Jump to content

Mijn straight razors

MisterT

Recommended Posts

https://imageshack.com/i/p3ikpHbQj

Op verzoek van efsk :lol: plaats ik mijn collectie ook ff hier, and bye the way was t ook nog een goed idee van efsk :lol:

De open scheermessen, waarvan het mes links onder mijn "prutsmes" is om mee te leren slijpen, de twee die erboven liggen moet ik nog in orde maken en het mes aan de rechterzijde met de houten scales is de J&R Dodge's Straight Razor die ik zelf helemaal heb opgeknapt.

Het lijstje met namen zet ik straks er ff bij (ben nu ff not @home) ;) maar bij mijn lieffie :mrgreen:

Zo ff de namen van mijn straight erbij zetten.

Linker rijtje van boven naar onder;

1e Carl Brusecker Maastricht (Sollingen) sleep en verkocht vroeg scheermessen (C. Brusecker, Naam bedrijf C. Brusecker, Jaar 1932, Bedrijfstak handel in staalwaren, electr. slijperij, Vestigingsplaats Maastricht )

2e De Dovo Bismarck 2

3e De Coiffeur van Dorko Solingen (nog polijsten dan slijpen)

4e Kiebitz 48 (garantie) Gebr EMDE Solingen-Weyer Germany (nog te restaureren)

De Gold dollar ( het noemen niet waard, mijn prutsmes)

Rechter rijtje van boven naar onder;

1e De Ambossmaan 60 uit Sollingen

2e Garantie uit Solingen

3e J&R Dodge's

4e Fontana 19 6/8 Marx&C Solingen (gekocht van Buffel)

5e DE Colomb 150 extra uit Solingen (gekocht van Buffel)

Edited by Guest

Mooie spulletjes Mistert! We wachten allemaal geduldig. Als je tijd hebt, verander dan je motto: "Barba non fecit filosofum" in: "Barba non facit philosophum".

Je motto is een verhaspeld stukje van een "quote" van Plutarchus.

Nog mooier is de gehele quote: Barba non facit philosophum, neque vile gerere pallium. (Een baard maakt geen filosoof, evenmin als het dragen van een goedkope jas.)

Dan klopt het helemaal stoer. ;)

J

Edited by Guest

Ik heb een zwak voor die leuke naieve logootjes. Bijvoorbeeld je ambossmann. Prachtig. Hoe bedenk je het. Gister wilde ik bieden op een Hartkopf. Logo? Een hoofd waar met twee hamers op geslagen wordt. Geweldig. Moment supreme had ik een netwerkstoring. Veiling voorbij voor het gefixt was. De naam des Heeren werd niet ijdel maar zeker ook niet lovend gebruikt in huize efsk.

Je Kiebitz, ook zo'n leuk plaatje.

Ik vind het een mooie rij messen. Als aanvulling op de vraag van Buffel: hoe scheren ze?

O, en nee, ik heb nog geen enkel mes met zo'n leuk plaatjeanders dan mn vijf Tennissen. Valt net buiten dat leuk naieve volgens mij.

Mooie spulletjes Mistert! We wachten allemaal geduldig. Als je tijd hebt, verander dan je motto: "Barba non fecit filosofum" in: "Barba non facit philosophum".

Je motto is een verhaspeld stukje van een "quote" van Plutarchus.

Nog mooier is de gehele quote: Barba non facit philosophum, neque vile gerere pallium. (Een baard maakt geen filosoof, evenmin als het dragen van een goedkope jas.)

Dan klopt het helemaal stoer. ;)

J

Haha :lol:;) dat is een bovenste beste tip Joost, ik ga um zo meteen aanpassen.

Thankssssssssssssssss

Leuke verzameling ondertussen!

Heb je een favoriet?

Haaaa slijpertje ;) jij kent ze al bijna allemaal ;) grapjurk.

Maar de favoriet tot nu toe is eigenlijk nog steeds het mes dat ik zelf gerestaureerd heb en jij als eerste geslepen hebt de J&R Dodge's.

Ligt lekker in de hand, voelt solide aan en ligt vast tegen de huid aan.

Ik wil er mee aangeven dat de messen die meer holow geslepen zijn en vooral de Bismarck een meer zenuwachtiger mes is.

Uiteraard alles onder voorbehoud omdat ik me niet elke dag met een open mes scheer en last but not least, :roll: ik nog steeds een beginner ben met het open mes.

Maar ik moet zeggen dat de Bismarck en de Ambossmann er vlak achter zitten, de twee van jou de Fontana 19 6/8 Marx&C Solingen en De Colomb 150 extra uit Solingen scheren ook goed hoor, dat zijn ook fijne scheermessen.

De andre messen komen straks ook nog wel aan de beurt.

Maar nogmaals het scheren met een open mes gaat me niet slecht af voor een beginner en krijg er steeds meer "grip" op, maarrrrr de tijd zal het me leren ;)

Al gedaan, en wel drie heerlijke single malts om precies te zijn :D

AHAAAA kijker de kijk, ook een Whisky drinker das mooi man ;) enne welke malts dan, het moet raar gaan als ik um niet ken ;):lol:

Heb zelf een 25 tal verschillende merken Whiskyflessen bij mij op de kast staan, dusssssssssssss en nu zit ik ook aan een blended scotch Whisky, hmmmmm lekker spul joh hahaha :lol:

Drank is des duivels :shock:

Mooie verzameling Mistert!

Een goede raad: vermijd messen met dit logo:

8IcNVS9.jpg

Your live will never be the same :twisted:

Idd.. ik heb een kast vol met messen maar dit merk lokt heel erg om te pakken elke keer. ;)

Merk dat ik om de zoveel tijd expres een week de baard laat staan om met deze geweldenaren er door heen te glijden.

Maar had ik al gezegd dat het een mooie verzameling is Mistert die je hebt

Hahahaha bedankt voor de tip Snuff, ik zal me dat logo eens goed gaan aanschouwen ;):lol: is toch niet besmettelijk hé die messen met dat logo :mrgreen: andersssss toch maar eens................... rondkijken.

@ Rolf ik hoor dus dat jij ook al besmet bent met dat virus van de Koraat :shock: hmmmmm nu moet ik toch echt gaan oppassen, dit is echt erg, ik ben zomaar eens reuze benieuwd hoeveel ik er over een jaar heb :mrgreen:

Al gedaan, en wel drie heerlijke single malts om precies te zijn :D

AHAAAA kijker de kijk, ook een Whisky drinker das mooi man ;) enne welke malts dan, het moet raar gaan als ik um niet ken ;):lol:

Heb zelf een 25 tal verschillende merken Whiskyflessen bij mij op de kast staan, dusssssssssssss en nu zit ik ook aan een blended scotch Whisky, hmmmmm lekker spul joh hahaha :lol:

Kijk dan maar eens in dit topic. Ik heb er nu maar zeven staan, en allemaal "grote" merken. Dit om mijn neus en smaak weer te trainen na jarenlang geen whisky gedronken te hebben (zijn allemaal oude bekenden, vandaar). Het gaat om Dalwhinnie 15 yo, Highland Park 18yo, Glenfiddich solera reserve, The Glenrothes select reserve, Lagavulin 16yo, Glenmorangie 10yo en de Glenmorangie The Quinta Ruban.

Maar nu weer on topic.