cutthroat Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 - Kropp 5/8 ronde teen - L'Occitane Plisson - TFS tabacco verde forte - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - TFS tabacco verde forte asb Na gisteravond weer wat messen, waaronder deze, opgefrist te hebben op de Nani 12k, Crox en Feox, mocht de Kropp zich vanochtend bewijzen. En dat deed ze. Gelijk een pukkeltje onthoofd . De Plisson had ik wat natter gehouden dit keer, en nu ontstond al snel een overdaad aan schuim. Na afloop had ik voor nog wel twee passes schuim in de kwast. Maar goed, terug naar de Kropp. Ze gleed door de baard alsof deze er niet was. In drie passes dan ook een hele goede DFS. Op een paar plekjes na BBS zelfs. De aluin gaf wel wat prik, iets wat de Pinaud nog eens dunnetjes over deed. Gelukkig was de TFS asb onder handbereik om de boel te sussen.
Harkos Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Turkse varkenshaar (Lider 1), Klar Kabinett, Pearl OC TTO Black, Rapira_Chrome Stainless 4e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, BBS, De Rapira_Chrome Stainless, voor de 4e x gebruikt. Deze Rapira is op weg naar mijn 5 norm. Blijft constant wat betreft scherpte. Het mesje in de Pearl OC TTO deed hey goed. Te goed, want ben klein puntje van de kin kwijt. De Klar Kabinett met Turkse varkenshaar (Lider 1) maakte weer in een mum een prima schuim en bracht het ook weer goed op de bakkes. Waarom koop ik van die dure kwasten, als het met een turkse varkenshaar van €5 ook goed gaat. Oh ja daar was ik al achter, zo'n Simpsons LE Best Badger geeft toch een luxer en meer verwen gevoel. Maar toch, dit varken doet het uitstekend.
efsk Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Ik had ook een Turks varkentje. Duurde effe voor het op gang was (hoewel minder lang dan de 620) en schuimde als een dolle. Hooguit wat te petit, het geheel. Gebruikte het exemplaar voor het voorsoppen onder de douche. Recent echter schudde ik m uit en nu ja, ik schudde m uit zeg maar. De kop uit de houder. Dat vond ik erg jammer want een prima kwastje: met DVH kreeg ik na éen keer laden de badkuip vol schuim met dat ding.
Harkos Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Dat is zonde. Als de haren nog bij elkaar zitten, kan je hem toch wel er weer in lijmen? Iets wat bevalt, kan ik altijd slecht afscheid van nemen.
efsk Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Met veel ceremonieel in de afvalbak geworpen. Vervolgens een doorschuifactie: De 620 onder de douche, de Plisson als fijne scheerkwast.
Frog Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 muhle r101/Astra Muhle silvertip synthetic Ingram Nivea Sensitive asb
DoubleB Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Weber PH Voskhod Morris & Forndran Polo Ivory two band Blonde badger St. James of London Williams Aqua Velva Ongeraffineerde Shea butter
Robert79 Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Fatip Grande Personna blue lab 1x Muhle Silvertip Fiber Proraso pre-shave GFT sandelwood creme TFS Bergamotto Neroli forte Een BBS in drie passes
cutthroat Posted October 14, 2014 Author Posted October 14, 2014 - Böntgen & Sabin 6/8 - L'Occitane Plisson - TFS Italian fern - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - TFS tabacco verde forte asb Vandaag weer een prima scheerbeurt, zonder onthoofde pukkeltjes. In drie passes een goede DFS. Aluin gaf ietsje prik, maar dat werd in de schaduw gezet door de "sting and glow" van de Pinaud. Afgesloten met de heerlijke en verzorgende tabacco verde.
Johan Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Schick Krona krabber Personna Platinum Chrome mesje Whipped Dog synthetische kwast TFS Barba Gialla HEGA Rakbalsam Davidoff Cool Water Aan de WD kwast zal ik een apart topic wijden
Marcel Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Semogue 1250 TFS Sottozero Gillette Sheraton Voskhod (2) Osage Rub Daaag, baard van 4 dagen! Met de Voskhod was overigens het ook gelijk afgelopen, op tweederde van de scheerbeurt werd het al rap oncomfortabel. Normaal gesproken doe ik langer met dit mesje.
timmert26 Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Omega trekkie EJ86 Super iridium arko scheerstick Osage Rub Vandaag een koude shave, omdat er in de gehele flat geen warm water was. 3 pass DFS, mesje valt mij erg mee.
marco Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 VanDerToorn tweeband De Vergulde Hand scheerzeep Lord s625 Captain Proraso splash Gillette aftershave gel Het schuimt blijft nu eindelijk goed binnen in de kwast zitten nu ik mezelf heb aangepast aan de kwast. Ik was zelfs bang dat de kwast te droog zou zijn, maar zelfs voor een dorstige zeep als DVH zat er nog genoeg vocht in, want van uitdrogen van de zeep was geen sprake. Alleen jammer dat ik nog steeds een haar of 8 verlies nadat ik toch een behoorlijk aantal er uit heb gekamd. Dus van de week toch maar weer contact opnemen met TGN. Dit keer kan hij zich er niet meer met een k%tsmoesje uit kletsen. Deze knot is gewoon niet goed.
Shaving Silly Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 AU , op het moment dat ik mijn shavette controleer komt mijn klant binnen en ik schrik klapt dat mes dicht echt vol in mijn duim, bloeden als een rund en bij gebrek aan pleisters maar een wc papiertje met plakband er om heen. En dan scheren met zonder duim ,is wel toppie gelukt!! Sneetje van een cm maar best diep. 1x keer met shavette en krabbetje om even uit te proberen en 2x met open mes. Verder mijn gewone producten gebruikt . Woepie , ik krijg net mijn nieuwe flesje sul filo del rasoio van Proraso binnen , voor de gevoelige huid. Mij benieuwen ??
Kamp Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 AU , op het moment dat ik mijn shavette controleer komt mijn klant binnen en ik schrik klapt dat mes dicht echt vol in mijn duim, bloeden als een rund Auww!!
Noxa Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 De setup van vandaag: - Veni Vidi Vici 6/8 - L'Occitane Plisson - Proraso groen preshave - TOBS Jeremyn street scheerzeep - TOBS Jeremyn street aftershave Vanmorgen lekker de tijd genomen, kleine lag op bed en ik had een zware nachtdienst. 2 passes BBS. De plisson presteert echt fantastisch, hij is erg dorstig maar maakt in geen tijd een vol en romig schuim. Ik mis wel een beetje backbone bij deze kwast, hij is echt heel zacht maar net wat te floppy. Maar verder ben ik echt aangenaam verrast door de kwaliteit van de haren.
Harkos Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Vero Black Fibre Harkos®, La Toja, Gillette Black Beauty Long Handle adjustable, Rapira_Chrome Stainless 5e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, BBS, De Rapira_Chrome Stainless, voor de 5e x gebruikt. 5 norm gehaald. In de Black Beauty op 5 deed hij het weer redelijk moeiteloos. Mesje is geen toppertje, maar is zeker beter dan bv. Derby's De La Toja met Vero Black Fibre Harkos® gebruikt. De stick maakt, dat het vanmorgen bakkes schuimen werd. Dat ging weer prima met deze black fibre. Zo dit was het even, want ik vertrek vanavond richting Malaga en denk zondag weer terug te zijn. Dus volgende week verder met de zoektocht naar het ultime mesje. De komende dagen wordt Black Beauty, Black Fibre, Souplex b keus en Arko cool. Alcolada glacial opgevoerd met menthol kristallen en mijn ABS mee, want we gaan naar zon en 26⁰.
Stoppel Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Gillette Slim op 5 Hema 4e x Omega Trekpleister Geraspte Arko DVH asb Baard van 5 dagen ongeveer. Waar dat 'vroegah' met de 3 voudige cartridge een marteling was is dat nu appeltje-eitje. Het mesje was nog scherp genoeg om in 3 passes heerlijk makkelijk glad te scheren. Ik ga de Slim steeds meer waarderen.
Frog Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Merkur 37C/Astra Semogue 1305 TFS Tabacco verde forte Proraso AS
FairArie Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Kleine Fatip Derby (3) BRUT scheershuim Kruitvat voetloze aluin DVH asb Vanmorgen weer eens met de neus op de feiten gedrukt ... snel scheren levert geen voordelen op #stom. Tijd was beperkt vanmorgen dus ik dacht tijd te winnen met het gebruiken van de kant-klare-scheerschuim-uit-de-bus. #sorry #schaam Het schuim ruikt wel lekker (UEKAZ) maar dat was het dan ook wel . Niet lekker geschoren, geen tijdwinst en matig resultaat. Morgen rustig overdoen met een goed geklopt zeepje.
moxie66 Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 merkur progress polsilver si plisson fibre speick stick speick asl + alcolado glacial
efsk Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Tijd was beperkt vanmorgen dus ik dacht tijd te winnen met het gebruiken van de kant-klare-scheerschuim-uit-de-bus.. Kopsoppen FairArie, in zo'n geval. Je tijdswint het kutten met een bakkie en drupjes water toevoegen, en je hebt toch een goed en aangenaam scheerschuim op het gelaat.
Robert79 Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Merkur Progress Personna blue lab 2x Muhle Silverti Fibre GFT Sandelwood creme Pre-shave Proraso TFS Bergamotto Neroli Forte Ook de Merkur met de 'blue lab' werkte goed.Een BBS.Blijkbaar waren de 'blue labs' een goede koop.
marco Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Juist, wat Richard zegt. En geen aluin met voetje gebruiken, dat scheelt blijkbaar frustratie en dus tijd....
Recommended Posts