Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben ook geregistreerd, van mij mogen ze alles gebruiken.

Als ze het nog kunnen gebruiken, dan...

In november 2012 ben ik zelf 'n dubbele longtransplantatie ondergaan, sindsdien kan ik weer echt 'leven' in plaats van 'overleven'...

Het is 'n kleine moeite om je te registreren, 'n paar minuten van je leven, terwijl iemand anders er weer zo veel jaar bij krijgt.

Posted

Ik heb me in de jaren 80 eens geregistreerd als donor. Waarvoor? Maar ze mogen alles van mijn resten gebruiken om daar een ander gelukkig mee te maken.

Ooit een formuliertje in mijn portemonnee gehad maar dat was snel vervot en verdween op een gegeven moment.

Laatst nog via DigiD gekeken of ik geregistreerd stond en ja, daar wisten ze ook nog dat ze mijn onderdelen kunnen gebruiken.

Posted

Ik laat de keuze bewust aan mijn nabestaanden over, maar ik draag al jaren een donorcodicil op zak. Als het aan mij ligt mogen ze alles gebruiken, maar mijn vrouw en kinderen beslissen.

Posted

Van mij mogen ze alles gebruiken, en sta ook zo geregistreerd. Als je tijd gekomen is heb je toch niks meer aan al die organen en dergelijke.