Robert79 Posted October 4, 2014 Posted October 4, 2014 Ik heb een sampletje van Crema da Barba all’Olio di Mandorla en is de zeep uit de rode pot. Nu heb ik ook een foto gezien van een kilo blok Nu vraag ik me af of dit nou dezelfde zeep is of een andere geur is.
decraew Posted October 5, 2014 Posted October 5, 2014 Volledig dezelfde! Met een kilo doe je wel ontzettend lang, als het overweegt, probeer het dan te splitsen met anderen.
talibeard Posted October 5, 2014 Posted October 5, 2014 De ingrediënten zijn hetzelfde maar er is een Italiaan op B&B die bij hoog en bij laag beweerd dat het niet precies dezelfde producten zijn. Toch denk ik ook dat het om dezelfde zeep gaat maar, zoals decraew al zei, een kilo is veel zeep. Zoveel dat het bij mij de liefde voor Cella behoorlijk bekoeld heeft en ik betwijfel of het ooit nog in huis komt.
Harkos Posted October 5, 2014 Posted October 5, 2014 Inderdaad is zo'n blok van een kilo erg veel, als je ook andere zepen gebruikt. Ik heb nog een restje Cella van een blok, die ik 12-7-2011 ben gaan gebruiken. Toen was mijn assortiment nog niet zo uitgebreid. Heb nu nog ongeveer een zeepkuipje over, waarvan de kleur en geur verlopen, maar de schuimende en smerende eigenschappen nog zeer goed zijn. Zal niet zo snel weer zo'n blok kopen, omdat ik nu weet dat er zoveel anders lekkers is. Met een assortiment van 24 zepen komt de Cella ongeveer 1 x per 4 weken aan de orde. dan gaat zo'n groot blok veel te langzaam.
Robert79 Posted October 5, 2014 Author Posted October 5, 2014 Okee mensen bedankt.Dan blijf ik het wel even doen met mn kleine sample want misschien ben ik ook wel zo iemand die er op een gegeven moment genoeg van heeft met een bepaalde zeep. Maar moet zeggen dat ik m lekker vind en ook fris vind ruiken, en daar hou ik meer van dan de sterkere geuren.
Harkos Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Wat mij betreft heb ik de vervanger voor de Cella al gevonden, de BDF Raffinato. Een echte Sinterklaas zeep, spijs en marsepein. Toch denk ik als ik prijs / prestatie kijk, de Cella een interessante optie blijft.
Snuff Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Aha, als liefhebber van Cella moet ik misschien toch maar eens de Raffinato bestellen.
Harkos Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 @Snuff Zal je dan denk ik geen spijt van krijgen.
Robert79 Posted October 8, 2014 Author Posted October 8, 2014 De BDF Raffinato heb ik aan Oscar(fairarie)weg gegeven, omdat ik die te sterk vond maar was betreft kwaliteit echt goed.Bij Cella ruik ik uiteraard amandel, maar ook iets anders(ik gok gewoon zeep of lichte cocos) maar erg prettig vind ik het wel.Zelf heb ik m nog niet getest want ik heb inderdaad genoeg andere om me mee te verwennen
Frank Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Ik kreeg 1 sample van die Raffinato. Ik vond het helemaal niks die zeer sterke , bittere amandelgeur. Qua geur de allerminste van alle zepen en crèmes die ik tot nu toe heb geprobeerd. Ben door deze ervaring ook huiverig geworden om nog andere "amandel"zepen te proberen.
Robert79 Posted October 8, 2014 Author Posted October 8, 2014 Gelukkig is de ene Amandel geur de andere niet maar de Cella als Amandel bevalt me als geur prima, maar moet nog ondervinden hoe het op mn huid bevalt en dat is het belangrijkste. De 'BDF Mistero' is tot nu toe voor mij de lekkerste geur, lekker bescheiden, maar ik krijg wel na het scheren erg jeuk.Jammer, dan houd het op.
Henkiepenkie Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 De Raffinato staat hier ook op de plank en bij de eerste scheerbeurten met deze zeep had ik echt iets van niet meer. Nu gebruik ik deze zeep meer en komt de bodem reeds in zicht waarbij ik de geur steeds meer ben gaan waarderen. Scheereigenschappen zijn voor mij gewoon goed. Waarschijnlijk gaat er ook nog wel eens een vervolgaankoop van komen. Het is voor mij wel een wintergeur. De Cella ken ik nog niet.
Harkos Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 @Robert79 Kan je de geur van de Mistero nuanceren? Ben ik wel benieuwd naar. Alvast dank.
marco Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Ik ben Robert dan wel niet , maar ik vind het een frisse, licht houtige geur. Erg lekker! Patchouli kan ik er zelf niet echt duidelijk in ontdekken. Deze ruikt lang niet zo sterk als de Raffinato of andere TFS zeepjes, dat vind ik wel erg jammer. Ik hoop dat hier nog eens een (extra)forte variant van komt! [ Lees je mee Eric BdF??? ]
Robert79 Posted October 9, 2014 Author Posted October 9, 2014 Iedere persoon ruikt, en heeft zo zijn eigen beleving maar als ik m moet omschrijven, dan zou ik het 'lichte cocos - lichte lavendel' willen noemen.
Barbiere di Figaro Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 Lees je mee Eric BdF??? ] Ja hoor Marco, De eigen BdF-zepen krijgen we binnenkort weer een nieuwe batch van. Die is dan allicht iets anders, maar we hebben niet om sterkere varianten gevraagd. Mbt de raffinato: We wilden graag destijds bij onze eigen lijn een amandel-variant, met een duidelijke geur. De bitterkoekjes-amaretto is daardoor redelijk specifiek, maar voor wie toch al van de amandel-geuren hield, is die daarmee wel extra bijzonder. Als je daar in principe al niet zo van houdt, dan is de raffinato zeker snel teveel van het goede.
marco Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 Mijn vrouw en ik krijgen altijd honger wanneer ik Raffinato gebruik en dus de hele badkamer er naar ruikt! Heeeeerlijk!! Voor de warmere maanden vind ik Raffinato minder geschikt en is de subtiele amandelgeur van Cella meer dan genoeg. Maar nu het weer herfst begint te worden... Hmmmmm
marco Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 @ Eric, Misschiend ooit in de toekomst nog een forte en eventueel ook "dure" variant van de Mistero??
Barbiere di Figaro Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 Zou kunnen Marco, Op dit moment zou een 5e BdF-geur mijn prioriteit hebben, maar weet niet of het TFS al lukt om die eind oktober al mee te sturen. We raken redelijk ot hier, dus als die 5e geur zou komen, dan zal ik dat ergens in de eigen draadjes of in een nieuw draadje melden Marco. Dank voor je input.
marco Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 Geweldig, ik ben benieuwd wat het eventueel gaat worden. Ik hou het in de gaten
Recommended Posts