marco Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Vero XL De Vergulde Hand scheerzeep EJ de89l Polsilver stainless Proraso splash Gillette aftershave gel Vandaag mn andere kwast maar een dagje rust gegeven met al dat haaruitval Als ie goed droog is maar effe kijken of er nog wat los komt.
Harkos Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Vero Black Fibre Harkos®, Le Père Lucièn - le Savon du Barbier, Gillette Black Beauty Long Handle adjustable, Ladas_Super Stainless 4e x Pinaud Clubman Bay Rum, Simpsons ASB, BBS, De Ladas_Super Stainless, voor de 4e x gebruikt. Grappig gisteren vond ik het mesje minder dan vandaag. In de Gillette op 5 en de laatste pass op 6 gaf een prima resultaat met de Ladas. Blijkbaar is dit mesje minder op zijn plaats in een Open Kam Krabber. De Le Père Lucièn - le Savon du Barbier met Vero Black Fibre Harkos® is een winnend team. Le Père geeft makkelijk en goed schuim en de Blackfibre heeft totaal geen moeite met schuimkloppen. Dus in een mum een scuttle en kop vol schuim van een heerlijke lichte geur, cocos en Provence. Afgewerkt met de Pinaud Bay Rum en Simpsons ASB. Gaat de dag weer lekker van start.
Frog Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Merkur 34c/Astra Semogue 1305 Proraso rood Nivea Sensitive ASB
Bartmen Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Vandaag voor het eerst een cold shave ! Fatip piccolo Muhle scheerkwast Palmolive creme Aluin Asb nivea Vandaag voor het eerst een steenkoude scheerbeurt . Had het op een scheerforum gelezen dat het zijn voordelen kan hebben . Vanmorgen de test op de zon brrr Kwast en krabber een tijdje in ijswater gezet, Tijdje gewacht dus en inzepen maar. Dat ging verrassend goed. Mooi schuim . Niks mis mee., En toen het moment van de Fatip op de koude wangen . Niks ander dan met warm water. Glijd goed en fijn geschoren zonder een sneetje of wat dan ook .Wist niet dat het een nagenoeg zelfde resultaat gaf als met een warme scheerbeurt . Maar het blijft wat gek. Zal het deze week blijven doen om eens te kijken of het wat voor me is. ..
Edsel Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Alleen in de winterperiode scheer ik wel eens met warm water, maar meestal scheer ik met koud water. Lekker fris op de vroege ochtend en helpt heel goed bij het wakker worden Het scheerresultaat is uitstekend en zeker voor mij niet minder dan een scheerbeurt met warm water Lord L6 Triton R3 (2*) TFS Tobacco Verde Omega 10019 Sanex dermo active ASB Weer een prima scheerbeurt met het Triton mesje in combinatie met de L6; lekker geurend schuim van de Tobacco verde geklopt. Heerlijk begin van de nieuwe werkweek.
Johan Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Vanmorgen vroeg heb ik me weer met de TFS Barba Gialla geschoren. Ik blijf het een geweldig geurende zeep vinden! De TGC had ook nu geen enkele moeite met het maken van een lekker romig schuim. Afgemaakt met de Cella 1897 Classica cologne, die erg goed past qua geur. Schick Krona krabber Personna Platinum Chrome mesje TGC synthetische kwast TFS Barba Gialla REWE ASB Cella 1897 Classica cologne
3gor4 Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Vandaag voor het eerst een cold shave ! Fatip piccolo Muhle scheerkwast Palmolive creme Aluin Asb nivea Vandaag voor het eerst een steenkoude scheerbeurt . Had het op een scheerforum gelezen dat het zijn voordelen kan hebben . Vanmorgen de test op de zon brrr Kwast en krabber een tijdje in ijswater gezet, Tijdje gewacht dus en inzepen maar. Dat ging verrassend goed. Mooi schuim . Niks mis mee., En toen het moment van de Fatip op de koude wangen . Niks ander dan met warm water. Glijd goed en fijn geschoren zonder een sneetje of wat dan ook .Wist niet dat het een nagenoeg zelfde resultaat gaf als met een warme scheerbeurt . Maar het blijft wat gek. Zal het deze week blijven doen om eens te kijken of het wat voor me is. .. Is het nou niet zo dat de haren wat 'harder' worden door de koude water? Of maakt dat niet uit omdat de haren toch al geweekt zijn?
Bartmen Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Haren zijn harder maar daar merk je bij het scheren niks van verder. Het schijnt beter voor de gevoelige huid te zijn, Geen irritatie of rode vlekken. Het is even wennen maar het is het proberen waard. Ik ga de komende week het verder testen . Maar een warme scheerbeurt kan comfortabeler aanvoelen als je niet van koel houdt
timmert26 Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Omega(trekpleister) Arko shaving stick EJ86 Personna lab blue(4x) Mijn absolute favoriet: Osage rub garnier ASB Omdat ik aan de roaccutane ben(anti-acne), probeer ik zo min mogelijk te scheren 1x in de 3 dagen ongeveer. Door mijn medicijnen krijg ik een extreem droge en dunne huid. Ik heb dus erg snel last van razorburn. De Osage rub prikt als de $%#@^@ maar hij verzorgd echt geweldig. Mijn huid ziet er na gebruik en na het scheren perfect uit. In combinatie met een aftershave balsem is het 1x in de 3 dagen scheren prima te doen. Ik merk zelf dat ik ook absoluut niet tegen BdF classico kan, elke keer als ik deze gebruik begint het al te prikken als ik aan het kopsoppen ben. Enigsinds wat irritatie maar heb het wel eens erger gehad.
3gor4 Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Timmer26, das vreemd dat prikken bij een zeep. Ik heb dat gehad met de zepen van HTGAM en PPF. Het was overigens na een paar beurten over gelukkig. Vandaag was weer een zeer aangename scheerbeurt waar ik twee nieuwe dingen heb geleerd die me zeer goed zijn bevallen. Het gerei van vandaag bestond uit; Krabber: Roedter 1909 Mesje: Personna platinum (2) Kwast: Semogue SOC kersen dasje Preshave: Proraso wit Zeep: BDF raffinato Aftershave: Aluin/ TFS tabacco verde balm Na de bericht Bartmen (lees paar berichten terug) ging ik mezelf vandaag ook eens wagen aan dat koude gedoe. En ik kan zeggen dat het me zeer goed is bevallen met name in mijn nek gebied waar ik altijd last heb bii ATG. Het tweede wat vandaag nieuw voor mij was. Omdat ik aan boord van die BDF 100gr sample kuipjes heb staan. Leek het me lastig om met die SOC kwast goed schuim te laden zonder een schuimparty te veroorzaken. Dus ik had gewoon wat zeep er met een vinger uit gescoopt en dun uitgesmeerd in dat xenos rvs schoteltje van 50 cent. Wat ging dat toch allejezus makkelijk om schuim op deze manier te kloppen. Het mooie vind ik ook dat het zeepkuipje ook niet meer in contact komt met water waardoor ik het dus ook gelijk weg kon zetten in het spiegelkabinetje. Normaal gesproken hou ik het dekseltje er af zodat het vocht eruit kan dampen/ opdrogen zonder dat het gaat broeien als je het dekseltje er weer op doet. Na het douchen dus de koude kraan aangezet en begonnen met het gewoonlijke ritueel alleen dan koud (ik zat nog te denken. Alles net andersom en zal ik zeker ook uiteindelijk moeten afspoelen met warm water ). Het scheren zelf ging gewoon prima zoals gewoonlijk echter kon ik het op mijn nek echt heeel goed glad krijgen zonder pijn! Heb wel een klein pukkeltje onthoofd op me kin en aluin gaf weinig prik. Al met al een zeer geslaagde scheerbeurt waar ik twee nieuwe methodes heb ontdekt die het scheren voor mij makkelijker/ aangenamer maken. Dus ik blijf ze er in houden!
timmert26 Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Koude shave klinkt wel interessant, die ga ik ook eens proberen! Ik heb het nu een keer of 10 geprobeerd maar ik geef de hoop op voor de BdF classico, niet geschikt voor mijn huid.
Stoppel Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Omega Trekpleister Arko Gillette Slim op 5 Hema 2e Gillette AS gel DFS. Langzaamaan wordt het laagje Arko in het bakje echt dunner. Eventjes maar een zeep gebruiken en het schiet eindelijk een beetje op.
Shaving Silly Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Koude shave klinkt wel interessant, die ga ik ook eens proberen! Klinkt leuk ga ik ook proberen morgen op mijn Tom alleen die warme handdoeken die ik normaal doe ??? Ook koud ?? Lijkt mij minder wat doen jullie voor het schuim ??
Robert79 Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Merkur Progress Gillette thaise super thin 1x Muhle Silvertip fiber Proraso pre-shave groen DR Harris Arlington creme TFS Bergamotto Neroli forte ASB Vandaag maar weer is de Merkur Progress van stal gehaald en voor een snelle scheerbeurt, toch een DFS bereikt.Maar de creme kwaliteit van DR Harris kan me niet bekoren, want hoewel ik een mooi dik schuim had, kwamen er toch wat vlokken vanaf en dat heb ik met Toobs creme,TFS zeep of met Proraso artikelen niet.
Frog Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Muhle r101/Astra Muhle silvertip fibre TOBS Eton college Davidoff cool water AS
Harkos Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 LiJüN silvertip 3 band, Bay Rum, Pearl TTO, Ladas_Super Stainless 5e x Harkos® Bay Rum, l'Oreal Men Expert, BBS, De Ladas_Super Stainless, voor de 5e x gebruikt. Mesje blijft redelijk op scherpte. In de pearl TTO geeft het mesje nog een goede beurt. De Bay Rum met LiJüN silvertip 3 band levert een redelijke schuim. Echter deze zeep komt er niet meer in. Op is echt op voor altijd. Overall een middelmatig beurtje. Redelijk mesje, zeep die net kan en de bediening wordt er niet vrolijker van.
Johan Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Schick Krona krabber Personna Platinum Chrome mesje The Grooming Company kwast Tabac Original zeep REWE ASB Cella 1897 Eau de Lavande
Marcel Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Semogue Barbear Classico Cerda TFS LE Italian Fern Gillette Aristocrat Junior Polsilver Stainless Proraso groen splash + asb
Shaving Silly Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Jaaaaaaaaaaaaaaa weer zo lekker geschoren [ klant gaf de voorkeur aan warm ] dus na de massage , zalige warme doeken . Olie - pre-shave blablabla Eerste keer geschoren met de shavette van Menrock en de tweede keer met open mes van Rolf en alles ging toppie , super glad . Koude doeken , aluin en Playboy aftershave en klant ligt nu in de zenstoel en ik blij topscheerbeurt
marco Posted October 7, 2014 Author Posted October 7, 2014 VanDerToorn tweeband De Vergulde Hand scheerzeep EJ de89l Polsilver stainless (8*) Proraso splash Gillette aftershave gel Vandaag toch weer een stuk of 5 haren uit de kwast verloren. Best irritant! In het midden van de zeep is al een klein gaatje zichtbaar. Dit is niet mijn verdienste, maar van ons dochtertje die graag "verft" als ze in bad zit . Daar krijgt ze dus geen dure zeep voor De Vergulde Hand schuimt wel beter op met een varkenshaar kwast. Of in ieder geval fijner, maar dat is iets wat ik (en Harrie trouwens ook) met Cella ook ervaar.
Robert79 Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Edwin Jagger DE8911bl Omega Trekpleister Gillette Thaise super thin 2x DR Harris Arlington creme Proraso groen preshave groen TFS Bergamotto Neroli Forte ASB Een DFS in drie passes, maar de DR Harris creme vind ik maar niks.Het droogd telkens op bij mn bovenlip en kin en wil het vlokken door de badkamer.Als het zo nauwkeurig moet met water want anders...zo hoeft het voor mij niet, zeker gezien wat ik aan geld was kwijt geweest als ik zo'n pot had gekocht.Gelukkig is de sample bijna op.
cutthroat Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Nu ik weer terug ben ga ik jullie natuurlijk weer lastig vallen met mijn SOTD's - Kropp 11/16 square point - Jerusalem silvertip - TFS ginestra di Taormina - Aluin - La Toja manantiales asb Weer een probleemloze scheerbeurt. De Kropp's blijven voor mij toch wel erg prettige messen. Licht, soepel, wendbaar. Ik merkte alleen dat het resultaat iets minder was dan ik gewend ben, en ik meende een vleugje van trekken te bespeuren. Ik zal het weekend de messen weer eens over de 12k halen, stroppen op Crox en Feox en daarna op black latigo en English bridle (wat een heerlijk ding die paddlestrop!). De aluin gaf een paar kleine prikjes, maar niks noemenswaardig. Heerlijk afgesloten met de La Toja. Over een paar uur tijd voor een nieuwe SOTD
3gor4 Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Edwin Jagger DE8911blOmega Trekpleister Gillette Thaise super thin 2x DR Harris Arlington creme Proraso groen preshave groen TFS Bergamotto Neroli Forte ASB Een DFS in drie passes, maar de DR Harris creme vind ik maar niks.Het droogd telkens op bij mn bovenlip en kin en wil het vlokken door de badkamer.Als het zo nauwkeurig moet met water want anders...zo hoeft het voor mij niet, zeker gezien wat ik aan geld was kwijt geweest als ik zo'n pot had gekocht.Gelukkig is de sample bijna op. Heb er met de zeep variant geen last van! De enige keer waar me schuim ging vlokken was me eerstr scheerbeurt met het open mes en met Proraso blauwe scheercreme!! Misschien dat het toch iets met het 'creme' te maken heeft?
Recommended Posts