Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste forumleden,

Daar is het dan, dat kriebel in de buik moment, klotsende oksel, bibberende stem vingers want de eerste forumpost moet de deur uit. Zoals het hoort in het Welkom forum... Altijd spannend.

Al enige tijd ben ik een "lurker" op dit forum geweest, de eerste keer zo'n anderhalf jaar geleden, volgens mij na aanleiding van een item over scheren op de tv. Sinds die tijd zo nu en dan opnieuw bezocht en sinds enkele weken fanatieker, aangezien ik nu dan echt de stap heb genomen om van "modern" nat scheren ben overgestapt naar traditioneel DE nat scheren. Dus de afgelopen weken moest de kennis enigszins uitgebreid worden. Ongeveer een week geleden heb ik mijn krabber aangeschaft, dus nu wordt het ook tijd om een account te openen op het forum.

Mijn naam is: Teun, 30 jaar, woonachtig in het noorden van het land. Ik heb mij sinds mijn 13e altijd nat geschoren, het aantal keer dat ik me elektrisch heb geschoren in mijn leven kan je denk ik op 2 handen tellen, vaak uit nood. Begonnen met de Gillette (Excell?) cartridge mesjes van pa in combinatie met Bartex (zeep/creme/substantie of wat het ook is), ben ik via Machs/Wilkinson/Fusions etc nu aanbeland bij een EJ89L in combinatie met TOBS zeep. Een pakket met verschillende mesjes is onderweg evenals een kwast. Voor nu gebruik ik de bijgeleverde Derby mesjes en kruidvat huismerk kwast.

Om de terug te komen op het onderwerp van de post, zodra jullie dit lezen heb ik de eerste post gehad, dus daar is het first blood gelukt. Stiekem is me dat met de krabber ook al gelukt, de techniek moet nog even getuned worden. Hij was dubbel van toepassing, vandaar de keuze voor de vreemde titel.

Dat is eerst wel even genoeg informatie, ik hoop nog veel meer te leren en delen met jullie.

Gegroet,

Teun

Ps. Ik ben op dit moment bezig met ontwerpen van excel om bij te kunnen welke mesjes mij bevallen, her en der kom ik wel eens een post tegen waarin mensen op zoek zijn naar een dergelijke tracking sheet. Wellicht als er mensen zijn die dit willen kan ik de excel delen. Geef maar een gil als ik er wat moois van moet maken ipv de simpele opzet die ik voor mezelf maak.

Posted

Welkom!

Er wordt al ergens een flink uitgebreide sheet gedeeld hier op het forum, maar een andere is altijd welkom natuurlijk.

Posted
Van harte welkom, veel succes en ga maar vast scheerbudget reserveren ;)

hmmm ja dat kon wel eens een probleem worden...

anderen: bedankt voor het welkom.

Heeft iemand een link naar de bestaande tracking sheet voor mesjes? beter goed gejat dan slecht verzonnen...

Posted
Heeft iemand een link naar de bestaande tracking sheet voor mesjes? beter goed gejat dan slecht verzonnen...

Hier

Kijk ook wat rond in de thread, dan zie je hoe te gebruiken enzo.

Posted

Welkom Teun.

Er is ook een Androidapp waar je de scheerbeurten mee kan 'raten'. Shaving Buddy. Of het fijner is als excell weet ik zelf ook nog niet maar bijhouden op een telefoon lijkt me wel makkelijker als op een computer.