Jump to content

Rockwell Razors - Shaving, Reinvented

caliban

Recommended Posts

Ik heb de kickstarter versie niet gehad, wel de nieuwe versie en die vond ik slecht afgewerkt. Nou ja slecht is natuurlijk relatief maar het lijkt amateuristisch gedaan. Is inderdaad een heel zwaar aanvoelende krabber maar ergens komt ie er mee weg omdat het geheel best goed scheert.

Ik heb hem slechts kort mogen gebruiken dus neem het voor wat het is maar ik denk wel dat er voor zowat iedereen wat tussen zit qua basisplaten. Vrees echter dat bij mij eenmaal de beste gevonden de rest ongebruikt zou blijven, ook een reden waarom ik geen enkele verstelbare krabber heb.

• 2 months later...

Had iemand nog de nieuwe gebacked?

Hij is nu weer voor pre-order op indigogo

q8wbuos1kfqirthree8z.jpg

https://www.indiegogo.com/projects/rockwell-model-t-razor-blades-shaving-perfected-design-technology

Dus als noob een maand of wat geleden gebacked, in de hoop om kosten te besparen op mijn fusion mesjes. Dus dacht prima oplossing voor mijn kosten issue waardoor ik nu vaak veel te lang met een bot mes scheer.

Maar ik was vorige week helemaal klaar met niet goed scheren. Dus heb ik een basis set gekocht van muhle met een R89 er in. Een goede start leek mij.

De Rockwell ziet er wel erg goed uit en misschien met de extra mogelijkheden een betere dan de R89 who knows. Als hij zou bevallen dan schuift de R89 gewoon door naar vrouw lief die dan misschien niet die 20+ euro voor nieuwe mesjes wilt uitgeven.

Wat is in gods naam "gebacked" en "who knows" , misschien even attentie dat dit een Nederlands forum is alwaar wij de Nederlandsche spraak een warm hart toedragen ;)

Maar als je geld uit heeft is het toch geen winst en op langere termijn is een verblijf op dit forum jouw gedachtengang volgend meestal zwaar verliesgevend :lol:

Nederlands prima en soms mix ik engels in mijn taal het is een afwijking maar komt een beetje met mijn job als developer. (Zal er iets op letten) Voor gebacked is nog niet echt een Nederlandse variant op gevonden (of ik ken hem nog niet) maar goed het gaat om een Kickstarter waarbij je via een pledge (dus dan wordt je een backer die gebacked heeft) kan je producten ondersteunen die anders misschien niet gemaakt kunnen worden.

De winst sloeg meer op de overgang van het oude naar DE systeem wat altijd een goed idee is.....

Ik doe al meer dan 25 jaar IT en lul nog steeds gewoon Nederlands. Dit terwijl echt alles wat ik lees in het Engels is. Het is zo moeilijk niet.

Desalniettemin benieuwd hoe deze verstelbare krabber uiteindelijk gaat bevallen. Ik ben niet van de verstelbaren, maar het ding ziet er van zichzelf niet verkeerd uit.

Voor als iemand wil instappen er is weer een andere versie (ze blijven bezig)

https://www.kickstarter.com/projects/rockwellrazors/rockwell-chrome-series-classic-adjustable-safety-r

fd49a739d23dbfb039de8a7c581931be_original.jpg?w=1024&h=576&fit=fill&bg=000000&v=1474317226&auto=format&q=92&s=543f9f9a6e6b55782a5547d5b4c80408

Hij niet zo instelbaar als de vorige maar je kan verschillende instellingen kiezen door het tussen plaatje te veranderen.

Ziet er wel weer mooi uit. Zeker de geweer metaal versie eens wat anders dan chromen / mat metaal kleurtjes.

Als de Rockwell komt zal ik wel een kleine bespreking maken :)

Zal op het Engels letten maar goed iets te veel Engels in mijn omgeving en te veel schrijven in Engels sluipt het er wel eens in :oops: Nederlands zit aardig vol met Engelse termen

De eerste was best een goede krabber, echter voor mij geen blijver vanwege het feit dat slechts twee van de zes mogelijke basisplaat standen mij echt bevielen en de afwerking vond ik zo zo (maar ik ben dan ook een verwend nest).

Het scheen de eerste keer ook niet zo simpel te gaan ^_^ Heb je wel eens als je iets nieuws maakt maar goed ga er vanuit dat ze nu het wel onder de knie hebben. Wat ik lees zijn er tevreden gebruiken alleen niet zo veel omdat er maar weinig te koop zijn op dit moment. En de Muhle en andere ook erg goed werken en stukje goedkoper. We gaan het zien en over een paar maanden ben ik waarschijnlijk wel toe aan een iets andere manier van scheren. Of misschien helemaal niet en over op de volgende stap.

• 2 years later...

Soms doe je toch leuke ontdekkingen?.

Was ik dinsdag bij Jan Zoethout en liet die me zijn door Stork Razors prachtig gemodificeerde Rockwell zien, zag ik bij hem R5 op de krabber staan.  Vraag ik hem heb je nu de 6 kant weg laten halen, ik dacht dat je er een 6 van hebt laten maken. Kijkt mij verwonderd aan?

Blijkt dat ik altijd dat ding verkeerd heb begrepen en dacht, als ik het mesje op de 5 kant leg, dat ik me met 5 scheer. Nou dat blijkt dus onjuist. Het nummer, dat je gebruikt is wat in de bodemplaat zichtbaar is, als de boel scheerklaar is gemonteerd. Dus heb ik me meestal met plaat 6 ipv. plaat 5 geschoren. Is dat ding nog milder, dan ik dacht. Gebruikte ik plaat 4 voor mijn schedel, was dat dus plaat 2. Welnu blijft een prima krabber, niet mooi, maar wel erg goed bruikbaar. Alleen zonde van al dat RVS, dat voor Jan met de korte achternaam hier ongebruikt in de kast ligt, want blijkbaar is de meest effectieve kant voor mij nog niet agressief.

• I like it 2
  • Haha 1

• 5 months later...
ArieMaiden schreef 25 minuten geleden:

Vergis je niet...70+14,70 BTW + 13euro inklaringskosten = 97,70 euro.
Bij The Alpha Men krijg je 5% forum korting dus 94,95euro.

Overigens wel een aanrader, deze krabber!

Owh ja klopt, beetje stom van me ;)