Jump to content

Recommended Posts

Posted

Na dat ik vanmorgen mijn shavette in mijn duim liet vallen [ en ja dat kan ook met een open mes ] dacht ik GVD dat gehannes met die DE mesjes in die shavette en dat grote open mes scheert wel heel fijn maar moet eigenlijk geslepen worden ??

Dus ................................. toch weer zelf geprobeerd , ik heb slijpsteen een lange smalle en een klein steentje en daar stond mij ergens nog van bij in de uitleg van Rolf 2 jaar terug dat je met de ene over de andere moest gaan en grote steen in water leggen en de manier van vasthouden van het mes ging nog goed en mijn hoefsmid maakt altijd van die draaiende bewegingen als zij haar hoevenmes slijpt dus dacht ik dat kan ik ook doen en zowaar je voelt het mes makkelijker over de steen gaan bewegen.

Nou kan ik hem in mijn duim laten klappen om te kijken of ie daadwerkelijk scherp is maar op de 3 haren op mijn arm deed mes het goed en toen ik hem afstreek op mijn sponsje sneed hij er zo in dus volgens mij scherp zat .

Volgende week op Tom het model uitproberen of als er nog iemand van de week komt .

Leuk , het houd een vrouw bezig moet je maar denken :lol::lol:

Posted

Notitie aan mezelf: komende week niet bij Shaving Silly voor een behandeling ;-)

Even samen met Rolf aan tafel gaan zitten en het laten voordoen met de nodige uitleg en dan oefenen.

Als kapster zou ik uitkijken naar haarlokken om de messen te testen. Ik gebruik daarvoor drie soorten:

Dik haar

Dun haar

Heel erg dun haar

Het moet wel natuurlijk haar zijn, niet gebleekt of gekleurd want dat geeft weer andere resultaten. Ik hou die bij in aparte doosjes (heb trouwens mijn haar ook van een kapper).

Als je nu een mes hebt geslepen kan je het testen (zie filmpje), je begint met het dikste haar want dat gaat het makkelijkst en als dat goed is zou er al mee moeten te scheren vallen. Het haar moet zonder moeite op iedere plaats van de mes snede doormidden gesneden worden bij aanraking.

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

Als ook de ander haren de test doorstaan dan zit je helemaal goed. Maar ook die test vraagt enige oefening voor hij betrouwbaar kan uitgevoerd worden, voordeel is dat je materiaal genoeg voor handen hebt :-)

Posted

Ik heb Rolf even niet gelijk voor handen [ die is even druk ] dus vandaar mijn eigen pogingen.

Ga ik proberen met die haar en ik zet gewoon dat mes op iemand zijn nekhaar :roll::roll:

Bij een oud vrouwtje hahahhah moet kunnen , hij ziet er al heul scherp uit !!!

Dus die week erop mag je rustig langs komen hoor Snuf om te scheren als je toevallig op je brommer in de buurt bent !

Posted

Hihiihihihih :lol::lol::lol: net dat mes ff in zo'n kreukel nekkie gezet en hij is scherp hihiihih mag aan de punt nog iets scherper dus dat doe ik van de week als ik het ff rustig heb.