PI56 Posted October 12, 2014 Posted October 12, 2014 Als bijvangst van de openmeshengelarij kreeg ik bijgaand krabbertje op de deurmat. Het is bronskleurig. Tenminste, het grootste deel. De kop is redelijk “schoon” gesleten. Het mes is driedelig en op het uiteinde van de steel staat “HARNAS”. Het intikken van dit woord in Google levert geen relevante hits op. Iemand van jullie? Daarbij kwamen ook nog 3 DE mesjes van het fabrikaat “Max Herder langscheerder” Het grappige is dat deze mesjes 2 verschillend geslepen kanten heeft. Op de ene kant staat “voorscheren 0,08 mm” en op de andere kant “nascheren 0.06 mm”. Heb ik nog nooit eerder gezien. Nou zegt dat niet zoveel, want ik lees hier op het forum verschrikkelijk veel nieuwe dingen. Kan zijn dat jullie zeggen; Joh, dat zie je zo vaak". Mocht het inderdaad zo zijn dat je de verschillende kanten op het goede moment moet gebruiken dan moet je je hoofd er wel goed bijhouden, want als het mesje in de houder geklemd zit is niet meer te zien wat de 0,08 en de 0,06 mm kant is. Een keer je krabber onbewust omdraaien en je scheert met een andere kant dan je denkt. Ik heb geprobeerd wat microscoopfoto’s van de snedes te maken. Hoop dat het een beetje te zien is.
Snuff Posted October 12, 2014 Posted October 12, 2014 Is mij ook onbekend, mesjes ook nog nooit van gehoord, wel een mooie vondst (ik vind hem in ieder geval prachtig)
talibeard Posted October 12, 2014 Posted October 12, 2014 Ik ken de mesjes wel (maar niet van gebruik hoor) en mij lijkt dat in de praktijk helemaal niks die twee verschillende snijkanten. De krabber ken ik niet maar er is wat dat betreft zoveel gemaakt dat ik wel snap dat de meesten zich liever beperken tot de kennis van één merk nl. Gillette. Van de rest is vaak ook niet of nauwelijks iets aan informatie te vinden. De curve van de kop ziet er in mijn ogen veelbelovend uit en ik ben benieuwd hoe die scheert.
PI56 Posted October 12, 2014 Author Posted October 12, 2014 De krabber ziet er, afgezien van de slijtage van de bronskleur op de kop, prima uit. Hij weegt trouwens 61 gram. In eerste instantie was ik niet van plan om hem te gaan gebruiken, maar bij nader inzien ga ik hem toch in de ultrasoon en de desinfectans leggen, om hem vervolgens toch eens met een (modern) mesje te proberen.
Marcel Posted October 12, 2014 Posted October 12, 2014 Fraaie bijvangst hoor! Ik heb dit niet eerder gezien en de naam zegt me ook helemaal niets. Het patroon op het handvat vind ik wel bijzonder, geeft het ook goed grip of voel je het patroon nauwelijks?
PI56 Posted October 12, 2014 Author Posted October 12, 2014 Het is een subtiel patroontje. Je voelt hem wel maar geeft niet overdreven veel grip. Geen idee hoe hij aanvoelt als hij wat nat is.
Recommended Posts