Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben van plan om deze Shavette te gaan halen. Hier gaan echter enkeel blades in.

Nu gebruiken de meeste mensen hierin doormidden gebroken DoubleEedge razors in. Hebben mensen ervaring met een soort gelijke combinatie? Ik was van plan om een doosje met Personna blue te halen(100) en die dan hierin te gebruiken, puur om te kijken hoe het bevalt. Als ze hier niet in werken kan ik ze nog altijd in mn EJ gebruiken.

Nog even een linkje over het doorbreken van DE : DE breken

Posted

OHHHHHHHHHHHHHHH niet doen !!!

Die heeft het zelfde systeem van open en dicht doen als die Menrock van mij , echt waardeloos , klemt met open doen , schuift het mesje weg met dicht doen. Je staat zo 10 minuten te trutten met die shavette

Ik scheer er nu een week of wat mee en ik vind het nix met het wisselen van de mesjes , verder ligt die Menrock wel lekker in de hand.

Posted

Volgens sommige reviews is het lastig maar hij krijgt 5 sterren en hoor verder eigenlijk vrij weinig over. Wat deed jij erin, doormidden gebroken DE of gewoon single edge?

Posted

Door midden gebroken maar het probleem zit in de shavette zelf, je moet eerst dat gedeelte aan de bovenkant los maken en dan de snijbladen van elkaar af en daar prut je dat halve DE mesje tussen maar dat schuift weg als je het dicht doet hihiihi en dan die bovenkant weer dicht en zo klem je hem .

Tsja het kan aan mij liggen ik ben nogal onbehouwen maar ik sloopten dat ding al zo ongeveer.

Posted

ahh oke, nu snap ik het een beetje. Dat is kwestie van oefenen gok ik. Nog even terugkomen op het doorbreken van een DE, gaat dat makkelijk? Kun je na het breken beide helften nog gebruiken of is één van de 2 dusdanig gesloopt dat die niet bruikbaar is.

Posted

Breken van een DE mesje is zeer gemakkelijk en beide kanten zijn prima te gebruiken. Breek hem doormidden als het mesje nog in de folie zit.

Posted

Als je met een open mes wilt leren scheren zou ik je adviseren een echt open met te kopen. Dit haalt het niet bij een echte straight. Het is pielen met die mesjes, het geeft nauwelijks feedback of het is al te laat en een echt mes is hier makkelijk te krijgen voor een paar tientjes.

Posted
Als je met een open mes wilt leren scheren zou ik je adviseren een echt open met te kopen. Dit haalt het niet bij een echte straight. Het is pielen met die mesjes, het geeft nauwelijks feedback of het is al te laat en een echt mes is hier makkelijk te krijgen voor een paar tientjes.

Ik heb al een Gold Dollar(buffel geslepen) maar dat is ook niet je van het en ik heb ook geen strop. Voor een goede strop ben je ook zo weer een paar tientjes kwijt, dus voor je het weet ben je 100E verder. Dit is meer iets voor de toekomst, en niet voor een arme student :lol:

Ik heb nog veel DE mesjes liggen en dit leek me leuk om wel eens te proberen, tevens voor recht overeind staande nekharen :P

Posted

Een strop kun je hebben voor een tientje. Poor man's strop is niet veel duurder en dan krijg je er een croxplank bij.

Zonder strop kun je niet met een open mes. Je houdt je mes niet goed anders, en dat is toch al lastig als je het aan het leren bent. En dat leren, dat duurt.

Posted

Ik weet dat je een strop nodig bent, mijn eerste shave met DE was met een Rimei van 2 euro en dat was geen succes, echter na 1 shave met een EJ86 was ik om. Ik doe het liever goed om tegenstelling te voorkomen. In het begin scheerde de Gold Dollar redelijk goed, echter ging dit na een paar shaves(zonder strop) drastisch snel achteruit i.v.m zware baardgroei.

Ik wacht liever tot ik een mooi en kwalitatief goed mes met een goede kwaliteit strop kan halen waardoor zowel het mes als de strop lang goed blijven en meegaan. Ik betaal dan liever 50 euro voor een mooi/goed mes en idem voor een goede strop zodat ik voor een tijdje, whipped :lol: ben.

Posted

Nou ??? Noxa daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Je krijgt wel degelijk het gevoel met een shavette hoe je je mes moet houden en ik merk eerlijk gezegd geen weinig verschil in het mes zelf als ik met mijn straight scheer.

Ik hoor het verschil en het gaat iets stroever dan een shavette maar de keren dat ik iemand zijn nekharen ff weg scheer met de straight ipv de shavette is al niet meer te tellen. [ omdat ik het verkeerde mes pak ]

Ik denk dat je best eerst kan oefenen met een shavette en dan overstappen naar een straight.

Maar het wissel systeem van dit type mes is zwaar k*t maar dat slijpen van een straight vind ik ook een gedoe.

Posted
Nou ??? Noxa daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Je krijgt wel degelijk het gevoel met een shavette hoe je je mes moet houden en ik merk eerlijk gezegd geen weinig verschil in het mes zelf als ik met mijn straight scheer.

Ik hoor het verschil en het gaat iets stroever dan een shavette maar de keren dat ik iemand zijn nekharen ff weg scheer met de straight ipv de shavette is al niet meer te tellen. [ omdat ik het verkeerde mes pak ]

Ik denk dat je best eerst kan oefenen met een shavette en dan overstappen naar een straight.

Maar het wissel systeem van dit type mes is zwaar k*t maar dat slijpen van een straight vind ik ook een gedoe.

Ik hoopte er al op dat het iig een goede manier is om het scheren met een straight onder de knie te krijgen

Posted

Ik vond een shavette heel andere, lees mindere, koek dan een echte straight. Een DE mesje zit heel anders in een shavette dan in een krabber en heeft naar mijn idee teveel de neiging om te zwabberen waardoor je je makkelijker kunt snijden.

Het gevoel op het gezicht vond ik ook behoorlijk verschillend, in het zware voordeel van een straight. Shavettes die gebruik maken van Feather Artist club mesjes vallen wat mij betreft in de categorie straights, deze zijn niet te vergelijken met reguliere shavettes.

Posted
OHHHHHHHHHHHHHHH niet doen !!!

Die heeft het zelfde systeem van open en dicht doen als die Menrock van mij , echt waardeloos , klemt met open doen , schuift het mesje weg met dicht doen. Je staat zo 10 minuten te trutten met die shavette

Ik scheer er nu een week of wat mee en ik vind het nix met het wisselen van de mesjes , verder ligt die Menrock wel lekker in de hand.

Ik heb een parker en dat gaat vrij gemakkenlijk hoor 8-) Dacht altijd dat vrouwen handiger waren met dit soort dingen :P Ik heb hem toch echt binnen een minuut gebruiksklaar :P

Ik knip overigens de DE mesjes in 2en met een tang. Gaat netter en makkenlijker.

Voordeel van dit systeem vind ik dat als het mes zit, dat het ook vaster en steviger zit dan bv een Dovo shavette.

Zoals Marcel zegt is het inderdaad niet een Artist Club of iets dergelijks.

Maar om de prijs hoef je het zeker niet te laten. Ik heb mijn parker gekocht voor een euro of 10 :)

Posted

Ja hoor heb ik weer , ik ben dus of een sloper of heb een maandag model want dat ding is met de beste wil van de wereld niet binnen de 5 minuten te verwisselen.

Tegen de tijd dat het DE mesje er in zit, spuit de ergernis uit mijn oren en dan moet ik nog gaan scheren :lol:

Ik stuur hem ook terug want hij was duurder dan 10,- en ik wil gewoon waar voor mijn geld, toch ???

Zat ik nog te denken die halve mesjes die je niet breekt , hebben die dan een gesloten achterkant met een gaatje zodat je het meer vast zet ? En dus niet zo wegschuift met sluiten ??

Posted
Ja hoor heb ik weer , ik ben dus of een sloper of heb een maandag model want dat ding is met de beste wil van de wereld niet binnen de 5 minuten te verwisselen.

Tegen de tijd dat het DE mesje er in zit, spuit de ergernis uit mijn oren en dan moet ik nog gaan scheren :lol:

Ik stuur hem ook terug want hij was duurder dan 10,- en ik wil gewoon waar voor mijn geld, toch ???

Zat ik nog te denken die halve mesjes die je niet breekt , hebben die dan een gesloten achterkant met een gaatje zodat je het meer vast zet ? En dus niet zo wegschuift met sluiten ??

Die van jou werkt net als deze toch?

Wat gaat er bi jou mis dan? :?:

Posted

Ik heb zelf een blauwe shavette van Blue Beards Revenge.Deze heeft ook zo'n systeem.

Zelf heb ik mn mesje er zo in, maar vind zo' n ding maar niks.Ik had me er een keer flink mee gesneden, dus vanaf toen nooit meer gebruikt.

Posted

Nou het is geen kwestie van een beetje heen en weer bewegen want dan buig je die sluiting aan de bovenkant er gewoon vanaf. Beetje heen en weer bewegen heb ik namelijk al geprobeerd een keer of tig.

Dat ding sluit op een of andere manier niet goed en als hij sluit dan duwt hij het DE mesje er stukje uit en dat gaat dan scheef en dan snij je iemand.

Posted

Jaaaaaaaaaaaaaaaa Rolf je hebt gelijk !!!

Ik vermoed dat Rob uit de Karselaan en ik op een of andere manier het gedeelte wat verbogen was weer recht gepield hebben [ Rob ik hoorden wel een soort klak toen jij hem dicht deed ] en nou doet hij het wel , nog niet echt soepel maar binnen de minuut en mesje bleef op zijn plek liggen.

Ik probeerde het ff op mijn arm en dat ging goed en toen dacht ik Oh doe een stukje op mijn wang [ au zat ik in mijn velletje ]

Posted

Zo ben ik begonnen. Dit was mijn eerste ervaring met ' open ' scheren.

Was een goedkope manier om te kijken of ik niet liever met cartridges oid wilde blijven scheren.

Het antwoord is: nee. Dit was fijner.

Tot mijn spijt heb ik dit ruim 10 jaar volgehouden.

Met een echt open mes is de scheerervaring NOG beter...