Jump to content

Recommended Posts

Posted

De gravure was bij mij ook wat wazig, maar even oppoetsen met een droog vezeldoekje met wat tandpasta maakt het verschil.

Rx8nL2xQ

De grijze vlekjes zijn van de vlam in de resin.

@Eric

WsDBFkdN

Posted

De tip van Harkos geprobeerd. Een droog vezeldoekje met tandpasta. Voorzichtig poetsen en voila, iets beter, maar nog steeds niet in de buurt van de inscriptie zoals hierboven.

sQ8ZgCw4

Posted

Iemand tips pver hoe de kwast zelf schoon te maken en de geur een beetje uit te krijgen? Og moet ik gewoon een paar dagen inzepen totdat het leker ruikt?

Posted
Iemand tips pver hoe de kwast zelf schoon te maken en de geur een beetje uit te krijgen? Og moet ik gewoon een paar dagen inzepen totdat het leker ruikt?

Kijk eens op Rod Neep's site, onder brush care...

Posted

Pi56 en Harkos, kan ik nog iets voor jullie betekenen m.b.t. de gravering? Naast dat ik de graveerder uiteraard een schop onder z'n hol geef?

Graverings kosten retour kan ik wel doen uit mijn eigen/persoonlijke shasoc budgetpotje, maar denk dat afschuren tot gravering weg is en dan evt opnieuw graveren de kwast niet ten goede komt.

Posted (edited)

De kwast is binnen! Shaving Society en met name Emiel bedankt voor het mogelijjk maken.

Maar dit ding stinkt wel. Ik heb de kwast al gewassen met shampoo en schuim gemaakt, even hier in laten staan maar vanochtend toen die weer droog was, stonk die weer net zo erg als gisteren.

Op de site van Rodney staat het volgende, (is dit wat er bedoelt werd):

General maintenance to keep your brush in first class condition:

warm bath

wash with soap

warm rinse

soak in water/vinegar mixture if you are in a hard water area.

warm rinse and another soap wash

rinse

conditioner - use normal hair conditioner. It works a treat.

rinse

A gentle squeeze, few light flicks, and strop it gently on a towel.

It is OK to use a hair drier, but on low heat only.

Edited by Guest
Posted
De kwast is binnen! Shaving Society en met name Emiel bedankt voor het mogelijjke maken.

Maar dit ding stinkt wel. Ik hem de kwast al gewassen met shampoo en schuim gemaakt, even hier in laten staan maar vanochtend toen die weer droog was stonk die weer net zo erg als gisteren.

Op de site van Rodney staat het volgende, (is dit wat er bedoelt werd):

General maintenance to keep your brush in first class condition:

warm bath

wash with soap

warm rinse

soak in water/vinegar mixture if you are in a hard water area.

warm rinse and another soap wash

rinse

conditioner - use normal hair conditioner. It works a treat.

rinse

A gentle squeeze, few light flicks, and strop it gently on a towel.

It is OK to use a hair drier, but on low heat only.

Graag gedaan uiteraard :)

Dat is gewone maintenance inderdaad, dingen die je om de zoveel tijd even moet doen om hem in top conditie te houden. De stank zal vanzelf minder worden, probeer inderdaad wat haar conditioner bijvoorbeeld, maskeert de geur in het begin misschien wat :)

Posted

De kwast gewoon gebruiken, de geur zal vanzelf weggaan. Als hij te erg stinkt om daadwerkelijk op het gezicht te gebruiken kun je natuurlijk ook gewoon lekker geurende zepen gebruiken om testschuim mee te maken. Zo leer je de kwast ook nog eens goed kennen.

Posted

Wat mij betreft is het met de gravering zo wel goed hoor. Verder geen actie dus.

De kwast vanmorgen gebruikt en meurt stevig, maar dat gaat vanzelf weg na een paar keer gebruiken. Had ik wel met meer kwasten, gewoon zeep met en stevige geur gebruiken en regelmatig spoelen.

Het handvat is mooi van formaat, lang genoeg voor in mijn Mühle scuttle. De haren bijzonder zacht en toch niet floppy. Vreet water en zeep. Precies goed. Ik ben tevreden zo.

Posted
Wat mij betreft is het met de gravering zo wel goed hoor. Verder geen actie dus.

De kwast vanmorgen gebruikt en meurt stevig, maar dat gaat vanzelf weg na een paar keer gebruiken. Had ik wel met meer kwasten, gewoon zeep met en stevige geur gebruiken en regelmatig spoelen.

Het handvat is mooi van formaat, lang genoeg voor in mijn Mühle scuttle. De haren bijzonder zacht en toch niet floppy. Vreet water en zeep Precies goed. Ik ben tevreden zo.

Mooi :) en sorry dat de gravering niet top was, ik vreet mijzelf op door dit soort dingen.

Pieter, ik PM straks terug, eerst even meeting.

Posted

Vanmorgen met de Italian Fern geprobeerd. Kwast was nog lang niet de geur kwijt, terwijl die ook al een nacht had gestaan met dit schuim.

Kwast moet nog loskomen, maar de indruk van de handle en ergonomie en backbone is prima!

Posted

Nu voor de tweede keer gebruikt vandaag. Een keer met HTGAM Cavendish, toen geen kom gebruikt, maar direct op het gezicht en de tweede keer met Prorasso Sabdalwood creme in een kom. Heerlijk beide keren en de stank valt bij mij nu wel erg mee. Alleen als ik mijn neus echt erin steek ruik ik iets, maar hij ruikt niet meer erg in gewoon gebruik.

Moeilijk voor mij om te omschrijven wat dot voor ervaring is. Het maakt een veel betere schuim dan ik gewend was met mijn EJ best badger en omega varkentje en andere varken. Is zacht voor mijn huid en erg plezierig in gebruik. En de gravering van mij valt ook erg mee. Ik kan het heel goed lezen en zien. Top kwast en ik hoop jaren plezier van te hebben

Posted
Nu voor de tweede keer gebruikt vandaag. Een keer met HTGAM Cavendish, toen geen kom gebruikt, maar direct op het gezicht en de tweede keer met Prorasso Sabdalwood creme in een kom. Heerlijk beide keren en de stank valt bij mij nu wel erg mee. Alleen als ik mijn neus echt erin steek ruik ik iets, maar hij ruikt niet meer erg in gewoon gebruik.

Moeilijk voor mij om te omschrijven wat dot voor ervaring is. Het maakt een veel betere schuim dan ik gewend was met mijn EJ best badger en omega varkentje en andere varken. Is zacht voor mijn huid en erg plezierig in gebruik. En de gravering van mij valt ook erg mee. Ik kan het heel goed lezen en zien. Top kwast en ik hoop jaren plezier van te hebben

top :) geniet er nog vele jaren van idd :)

Posted

Ik heb de kwast ook binnen gekregen afgelopen woensdag door drukte nog niet eerder kunnen reageren.

Allereerst wil ik Emiel bedanken voor de perfecte begeleiding van dit gehele traject en communicatie richting ons. Super bedankt.

Dan de kwast, ik ben erg te spreken over de vorm en kleur van de resin. De kwast zelf is lekker zacht en niet te floppy. Maar...

Hij stinkt wel. Ik heb de kwast inmiddels al een paar keer goed gewassen met shampoo en conditioner. Ook heb ik een paar test schuimen gemaakt op mijn hand met Proraso Groen. Vanavond ook nog maar even een in kom op geschuimd met de Proraso, en staat nu lekker te weken.

Ik hoop dat de een stuk minder zal stinken.

Ik vind ook dat de gravering wel iets netter gedaan had kunnen worden. Bij mij missen er wat zwarte stukjes van de letters. Maar het zij zo.

image_3.jpg

image_2.jpg

image_1.jpg

Posted

Na 4 scheerbeurten is de geur uit mijn kwast. Gaat nu in de rotatie en zal regelmatig (alle 11 dagen) aan de beurt zijn. Valt op, dat opschuimen extra aandacht vraagt, maar als je dan schuim hebt, heb je ook wat! Moet zeggen, dat deze kwast met kop en schouders uitsteekt boven mijn andere kwasten. Echter vraagt hij wel meer tijd en aandacht dan b.v. mijn Semogue SOC best badger, of mijn Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger om tot zijn beste prestatie te komen. Bloemt al wel aardig.

Posted

Get verpie...es, das toch wel een heel mooi en sjiek scheerborsteltje, hmmmmmmmmmmmm komt er nog ooit een tweede actie :?: want dan, ja dan euhhhhhh denk ik dat ik dus wel eens een kwastje ga bestellen, tenminste als en als en als.

Mannen mooi borsteltje en veel plezier ervan.

T.

Posted

Nog een nabrander van mij. Zoals eerder in dit draadje te lezen valt vond ik het graveerwerk van mijn kwast erg slecht. Ik heb dmv pb's daarover met Emiel van gedachten gewisseld. Aan de hand van de foto's was hij het wel met mij eens. En wat dan daar aan te doen? Er zijn een paar opties genoemd, maar die zouden waarschijnlijk geen van allen een acceptabel resultaat opleveren. Nog voordat we de mogelijkheden definitief afgetikt hadden kwam Emiel met een onverwacht en ultiem voorstel. Hij wilde zijn kwast ruilen met die van mij. Ik moet zeggen dat ik me wel bezwaard voelde en ik heb er echt een paar nachtjes over geslapen voordat ik voor mezelf had besloten om op zijn voorstel in te gaan. Ondertussen heeft de ruil plaats gevonden en ik ben heel blij. Deze kwast ziet er vele malen mooier uit. Langs deze weg wil ik dan Emiel nogmaals bedanken voor zijn genereuze gebaar.