Jump to content

SOTD 29 september - 5 October

Harkos

Recommended Posts

Mühle Silvertip Fibre®,

BdF Raffinato,

Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole,

Gillette_Bleue Extra 5e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

BBS,

De Gillette_Bleue Extra, voor de 5e x gebruikt. Mesje houdt constant zijn kwaliteit vast! Mijn 5 norm heeft deze gehaald en het lijkt er op dat hij nog even doorgaat. In de slant heb ik een bijzonder goede 3 pass scheerbeurt. Zoals gisteren al opgemerkt geeft dit mesje met een andere krabber een totaal ander gevoel.

De BdF Raffinato met Mühle Silvertip Fibre® maken een goede schuim, maar dat doet die kwast volgens mij nog, als je van een blok aluin schuim probeert te maken. Gelukkig is de geur van de Raffinato wel even iets anders dan de aluin. Heerlijke stevige amandelgeur tegen marsepein aan. Je moet er van houden en dat doe ik.

Je begrijpt het al, ik ben de dag weer goed gemutst en geschoren begonnen.

Edited by Guest

Gillette slim adjustable 1962

Gillette permasharp

Muhle silvertip fiber

Pre-shave Proraso groen

TOOBS Rose

Proraso ASB groen

Na een mooi schuim opgeklopt te hebben volgde een moeizame scheerbeurt.ik vind met dit mesje dat er ook na drie passes een hoop stoppels blijven zitten.Ik denk dat het voornamelijk aan de krabber ligd.Ik ga m nog morgen nog een keer gebruiken met een Lord Classic.Werk dit ook niet dan gaat ie voorlopig de kast in.

Vandaag weer verder met de zeep van the Dutch Barbershop.

- Bartex

- the Dutch Barbershop Sandalwood

- Simpson Special (best)

- Mühle R89

- Souplex B-keus (3 en uit)

- Old Spice AS

De zeep begint zich nu echt beter te gedragen, misschien omdat ik er beter mee omga maar waarschijnlijk ook omdat de (geperste) toplaag er nu zo ongeveer af is. Hij lijkt in zoverre op de Williams puck dat beginnen met een te natte kwast in mijn ogen dodelijk is voor het eindresultaat; dan komt er heel snel veel en bubbelig schuim en voor je dat goed hebt ben je tijden verder. Goed uitschudden dus en langzaam bij het facelatheren wat water toevoegen. De totale hoeveelheid water is best veel maar het devies is echt de tijd ervoor nemen om het met kleine beetjes toe te voegen. De zeep werkt niet intuïtief noch snel maar eenmaal de code gekraakt levert het een mooi stabiel en bellenvrij schuim op. Na een paar keer gebruik komt ook de geur mooier los en zou het zomaar kunnen dat wat in eerste instantie een lelijk eendje leek zich toch tot mooie zwaan ontwikkeld. We gaan er nog even stug mee door in ieder geval.

Aan de R89 begin ik me meer en meer te irriteren ondertussen. Het ding ziet er prachtig uit en scheert ook nog maar welk mesje ik er ook in stop, ik heb altijd een andere krabber waar dat mesje het dan weer beter in doet. Geen gouden combo met dat kreng! Het is allemaal niet beroerd hoor, maar mijn fijnste mesjes worden door de R89 gereduceerd tot redelijk goed of bruikbaar en dat is mij simpelweg niet goed genoeg.

Hop de kast weer in jij!! :evil:

Schick Krona krabber

PPC mesje

TGC synthetische kwast

Tabac Original scheerzeep

HEGA Rakbalsam

Ook met de Tabac doet de TGC kwast het uitstekend. Het blijft "anders", maar zeker voor op reis vind ik het een prima kwast. Of ik hem thuis iedere dag zou willen gebruiken? Ik denk het niet. Daarvoor vind ik het gevoel van een goede varkensharen kwast toch te lekker.

@ Johan

Dat is ook precies waarom ik van mijn Mühle silvertip fibre af wilde. Echt een prima kwast, maar ik miste toch het gevoel van een "echte" kwast.

Zelfs bij de das mis ik nog wel eens dat gevoel van een zwijntje. Daarom wissel ik het ook af en pak ik bijvoorbeeld morgen weer ff de Omega 10019 en sla ik het opschuimen in de kom over.

@Harrie

Je hebt het geflikt!

Nu kan Ramon zich druk gaan lopen maken om dit ook te bereiken. Je weet nu dat het mogelijk is Ramon!

Gewoon Harrie's advies volgen!

;)

Omega 10019,

Cella,

Gillette Fat Boy adjustable,

Gillette_Bleue Extra 6e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

BBS,

De Gillette_Bleue Extra, voor de 6e x gebruikt. Mesje blijft bruikbaar. Had wat haast, waardoor ik niet echt oplette, maar nog een beurt zit er wel in. In de Fatboy ging die lekker, maar had achteraf deze misschien een tandje hoger moeten zetten.

De Cella met Omega 10019 doet wat ik er van wacht, non nonsense schuim. De Cella is nu 3,5 jaar bij mij in gebruik, maar blijft goed. De kleur verloopt wat en de reuk is niet van dag 1, maar nog steeds amandeltjes.

Dom hé, haast is nooit goed en wat maakt 5 minuten nu op de rest van mijn mensenleven?

Omega 10019

Cella

Chinese Gillette Tech

Croma diamant

Proraso splash

Gillette aftershave gel

Dit was al de 4e keer voor de Croma, dat had ik echt niet verwacht aangezien deze in een andere krabber na een keer eruit ging.

De Cella is bijna op :D

(maar gelukkig heb ik nog twee potjes!)

Vandaag heb ik me weer geschoren met de The Grooming Company kwast. Onbegrijpelijk dat een "plastic kwast" zo goed presteert! Het probleem is natuurlijk dat ik nu wil weten of de andere syntheten net zo goed (of beter) presteren ;)

Krabber: Roedter 1909

Mesje: Feather (3*), Souplex en daarna weer nieuwe Feather.

Kwast: L'Occitane Plisson Synth Fibre

Zeep: La Toja Stick

AS: Aluin, Alcolado Glacial, La Toja Manantiales ASB en daarna Splash.

Mezelf weer eens fijn geschoren voor mijn tweewekelijkse job op zee.

Na een warme douche eerst wat zeep op mijn gezicht gesmeerd en even snel met de kwast op het gezicht geschuimd.

En dat laten zitten ter preparatie en kon ik ook gelijk wat schuim opkloppen in de scuttle.

Het makkelijke aan zo'n stick en de ribbels in de scuttle is dat je de zeep gemakkelijk in de scuttle kan smeren.

Het zeep blijft een beetje achter de ribbels hangen waardoor het opkloppen van schuim heel gemakkelijk gaat.

Eerste pass ging prima, en de La Toja zeep ruikt geweldig.

Tweede pass wou ik voor een nieuw mesje gaan, dus de gratis sample mesje (Souplex) van BdF een kansje geven. Maar die sneed toch niet zo makkelijk dan ik had gedacht, dus na een paar haaltjes ging er gewoon een nieuwe Feather in.

3e pass hier en daar wat touch-ups voor een bijna BBZ resultaat.

Aluin gaf hier en daar wat gezonde prik.

Om er zeker van te zijn had ik een splash Alcolado Glacial gebruikt en kon me in de tussentijd mooi even aankleden en de AG zijn werk laten doen.

Naderhand voor de verzorging een balm gepakt van La Toja Manantiales en daarna nog een splash met de normale (die prikt nog erger dan AG).

Semogue 2012 SE

TFS Crazy Sandalwood

Eclipse Red Ring

Personna Medical Prep

Osage Rub

Na 5x was het wel gedaan met deze Personna, de laatste pass was wat schraperig. De Crazy Sandalwood vind ik echt een heerlijke zeep, ik denk dat ik mijn TOBS Sandalwood de deur uit doe, die gebruik ik toch al bijna nooit.

Ook ik wil mijn ervaring eens delen.

Mijn setup was als volgt:

Fatip Piccolo

Gillette Silver Blue

Plisson Fibre

Prorosa Pre shave

Clarins Paris ABS

Sapone da Barba vegetale alla Mandorla

Vandaag zowel de fatip en zeep binnen gekregen van BDF. Dusja dat moesten we vanavond eens gaan testen.

De zeep is heerlijk en schuimt eveneens fantastisch met de plisson. De krabber is wel even wennen, gezien de reacties wilde ik niet gaan voor de Feathers die ik normaal gebruik. Dus besloot ik voor de Gillette te gaan. Deze zou minder agressief zijn.. Nooit eerder getest dus of dat nou onwijs slim was;) Het is echt een agressieve krabber. Op een klein scheerwondje na redelijk glad maar ik heb wel last van een fikse scheerbrand. Volgende beurt misschien proberen met de Astra welke ik al ken.

Trouwens wel onwijs tevreden met de Plisson scheerkwast, echt super! Houd de warmte ook goed vast wat ik als zeer positief ervaar ten opzichte van een varkenshaar.

16m0jzk.jpg

Vandaag mijn blik met HTGAM Frost Byte geopend. De zeep presteert super, mooi schuim en frosty fris. Effect is bij tweede en derde pass het lekkerst. Natuurlijk afgesloten met de Alcolado. Ben heel benieuwd naar de andere zepen van HTGAM. Het grote blik bevalt in ieder geval prima.

Gillette Super Speed

Shark (3)

Omega B&B Blonde Boar

HTGAM Frost Byte

Alcolado Glacial