timmert26 Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Zoals jullie allicht weten is het deze week donorweek. Met hierbij de belangrijkste vraag: Ben jij al donor en zo ja van wat? Mocht je geen donor zijn, hier kun je je eventueel aanmelden Orgaan donor Bloed donor Stamcel donor Om af te trappen, ik ben geregistreerd als orgaan donor en stamcel donor.
roland Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Ik ben ook geregistreerd, van mij mogen ze alles gebruiken. Als ze het nog kunnen gebruiken, dan... In november 2012 ben ik zelf 'n dubbele longtransplantatie ondergaan, sindsdien kan ik weer echt 'leven' in plaats van 'overleven'... Het is 'n kleine moeite om je te registreren, 'n paar minuten van je leven, terwijl iemand anders er weer zo veel jaar bij krijgt.
Harkos Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Rijp voor de sloop, maar wat ze nog kunnen gebruiken mogen ze er afhalen. Draag pasje bij me.
Thorical Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Ik heb me in de jaren 80 eens geregistreerd als donor. Waarvoor? Maar ze mogen alles van mijn resten gebruiken om daar een ander gelukkig mee te maken. Ooit een formuliertje in mijn portemonnee gehad maar dat was snel vervot en verdween op een gegeven moment. Laatst nog via DigiD gekeken of ik geregistreerd stond en ja, daar wisten ze ook nog dat ze mijn onderdelen kunnen gebruiken.
Johan Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Ik laat de keuze bewust aan mijn nabestaanden over, maar ik draag al jaren een donorcodicil op zak. Als het aan mij ligt mogen ze alles gebruiken, maar mijn vrouw en kinderen beslissen.
cutthroat Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Van mij mogen ze alles gebruiken, en sta ook zo geregistreerd. Als je tijd gekomen is heb je toch niks meer aan al die organen en dergelijke.
Robert79 Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Ja, ik heb er ook geen moeite mee als ze mijn onderdelen ook gebruiken.
Recommended Posts