Jump to content

Recommended Posts

Posted

Traditional double-edge safety razor with built-up grip

$_2.JPG`

$_2.JPG

Shave More Easily without Hand Pain or Strain

Traditional double-edge safety razor with built-up grip

Helpful for arthritis, Parkinson's & limited dexterity

Reduces finger, hand and forearm pain

Stands on flat end for easy drying between uses

Includes 5 Gillette stainless steel razor blades

Shaving has never been easier! This item pairs a traditional men's double-edge safety razor with a Gripeez built-up grip, allowing users to shave more safely, easily and comfortably without the pain they may feel using razors with standard sized handles.

Gripeez is ergonomically shaped for easy gripping and provides a larger handle to grasp, reducing the demand on fingers, hands and forearm muscles. It's especially helpful for those with arthritis, Parkinson's and limited dexterity.

Stainless steel razor. Gripeez is a durable, flexible molded rubber material. The flat bottom allows Gripeez to stand upright on a counter (with the razor still installed) to dry between uses. Includes a 5-pack of Gillette stainless steel double-edge razor blades.

Measurements: 7.25" Long x 1.75" (Approx. Average Diameter)

Weight: 6.7 oz.

Product dimensions (imperial): 7.25 inch L x 1.75 inch W

Product dimensions (metric): 184.15 mm L x 44.45 mm W

Bron: Ebay

Posted

Ehm... Het is de bedoeling dat je je krabber enorm los vasthoudt. Daar helpt zo'n grip niet bij denk ik... Wel handig als je verf van je ramen wil verwijderen.

Posted

Nu ja, zoals in de advertentie al staat: als je geen of slechte grip hebt zou dit best kunnen helpen.

Posted

Voor de doorsnee mens minder interessant maar ik denk bijvoorbeeld aan mensen met beperkingen. Eens komt de tijd dat we allemaal daarmee geconfronteerd worden, we staan er niet altijd bij stil maar ooit zal ik bijvoorbeeld de verzameling open scheermessen moeten laten voor wat ze zijn en overstappen op andere scheermiddelen.

Posted
Voor de doorsnee mens minder interessant maar ik denk bijvoorbeeld aan mensen met beperkingen. Eens komt de tijd dat we allemaal daarmee geconfronteerd worden, we staan er niet altijd bij stil maar ooit zal ik bijvoorbeeld de verzameling open scheermessen moeten laten voor wat ze zijn en overstappen op andere scheermiddelen.

Helemaal mee eens, Ron. Zelf kan ik mij door een chronisch aandoening niet meer zelf scheren maar wellicht met een hulpmiddel zoals aangeboden bij Ebay dat dit weer kan lukken.

Posted

Als ik een DE alleen nog maar vast kan houden met zo'n grip ga ik me electrisch scheren. Het lijkt me niet gezond als je zo weinig controle over je grip hebt je nog zo te scheren.

Posted
Helemaal mee eens, Ron. Zelf kan ik mij door een chronisch aandoening niet meer zelf scheren maar wellicht met een hulpmiddel zoals aangeboden bij Ebay dat dit weer kan lukken.

Ik zou het proberen indien de zin daartoe er is, hangt van je ingesteldheid af. Soms worden ons geneugten afgepakt zoals in jouw geval het zelf scheren. Je kan er depressief van worden maar dat helpt toch niet, je moet gewoon verder en je problemen relativeren. En jezelf lekker laten scheren door (zelf in te vullen) en ervan genieten of bijvoorbeeld zo'n hulpmiddeltje uit proberen.

Posted

Ik kan me niet voorstellen dat je niet een de kan vasthouden met een paar vingers maar wel nog de precisie hebt voor de juiste beweging en druk op je gezicht. Misschien heb ik het mis.

Posted

Bij sommige aandoeningen is de fijne motoriek niet meer aanwezig.(bijv. rheuma, maar ook mensen die een herseninfarct/bloeding hebben gehad) Mensen kunnen dan niet meer iets vastpakken tussen de vingers (bijv. een kopje of in dit geval een scheermes) maar nog wel met de volle vuist. Ze kunnen zich dan nog min of meer redden. En geloof me, dat willen de meesten. Ze willen pas geholpen worden als het echt niet meer gaat. Dat het scheren in dit geval niet precies en snel gaat zal ze een worst wezen. En je verbaast je je erover hoe ze het voor elkaar krijgen. Maar ze doen het nog wel zelf en dat is goed voor de eigenwaarde. En ze zullen niet het meest agressieve mes gebruiken :)

Posted

Jeps, als ik zie wat mijn schoonmoeder voor elkaar krijgt met één hand, dat ga ik nooit voor elkaar krijgen. Met haar linker zelfs, terwijl ze altijd rechts was.

Posted

En het zijn niet alleen scheermessen die zo uitgerust worden (ik kende het eerlijk gezegd niet) Wat wel heel bekend is is het aangepaste (dikke, eventueel gebogen) handvat aan het bestek. Google maar eens op afbeeldingen "aangepast bestek"