Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allen

Nu ik in Spanje ben kijk ik altijd even naar zeepjes natuurlijk. Veel heb ik nog niet gevonden, alleen maar de bekende merken en la toja en lea.

La toja is erg lekker dus daar sla ik er een paar van in. Jammergenoeg zijn het sticks maar ok die rasp ik thuis wel in een bakje. Heb ook een tube la toja gekocht maar dat is dus niet mijn ding, scheren met een tube.

Maar nu mijn vraag over lea scheerstick. Hij ruikt heel erg lekker, maar hij kwam mij zo vaag bekend voor. Dus elke keer als ik hem zag staan in de badkamer rook ik weer even. Nu ben ik er uit: ik vind persoonlijk dat het erg op de vergulde hand lijkt?!?

Iemand ervaring met lea en die dat kan verifiëren? Want als ik gelijk heb dan bespaar ik me de moeite :)

Heb nog geen la toja asb gevonden aahh!! Morgen naar een mercadonna en kijken of ik daar succes heb!!

Gr Hans

Posted

Hoi Hans. Fijne vakantie! Zal vast beter weer zijn als hier8-)

Jouw vraag kan ik niet beantwoorden. Ik ken beide zepen niet.

PS. Je maakt mij trouwens wel erg nieuwsgierig naar die La Toja:)

Posted

Ik ken alleen de "oude" LEA, van een jaar of 8(?) terug, en hij schijnt behoorlijk vernieuwd te zijn.

Veel plezier in Spanje!

Posted

Ik heb weliswaar een Lea stick staan maar zoals bij mij nogal vaak; hij is nog niet aan de beurt....

Volgens mij is Lea min of meer recentelijk tweemaal veranderd; van de oudere goede receptuur naar iets waar de klanten niet blij van werden en vervolgens weer (ongeveer) terugveranderd. Ik weet eigenlijk niet eens welke van de twee laatste er bij mij in de kast staat.

Posted

Vandaag een Lea stick gekocht. Rook prettig en niet opdringerig. Komende dagen thuis testen als ik terug ben. U hoort in SOTD.

Posted

Ruikt inderdaad erg fijn en scheert prettig.

Vandaag ook twee flessen floid gescoord. 5,99 per fles :)

Gr Hans

Posted

Ik ken de scheersticks van Vergulde Hand en van Lea (een oude en een recentere) en vind ze toch niet op elkaar lijken. Veel plezier met je inkopen in Spanje! Als ik daar zou zijn zou ik zo een koffertje vol meenemen, vooral met die prijzen. Floïd vind ik geweldig en dat geldt eigenlijk voor het meeste Spaanse scheerspul.

Posted
Ruikt inderdaad erg fijn en scheert prettig.

Vandaag ook twee flessen floid gescoord. 5,99 per fles :)

Gr Hans

Floid staat al een geruime tijd op mn lijstje ! welke geuren heb je trouwens gekocht ?

Posted

Tot nu toe floid vigoroso en floid suave. Heb floid black nog niet zien liggen hier. Ook een paar flesjes la toja asb die is lekker fris.

Posted

Afgelopen dagen even onderweg geweest in Spanje. Helaas geen tijd voor veel snuffelen, maar bij de Mercadonna een Bea scheerstick gekocht om te proberen. Inmiddels ook gebruikt.

Nou moet zeggen, dat het een goed bruikbare zeep is. Gezicht nat gemaakt, stick er even over. Opgeschuimd met de Fibre kwast (Jeruzalem Fibre) en daar kwam het schuim. Had in een mum een gezicht en kwast vol schuim. Ruim voldoende voor 3 passes. De geur is bijna neutraal met een zachte zeeplucht. Kan niet een bepaalde richting geven, gewoon fris schoon. Voor de prijs, €1,55 een prima alledaagse zeepstick.

Wordt tijd dat ik eens Vergulde Hand ga kopen. Die heb ik zeker al 10 jaar niet gehad en kan ik dus niet vergelijken.