten weten wat je precies zoekt in een borstel voor zover je dat weet natuurlijk (moet hij zachter zijn, langer van handvat, kleiner of groter, enz...)

Wat zepen aangaat zou ik eens kijken voor wat samples zodat je niet teveel geld kwijtbent en toch kan uitkijken waar je voorkeur naar uitgaat. Zelfde als met de borstel, als je ons laat weten welke geuren je bijvoorbeeld lekker vind dan kunnen we je in de juiste richting sturen. Vergeet ook niet je budget te vermelden. Succes met de fantastische wereld die voor je opengaat!