Shaggy Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Vandaag voor het eerst met Palmolive geschoren. Ondanks het babyhuidje toch geprobeerd. Eerste wat me opviel is de lekker frisse geur, zeker voor dit warmere weer. Heerlijk fris. Schuimt redelijk goed, alleen snel te waterig. Scheertechnisch vond ik de zeep minder, snel droog, beetje rauw. Ok, SOTD: Merkur 23C Feather Muhle medium Silvertip Palmolive scheercreme TOBS Jermyn afterschavebalsem 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Als je zo'n gevoelige huid hebt zoals je elke keer zegt, waarom gebruik je dan feathers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted July 9, 2013 Author Share Posted July 9, 2013 Omdat zowel feathers als Astra's proefondervindelijk het minste irritatie geven doordat ze heel snel en schoon door mijn haar snijden. Ik scheer ook hooguit 2 keer me een mesje zodat het niet gaat trekken of irriteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hmmmz Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Omdat zowel feathers als Astra's proefondervindelijk het minste irritatie geven doordat ze heel snel en schoon door mijn haar snijden. Ik scheer ook hooguit 2 keer me een mesje zodat het niet gaat trekken of irriteren. Inderdaad, hier precies hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Ik had gister ook dezelfde Palmolive scheercreme gebruikt en vond hem ook lekker fris ruiken, al als je aan de tube zelf ruikt dan ruikt het minder lekker, maar zodra het ingezeept is dan ruikt het gewoon lekker fris. Ik vond het dus ook wel fijn om hem gister met dat warme weer te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Ingeval je feathers (en Astra's) fijn vindt, maar toch een gevoelige huid hebt, dan zou ik de Polsilver Iridium willen aanraden. Gebruik ze zelf heel veel, omdat ik ze qua scherpte vergelijkbaar vindt met de feather (misschien net iets minder bij eerste keer) maar het is alsof ze wat soepeler en daarmee vergevingsgezinder zijn. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joindry Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Leg jij jouw aluinblok nu in een kommetje water? Of zie ik dat fout op de foto? Zo ja, wat is het nut/doel daarvan? Zo neen, nvm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted July 11, 2013 Author Share Posted July 11, 2013 Ik leg mij aluin idd in een bakje met ijskoud water, de reden: Als ik klaar ben met scheren spoel ik me schoon met heet water, evenals het scheren en schuim zijn bij mij heet/warm om de haren zo zacht mogelijk te maken en houden, en de poriën mooi open te zetten. Ben ik klaar pak ik de ijskoude vochtige aluin en ga zo over mijn gezicht. Dit geeft een lichte tinteling, verfrist enorm, maakt meteen goed zuiver en de poriën sluiten meteen. Werkt echt erg fijn. Dan wat aftershave balsem erop en ben klaar met een lekker fris gezichtje Mocht je aluinblok ooit kapot vallen kan je de scherven in water leggen, dit lost op, en zou je het zelfs als aluinspray kunnen gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Mocht je aluinblok ooit kapot vallen kan je de scherven in water leggen, dit lost op, en zou je het zelfs als aluinspray kunnen gebruiken. Bedankt de tip! Mijn blokje is toevallig vorige week gesneuveld en de scherven weggegooid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts