Reavver Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 (edited) Mannen van de oude kunst, Hoi! Ik heet Eric, woon in Noord Brabant en ik ben 25 jaar oud. Al jaren een luie scheerder maar me wel elke keer lopen ergeren aan mijn baardgroei, en was stiekem toch weer blij met mijn gladde wangen als ik me geschoren had.. Begonnen met cartridges, op een gegeven moment ben ik overgestapt op een apparaat(eerst een aantal Philishaves, nu al een jaar of anderhalf een Philips StyleShaver Pro). Als ik een gladde scheerbeurt wil pakte ik altijd een wegwerp model, maar dat is gewoonweg geen pretje... Me ooit 1 keer nat geschoren bij een wat oudere kennis, dit als heerlijk ervaren destijds (wel gewoon met een cartridge mesje maar ik ben toen nooit vergeten hoe erg ik te spreken was over de VGH scheerzeep) en aantal dagen besloten me maar een keer beter te verdiepen in wat ik wil kwa scheren. Vandaag eea op internet besteld: Muhle silvertip fibre scheerkwast (M) Edwin Jagger DE89L klassiek scheermes DE mesjes proefpakket: Shark, Derby, Astra, Personna Scheerkwast houder Edwin Jagger scheerzeep sandalwood Proraso groene scheerzeep (Totaal kostenplaatje: 89 Euro) Gisteren al een blok VGH gehaald bij de appie, (die is wel heel goedkoop zeg!) dadelijk nog een een blok aluin en Nivea ABS aanschaffen bij de Kruidvat. Mijn huidige aftershave heeft alcohol en deze balsem heb ik in het verleden goede ervaringen mee. Morgen moet alles binnenkomen, na het sporten ermee aan de slag. Heb bewust gekozen om geen pre-shave aan te schaffen omdat mijn baard naar mijn gevoel niet erg stug is. Sta te popelen om morgen mn gezichtje weer eens een goede opknapbeurt te geven! Welk mesje en welke zeep zou ik mee beginnen? Voorzover ik tot nu toe gelezen heb maakt het niet veel uit welke zeep ik mee begin maar met mesjes heb je toch echt meerdere scheerbeurten en meerdere mesjes nodig alvorens je een oordeel kunt vellen. Iemand een idee met welk mesje ik als beginner een redelijk resultaat kan verwachten? Edited October 14, 2014 by Guest
DoubleB Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Welkom! Mooi pakketje Mesjes is een kwestie van uitproberen. Alle mesjes die je hebt zijn goede beginnersmesjes. Persoonlijk zou ik starten met de Astra. Als je toch naar de Kruidvat gaat; ik vind hun eigen merk Sensitive ASB erg goed, beter dan nivea
Snuff Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Welkom op het forum! Ga voor de Astra, daar schijnen de meesten goed mee te varen, daarna kan je overstappen op goede mesjes
Robert79 Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Welkom! je hebt een verstandige beginners set gekocht ! Als ASB zou je DVH ook kunnen gebruiken en is ook lekker verkoelend (goed voor de gevoelige huid) Met welke mesje je zou kunnen beginnen ? de Derby is het mildste mesje van je set, dus het meest vergevings gezind voor een huid wat mogelijk nog moet wennen aan de manier van DE scheren.Heb je ook 'Feather' ? die zijn het meest agressief en zou ik vermijden. Voor de rest maakt het niet echt uit met welk mesje je begint, maar het beste is wel de komende tijd bij steeds hetzelfde mesje te blijven om een goed inzicht te krijgen.
efsk Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Hoi! Wees verstandig. Doe een aluin zonder plastic voetje.
Reavver Posted October 14, 2014 Author Posted October 14, 2014 Robert79: Ik denk dat ik met de astra begin, ik vermoed niet dat die te aggressief zal zijn in de krabber die ik heb besteld. En ja meerdere scheerbeurten per mesje en 2-3 mesjes verbruiken van hetzelfde type voordat ik een oordeel vel, ik heb al eea gelezen op het forum Wat is een plastic voetje op de aluin en waarom is dat niet goed dan?
efsk Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Een plastic voetje op de aluin is precies dat: een plastic voetje waar je m op kunt zetten. Ik heb daar een hekel aan, althans als het voetje onlosmakelijk met de aluin is verbonden, en waarschuw je maar vast voor je op het idee komt, zoals meer figuren hier, dat zo'n voetje best handig is Maar alle gekheid op een stokje: pak een blok wat je bevalt. Met of zonder voetje. Als het met voetje beter voor je werkt zal ik het je niet al te kwalijk nemen.
SakasakaHeyhey Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Welkom Eric. Mooi beginnerssetje. Qua mesjes maakt het denk ik niet zo veel uit wat je pakt. Het belangrijkste is een goede techniek ontwikkelen. Ik raad je aan om niet steeds een ander mesje te gebruiken; het wordt dan wel erg lastig om een goede scheertechniek te ontwikkelen. Er zullen vast dingen niet helemaal gaan zoals je wilt. Door veel verschillende mesjes door elkaar te gebruiken, maak je het jezelf erg moeilijk om de oorzaak te achterhalen (te veel variabelen). Wanneer je de basis onder de knie hebt zou ik lekker wat verschillende mesjes gaan uitproberen om zo te onderzoeken wat voor jou het beste werkt.
PI56 Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Welkom Eric en veel scheerplezier toegewenst. Zo'n blokje aluin met voetje is verschrikkelijk handig net als een blokje zonder voetje trouwens.
moxie66 Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Welkom! goed begin, de Astra's bevallen mij prima en aluin is een no go.. ofwel gaande weg vind je zelf wel wat goed voor jouw huid is. succes!
cutthroat Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Van harte welkom. Welk mesje je zou moeten kiezen? Maakt niks uit. Wat voor de één de hemel is, is voor de ander de hel. Dit zul je zelf moeten ervaren. Wat wel belangrijk is, blijf voorlopig bij je keuze. Dus, zoals je zelf al aangaf, kies een mesje en blijf daar voorlopig bij. Hou wel van elke soort één of twee exemplaren achter. Met het verstrijken van de tijd wordt je techniek steeds beter. De achtergehouden mesjes kun je dan later nog eens proberen. Het kan zomaar dat je dan dat ene mindere mesje ineens fantastisch vindt. Hoe dan ook: veel succes en plezier!
Reavver Posted October 15, 2014 Author Posted October 15, 2014 En ??? Begonnen (Als het goed is) worden de spullen vandaag op mijn werk afgeleverd, dus ik kan me vanavond pas scheren
Reavver Posted October 15, 2014 Author Posted October 15, 2014 Net alles ontvangen! Nu mijn werkdag uitzitten, vanavond de sportschool in en dan ga ik experimenteren
Recommended Posts