efsk Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Mijn geld krijgen ze in ieder geval niet, benieuwd hoe het zal onthaald worden door the shaving society? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 1. Wat een lelijk ding 2. Ziet er uit als een kaasschaaf of een Tierschplastiek apparaat (gebruikt voor huidtransplantaties, alleen googelen als je het aan kan). 3. Waarom $100.000,- pledge voor zo'n project? Dat moet goedkoper kunnen. Ik houd het nog even bij mijn DE's en straights. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3gor4 Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Ik vind het wel iets hebben. Sowieso mooier dan een gilette cartridge!!! Idee vind ik wel leuk, maar echt effectief scheren met zo'n grote vlak? Dan is je schuim al weg voordat je mesje de haren al raakt!? Dit zou wel eens een krabber kunnen wezen voor mensen die zichzelf slecht kunnen scheren vanwege lichamelijke beperkingen oid (zie topic met krabber handvat) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Technisch gezien lijkt het me wel wat. Materiaal technisch ook, maar $150 is toch wel een beetje veel. Voor €50 zou ik er een kopen. Alleen al vanwege concept en nieuwsgierigheid. Laten we eerlijk zijn, de GEM doet ongeveer hetzelfde zonder een verend nekje en een half mesje, dus scheren zal dat ding wel. Roestvrijstaal en Micarta is voor de eeuwigheid. Tja, ik verwerp het niet direct. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Ik vind het wel een grappig ding! Maar veeeeeeel te duur wat mij betreft.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Ziet er heftig uit maar is in mijn ogen een totaal fout concept. Door er een verende kop van te maken is één belangrijk element van het scheren weg; de controle. Een verende kop betekent namelijk dat je geen/veel minder controle over het scheergedrag van je krabber hebt. Ze stellen bovendien dat een traditionele SE "hard to use" zou zijn; ik denk dat ze er of nooit één gebruikt hebben, of ronduit staan te liegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Een verende halve DE, klinkt wel als een leuk concept, maar inderdaad niet leuk genoeg om er 150 euro voor neer te leggen. Ik vind hem niet eens mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3gor4 Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Ik dacht juist dat er door het verende kopje een constantere druk gehouden kan worden (mits die niet aan het einde van zn slag komt). Of zie ik dat verkeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LookOut Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Ze stellen bovendien dat een traditionele SE "hard to use" zou zijn; ik denk dat ze er of nooit één gebruikt hebben, of ronduit staan te liegen. Ja ik heb wel meerdere zaken zien staan dat ik dacht van "hier klopt iets niet". Ze vergelijken in de tabel de Beluga met een gewone DE krabber, maar in de grafiek laten ze die DE dan volledig weg. Gewoon omdat er geen voordeel is om voor de Beluga te gaan wanneer je het financieel bekijkt (en zelfs in gebruik valt het nog te betwisten ...). Bovendien toont die grafiek de grotere kost in het begin niet, alleen maar de besparing op lange termijn. Zolang je geen verzameling begint natuurlijk Ikzelf zou nooit 105, 140, 155 of 165 dollar (douanekost niet eens meegerekend!) geven aan een krabber, hoe revolutionair hij ook is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Door maar een helft van een DE mesje te gebruiken wordt het toch niet automatisch een SE? De verende kop lijkt mij ook een no-go, zoals hierboven ook al is aangedragen. Volgens mij proberen ze nieuwe oplossingen te bedenken voor al lang getackelde problemen. Marketing bullshit dus De prijs is ook niet mals, maar past wel in de huidige trend van handgemaakt/RVS etc. Mijn centen krijgen ze in ieder geval niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Zo nieuw is die verende kop ook niet, die gebruikt Gillette al jaaaaaaaren in de cartridge systemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Ik dacht juist dat er door het verende kopje een constantere druk gehouden kan worden (mits die niet aan het einde van zn slag komt). Of zie ik dat verkeerd? Je kunt bij een verende kop je scheerhoek nooit constant houden en dat is nou juist essentieel bij een enkele snede. Bij een cartridge maakt dat niet uit want daar wordt de scheerhoek (die al vastligt) niet bepaald door je gedrag maar door de hoek waaronder de mesjes in de cartridge gemonteerd zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mezzin Posted October 3, 2016 Share Posted October 3, 2016 Grappig (sorry als ik een oude post naar boven haal) kwam hem net tegen en ze hebben nog steeds niet geleverd. Het lijkt er nu wel op dat ze eindelijk gaan produceren maar goed dan nog is het afwachten. Moet zeggen ben net overgestapt naar een DE maar zie het nut wel een beetje. Zeker omdat je echt wel je best moet doen om het goed te doen zonder je zelf te snijden. Maar goed een paar keer doen en dat gaat vanzelf over. Zeker met deze prijzen kan je best wel even een weekje of wat oefenen. Wat ik alleen niet begreep dat ze vergelijken met een open mes ipv DE. Maar het is zeker een goed idee en een van de voordelen die ik had met mijn fusion was toch dat ik eigenlijk niet nadacht en hem er gewoon overheen ragt. Dat was gelijk na wat jaren het probleem hehehehe. Maar om te zeggen dat een DE lastig is.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts