Carloz Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 (edited) Hallo, Ik ben Carlo, 45 jaar en woonachtig in Tilburg. Scheer me uiteraard al heel lang, ik ben mijn carriere begonnen bij de Marine waar een glad geschoren bekkie erg werd gewaardeerd. Heb eigenlijk alles al geprobeerd muv een straight razor maar dat staat al wel heel erg lang op mijn verlanglijstje door mijn zoektocht naar de ultieme scheerbeurt. De laatste anderhalf jaar ben ik me helemaal gek aan het lezen en verandert mijn shortlist telkens door de overvloed aan info en de, soms niet al te genuanceerde, meningen die te vinden zijn. Uiteraard hoort dit ook bij de zoektocht en maakt het alleen maar leuker. Waarschijnlijk gaat de aanschaf nu wel binnen enkele weken plaats vinden, waarbij ik in ieder geval een nieuw mes wil, en op dit moment een singing razor de voorkeur heeft, om zo makkelijk mogelijk te leren scheren, gekoppeld aan een scheercursus. Waarschijnlijk wordt het ook niet het goedkoopste instapmes maar iets wat voorlopig ook leuk blijft. In het allerergste geval wordt het geen succes en dan kost het wat geld (maar dan nog is het volgens mij mijn goedkoopste hobby). Ik scheer me nu met een DE mes van Edwin Jagger wat soms wordt afgewisseld met een Gilette Fusion Pro of zelfs elektrisch apparaat (afhankelijk van beschikbare tijd, tijdstip en soort van afspraken die gepland staan). Daarnaast gebruik een TOBS super badger kwast en verschillende soorten scheerzepen en -cremes (Proraso, TOBS, Edwin Jagger, Mitchell's woolfat, Crabtree & Evelyn en nog wat exotische probeersels). Mijn andere hobbies zijn koffie (Jura volautomaat, ECM semi automaat, Fiorenzato maler), motor rijden (BMW R1200GS), audio (teveel om nu even op te noemen) en sporten. Rest alleen nog mijn pincode: .... Leuk om hier mee te lezen al vraag me ik nog steeds af welke manner er nu echt SotD lezen, waarin ze lezen hoe een andere man zich scheert (lees dit aub als een geintje). Leuk om hier mee te lezen! Groet, Carlo Edited September 27, 2014 by Guest
talibeard Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 Welkom Carlo! Voor wat betreft de SotD; ik vind dat voornamelijk interessant om te zien welke producten er gebruikt worden en hoe ze bevallen.
Carloz Posted September 27, 2014 Author Posted September 27, 2014 Welkom Carlo Haha, fijn dat er toch iemand hapt Ik heb er zelf ook wat tips mbt fijne scheerzeep uit gehaald
Barbiere di Figaro Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 Welkom en veel plezier hier! Dat "happen" was zeker vanwege je nieuwe merk mes en scheerzeep, Michael Jagger?
Carloz Posted September 27, 2014 Author Posted September 27, 2014 Welkom en veel plezier hier! Dat "happen" was zeker vanwege je nieuwe merk mes en scheerzeep, Michael Jagger? "Scherp" opgemerkt. De MJ doet overigens al een tijdje mee, is de opvolger van een Feather die ik al heel lang geleden bij jullie heb gekocht (toen had de shop nog een andere naam) en die nu ook nog soms gebruikt wordt. Leuke annekdote zo...
Marcel Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 Michael ken ik niet, Edwin of Mick wel Welkom overigens!
Carloz Posted September 27, 2014 Author Posted September 27, 2014 (edited) Michael ken ik niet, Edwin of Mick wel Welkom overigens! Haha, je hebt gelijk, ga het meteen aanpassen. Weet je meteen met wie ik maandag een workshop gepland heb (inderdaad Michael....). Edited October 12, 2014 by Guest
Gryphes Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 Welkom! maar dan nog is het volgens mij mijn goedkoopste hobby Deze beste man is nog niet het slachtoffer geweest van verschillende AD's Wacht maar tot je de smaak te pakken krijgt
Snuff Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 Welkom! maar dan nog is het volgens mij mijn goedkoopste hobby Deze beste man is nog niet het slachtoffer geweest van verschillende AD's Wacht maar tot je de smaak te pakken krijgt Welkom Carloz, ik ben lid van de AD slachtofferhulp dus als je me de ontbrekende pincode even doorgeeft stuur ik je alle topprodukten op, zo hoef je niet massa's geld uit te geven om eerst alles te testen, heb ik al gedaan voor je en dit voor een minimale bijdrage
Mesmer Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 Ah weer een motorrijder er bij Welkom hier
SakasakaHeyhey Posted September 28, 2014 Posted September 28, 2014 Welkom Carlo. Zo te lezen ben je een levensgenieter
Carloz Posted September 28, 2014 Author Posted September 28, 2014 Bedankt voor jullie welkom en leuke reacties!
Recommended Posts