timmert26 Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Ik heb deze strop gezien voor mijn Gold Dollar. Nu staan er goede foto's bij, misschien dat het oog van een kenner iets kan zeggen over de mogelijke kwaliteit van deze strop? Het lijkt mij redelijk ruw leer maar dat kan ook aan mij liggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Weinig van te zeggen aan de hand van de foto's, zelf zou ik hem niet kopen tenzij het echt om het bedrag gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted October 8, 2014 Author Share Posted October 8, 2014 Ik lees namelijk dat veel mensen hun eerste strop kapot maken, vandaar het idee om te beginnen(en leren) met een goedkope strop met de gedachte, die gaat kaduk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Zo heb ik het ook gedaan timmert26. Twee maanden met de elcheapo, die ik vreemd genoeg heelhield, en toen over op de spanriem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Ik heb gelijk 'n paddle strop aangeschaft. Volgens mij kan er weinig fout gaan tijdens het stroppen op een span riem of paddle strop, je hoeft je maar op 1 beweging te focussen. Vergeleken met 'n hangende strop want die moet je zelf onder spanning houden en gelijk stroppen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
3gor4 Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Ik heb gelijk 'n paddle strop aangeschaft.Volgens mij kan er weinig fout gaan tijdens het stroppen op een span riem of paddle strop, je hoeft je maar op 1 beweging te focussen. Vergeleken met 'n hangende strop want die moet je zelf onder spanning houden en gelijk stroppen... Weinig moeite met een hangende strop. Heb de mijne aan een deurklink hangen op middelhoogte. Strak trekken met me verkeerde hand (links) en bij mn middel houden en vervolgens met mijn rechterhand stroppen. Ik snap echt niet waar heel dat gedoe over gaat!? Je moet gewoon weinig drukken met je mes op het strop... Maar ik vind beide wel fijn. Zowel de paddlestrop van Rasurpur als de zacht juchtlederen hangstrop met canvaszijde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Met respect, maar wat is de essentie van dit debat? Even los van de mening dat er geen goede strop voor een Gold Dollar bestaat. De grootste minkukel onder de strops kan je blindelings op welke GD dan ook loslaten onder het motto dat hier: "een blind paard geen schade kan aanrichten". J Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocellaris Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Goedkoop duurkoop? Tja, ik heb ook een armzalig stukje leer wat door moet gaan voor een strop, kwam tezamen met een armzalige straight. De straight ligt te verstoffen en de strop doet wat hij doen moet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 Met respect, maar wat is de essentie van dit debat? Even los van de mening dat er geen goede strop voor een Gold Dollar bestaat. De grootste minkukel onder de strops kan je blindelings op welke GD dan ook loslaten onder het motto dat hier: "een blind paard geen schade kan aanrichten". J Joost, niet iedereen kan zich een paar Koraat messen per jaar veroorloven. Een Gold Dollar is, mits goed onder handen genomen, een prima bruikbaar mes die ook de duurste strop kan fileren. Je reactie lijkt me hier niet getuigen van veel respect (!) voor diegenen die een Gold Dollar gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 Dank u.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 Zoals ik al meerdere keren schreef is een GD helemaal geen slecht mes, met kennis geslepen bezorgd het je even goede BBS beurten als eens mes van een paar honderd euro, je moet natuurlijk niet het mes onder een loep gaan nemen qua afwerking, dat is een ander paar mouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 Ik vond net deze Strop voor een toch redelijke prijs (kwestie van keuzes te hebben) Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted October 9, 2014 Author Share Posted October 9, 2014 Hij is ooit door buffel gehoned, en ik heb sindsdien een aantal gebruikt(zonder strop). Inmiddels is het voor een normale scheerbeurt geen doen meer vandaar de vraag. Aangezien ik huidig een uitwonend afstuderende student ben zonder inkomen(krijg *#!@* niet eens een vergoeding) ging het mij om een strop waarmee ik de GD weer scheerbaar krijg en ook het gevoel krijg voor stroppen. Zodra ik eenmaal een baan heb e.d dan komt het kwaliteitswerk wel Bedankt voor de input! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 ik ken natuurlijk de situatie van een uitwonende afstuderende student niet maar eventueel een bijverdienste in de horeca of zoiets in het weekend? Kan aardig wat geld opbrengen om leuke dingen mee te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocellaris Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 @timmert, ik zie dat je in almelooo woont? Je mag wel langskomen, kan je je mes ff stroppen en, mocht dit niet genoeg zijn ook wel even overvmn steen halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted October 9, 2014 Author Share Posted October 9, 2014 ik ken natuurlijk de situatie van een uitwonende afstuderende student niet maar eventueel een bijverdienste in de horeca of zoiets in het weekend? Kan aardig wat geld opbrengen om leuke dingen mee te doen. Ik heb voorheen altijd gewerkt, momenteel ben ik full time bezig met afstuderen op het VUmc en heb eerlijk gezegd weinig zin om de vrije tijd die ik nog over heb ik het weekend dan te gaan spenderen aan werk. Met 1-2 jaar heb ik mn eigen voorraad messen wel @ocellaris Bedankt voor dit aanbod, hier ga ik graag een keer op in! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 Met respect, maar wat is de essentie van dit debat? Even los van de mening dat er geen goede strop voor een Gold Dollar bestaat. De grootste minkukel onder de strops kan je blindelings op welke GD dan ook loslaten onder het motto dat hier: "een blind paard geen schade kan aanrichten". J Joost, niet iedereen kan zich een paar Koraat messen per jaar veroorloven. Een Gold Dollar is, mits goed onder handen genomen, een prima bruikbaar mes die ook de duurste strop kan fileren. Je reactie lijkt me hier niet getuigen van veel respect (!) voor diegenen die een Gold Dollar gebruiken. Marcel, Niet getuigen van veel respect(!) voor . . . .Gold Dollar. . . .? Deze uitlating verbaast mij. Mij dunkt dat ik behoor tot diegenen die zich heeft geprofileerd bij de beoordeling en bewerking van de messen van dit merk. Ik heb ze bewerkt voor forumleden tot aan Hongkong toe met onbaatzuchtige afwerking, tuning, honing en voorziening van kostelijke scales om niet. En ik heb daarbij nadrukkelijk onder de aandacht gebracht dat deze messen na bearbeiding uitstekende scheerders zijn en ter zake niet onder doen voor messen die de (grote) namen dragen. En als morgen weer een forumlid mij verzoekt om aan de slag te gaan met zijn GD, dan laat ik alles uit mijn jatten flikkeren om de klus direct op te nemen. Strekking van mijn betoog is niks anders dan een vraagteken te stellen bij de zinnigheid van een discussie die lijkt op een debat over de kwaliteit van de te kiezen gereedschappen voor het uitvoeren van een 1.500 kilometerbeurt aan een Trabant. Alles wat je daar op los laat is goed. En het inbrengen van een gedachtegang en overweging omtrent koopkracht en vermogen amuseert mij niet. Brave groet, J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 10, 2014 Share Posted October 10, 2014 Joost, goed lezen: niet getuigen van veel respect (!) voor diegenen die een Gold Dollar Je oorspronkelijke bericht komt op mij bepaald niet sympathiek over. Daar probeerde ik je op te wijzen. Als jij dat anders bedoeld hebt, dan wilt ik het bij deze laten rusten, aangezien deze discussie verder afleidt van de originele vraag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts