joostmoree Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 De onderwerptitel is de naam van een publicatie van ca 40 pagina's van Christopher Moss. Ik liep er toevallig weer eens tegen aan. Een echte basisgids! Ik heb met de zoekfunctie pogen te achterhalen of hier ooit op het Forum iets over is gezegd maar ik heb niks kunnen vinden. Het is vooral voor de beginners een zeer lezenswaardige publicatie met verhelderende beelden, in het bijzonder van het scheertraject. Aanbevelenswaardig. Mocht ik evenwel met dit onderwerp een platgetreden pad bewandelen dan voert Marcel het wel af. Zie vindplaats: http://www.shavemyface.com/downloads/The-Straight-Razor-Shave.pdf J PS. Een detail, waar wij (ik) het over de onderdelen van een mes hebben, de "tang" en de "(monkey) tail", heeft Moss het bij die onderdelen over de "shank"en de "tang"
Carloz Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Leuk! Dit weekend eens de tijd voor nemen. Wellicht kan ik nog wat mooie tips gebruiken . Zeker mbt tot stroppen. Mijn eerste shave ging verbazendwekkend goed, de tweede na het stroppen was een drama: het leek wel een plamuurmes. Tips techniek en oefenen....
efsk Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Dank je wel Joost. Leeswerk waar ik me op verheug! Carloz: bij het stroppen geldt hetzelfde als bij het scheren: geen druk! Of hooguit marginale! En dan alleen op de rug: de snede sleept daar achteraan.
Carloz Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 De theorie is makkelijk maar de praktijk wat moeilijker, het ziet er zo makkelijk uit Ik ga je tips ter harte nemen en daar op focussen. Bedankt in ieder geval. Anderzijds: als iedereen het meteen zou kunnen, hadden we geen forum nodig.
timmert26 Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Ik ga deze ook nog eens even aandachtig doornemen
Marcel Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Mocht ik evenwel met dit onderwerp een platgetreden pad bewandelen dan voert Marcel het wel af. Zie vindplaats: http://www.shavemyface.com/downloads/The-Straight-Razor-Shave.pdf J Geen zorgen Joost, ik kan het alleen maar aanmoedigen!
Recommended Posts