Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik weet dat er aardig wat speciaalzaken via internet hun waar verkopen.

Ook in dit forum lijkt de slogan "Wat je ver haalt is lekker" veel bijval te vinden.

Is dat echt noodzaak of kan je prima uit de voeten met het assortiment van bijv. De Vergulde Hand wat makkelijk verkrijgbaar is in bijna elke supermarkt?

Posted

Er is geen enkele reden waarom je niet met DVH zou kunnen scheren. Ik vind het geen top maar als het mijn huid niet zo zou uitdrogen was het prima bruikbaar. Gewoon bij de drogist zijn in mijn ogen wel betere scheerproducten te krijgen overigens; bijvoorbeeld Tabac zeep of creme en, wat mij betreft eigenlijk een stapje hoger hoewel veel goedkoper, Palmolive zeep (stickvorm) of creme.

Maar inderdaad, wat je van ver haalt is lekker en vaak niet of nauwelijks duurder (mits je van een Nederlandse webwinkel koopt ivm verzending). Het gaat denk ik niet zozeer om exotische producten te gebruiken maar veeleer om nieuwsgierigheidsbevrediging. Het gevolg is echter wel dat de kans zo groter wordt dat je na zo'n speurtocht DVH niet meer aankijkt. ;)

Dus, blijf weg van al dat lekkers voor je niet meer zonder wilt! It's a thin line! :mrgreen:

Posted

Met andere woorden, maak dat je wegkomt voor het te laat is :D

Zonder gekheid: ik heb me zo'n 20 jaar geschoren met Vergulde Hand en ik leef nog steeds ;)

Ik vond het altijd een erg uitdrogende zeep, maar de spuitbussen trokken me ook niet. Nu ik een aantal jaren klassiek scheer en flink wat ervaring rijker ben, weet ik dat je je erg goed kunt scheren met Vergulde Hand zonder dat het uitdroogt.

Maar toch, er is zoveel meer lekkers voorhanden. En dat hoeft niet perse van verre te komen of heel erg duur te zijn.

Posted

DVH en Palmolive zijn prima te gebruiken hoor. Tabac ook, maar vanwege de meer uitgesproken geur is het misschien niet iets voor jou. Volgens mij kan je deze geur haten of lekker vinden en eigenlijk niets er tussen in.

Ik heb tot iets meer dan een jaar geleden alleen maar DVH en Palmolive gebruikt en dat werkte prima. Ik heb nog steeds beide in huis.

Alleen met DVH moet je wel genoeg water toevoegen, anders droogt ie echt snel uit.

Vroegâh heb ik ook nog wel eens (volgens mij een rode tube) Gillette scheercrème gebruikt, werd verkocht bij de drogist. Was ook prima spul voor weinig geld. Helaas heb ik deze al jaren niet meer gezien.

Maar er is nog zoveel lekkers daar buiten.....

Posted

Waarbij zij opgemerkt dat een hoop dingen die van ver komen wel eens tegenvallen, maar ja die nieuwsgierigheid is inderdaad moeilijk te bedwingen.

Posted

Ik heb mij laatst nog weer met DVH geschoren. Prima zeep, maar hij "lust" wel veel water (vind ik geen nadeel). Niet zo goed als ARKO en Palmolive, maar voor mij zeker geen straf om me mee te scheren.

Posted
Waarbij zij opgemerkt dat een hoop dingen die van ver komen wel eens tegenvallen, maar ja die nieuwsgierigheid is inderdaad moeilijk te bedwingen.

:lol: Ook dat is helemaal waar! Maar ja, ook dat weet je pas nadat je het geprobeerd hebt...

Posted

Ik vind dit zo verrassend hè.

Dat "we" zo bezig zijn met iets, wat voor velen niet anders is als het strikken van je veters.

Fantastisch om te lezen.

Ik ben voorlopig nog lang niet uitgelezen hier.

:D

Posted
Ik heb mij laatst nog weer met DVH geschoren. Prima zeep, maar hij "lust" wel veel water (vind ik geen nadeel). Niet zo goed als ARKO en Palmolive, maar voor mij zeker geen straf om me mee te scheren.

Deze drie zepen heb ik ook in gebruik. Met alledrie is prima schuim te maken en te scheren. Ik ben er zelf niet over uit welke van de drie voor mij het beste is.

Posted

Kijk uit wat je zegt, voor je het weet maken die verslaafde mafkezen hier daar ook weer een hobby van! Moeten we ineens allemaal verschillende kleuren en geuren veters gaan kopen en leren om ze op verschillende manieren te strikken. Krijgen we er allemaal verschillende Engelse afkortingen voor, waar wij dan ook weer Nederlandse alternatieven moeten zoeken. Ook krijgen we weer twee kampen; de mensen met de open veters en mensen met safety veters.

Nee, pas maar op wat je zegt....

;)

Posted
En dan heb je ook nog malloten die instappers prefereren ;)

Prefereren is dan nog wel mild omschreven.

Maar vergeet niet dat wat je ver haalt voor ergens anders weer dichtbij is. Zo zullen er in Amerika vast mensen zijn die zweren bij DVH zepen.

Posted

Dat is dan ook echt het geval. Een kuipje Vergulde Hand gaat daar voor $10 over de virtuele toonbank.

En voor er misverstanden ontstaan: de enige instappers die ik heb zijn sloffen :lol:

Posted

Maar vergeet niet dat wat je ver haalt voor ergens anders weer dichtbij is. Zo zullen er in Amerika vast mensen zijn die zweren bij DVH zepen.

Helemaal waar. Zo ben ik aan mijn voorraadje Williams pucks gekomen door ze (vnl) te ruilen met Palmolive sticks. Ze keken bij de DA drogist dan ook wel een beetje raar toen ik 10 of 15 sticks bestelde want dat filiaal verkocht er normaal gesproken bijna geen. Maar ook DVH heeft zeker een (kleine) aanhang in de VS, net zoals Monsavon bijvoorbeeld waar ook grif $10 per bakje voor neergeteld wordt.

Posted

Zo, dat is lekker verdienen aan een kuipje DVH! En dan kan je je ook bordeelsluipers permitteren, in plaats van alleen sloffen...

Posted
DVH en Palmolive zijn prima te gebruiken hoor. Tabac ook, maar vanwege de meer uitgesproken geur is het misschien niet iets voor jou. Volgens mij kan je deze geur haten of lekker vinden en eigenlijk niets er tussen in.

Ik heb tot iets meer dan een jaar geleden alleen maar DVH en Palmolive gebruikt en dat werkte prima. Ik heb nog steeds beide in huis.

Alleen met DVH moet je wel genoeg water toevoegen, anders droogt ie echt snel uit.

DVH, daar is voor mij echt niks mee te beginnen.Of ik het mooi opklop of een Face lather doe, het droogd uit vanuit de kwast en het valt als sneeuwvlokken van mn gezicht af.

Posted

Jeps, zoals ik al eerder zei, en zoals Johan zegt: meer water!

Maar dan wel zoveel dat je denkt: "dit kan nooit goed zijn...".

Flink zeep laden met een kletsnatte kwast en desnoods een keer het zeepbakje heel snel omkiepen tussendoor om wat water wat niet in de kwast blijft zitten te lozen, maar niet teveel. De Vergulde Hand houdt van water.

Posted

Ik deed het volgende.

Ik deed een laagje warm water in mn kuipje en gooide dat eruit wanneer ik klaar was met douchen.Met mn uitgeschutte varkens kwast ging ik snel 20 sec rondjes draaien en dipte ik de haar uiteinden even snel in warm water en ging het op mn natte gezicht opschuimen.

Zoiets moet toch probleemloos moeten werken, lijkt me ?

Posted

Dat ligt er ook helemaal aan hoeveel zeep je laadt in die 20 seconden.

En hoe nat je gezicht en kwast zijn. Is nu vanaf hier moeilijk te bepalen....

Maar het zou probleemloos moeten kunnen in ieder geval.