caliban Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 Dit is een kickstarter project voor een safety razor voor elke man (of vrouw). Dmv 3 verschillende heads welke ook nog een omkeerbaar zijn is er dus een mogelijkheid voor 6 verschillende blade gaps. Vind het interessant, maar twijfel of ik dit zal supporten. Rockwell Razors - Shaving, Reinvented
talibeard Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 Het idee is wel aardig maar als ze geen losse base plates gaan verkopen voorzie ik veel incomplete krabbers na een paar jaar ("ik weet zeker dat die ongebruikte baseplates nog ergens liggen, maar waar ook alweer") en wat je nu doet is investeren in een droom. Ik heb nergens kunnen ontdekken wanneer de eerste serie verwacht kan worden.
caliban Posted September 26, 2014 Author Posted September 26, 2014 Estimated delivery : oktober 2014 Staat op de website bij de pledges.
Snuff Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 dank voor de info. heeft een beetje weg van ATG krabbertjes waar je ook de basisplaatjes kan verwisselen, helaas is geen van hun combinaties in staat mij te bekoren.
LongShave Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 Thanx voor de link. Zal eens kijken of dit wat is.
Artesuave Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Vandaag een update gehad met een drietal fotos.
Robert79 Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Ja , en ook dat de base plate om te draaien is.Dat maakt de scheerkop best wel appart.
Artesuave Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 ik geloof dat ik ergens in december het pakketje mag verwachten van ze, inclusief opberg kistje, dus ik zal jullie op de hoogte houden
henkverhaar Posted October 24, 2014 Posted October 24, 2014 Persoonlijk vind ik de engineering er nogal amateuristisch uitzien... Maar wellicht is dat omdat het hier om een prototype gaat?
Marcel Posted October 24, 2014 Posted October 24, 2014 Dat ben ik met je eens, de afwerking/gietkunsten laten ook nog wat te wensen over wat mij betreft.
FairArie Posted November 20, 2014 Posted November 20, 2014 Ben benieuwd naar de ervaringen. Tijdens het scheren gebruik ik achteloos beide kanten. Met verschillende kanten zal je dan toch een beetje op moeten letten
talibeard Posted November 20, 2014 Posted November 20, 2014 Ben benieuwd naar de ervaringen. Tijdens het scheren gebruik ik achteloos beide kanten. Met verschillende kanten zal je dan toch een beetje op moeten letten Volgens mij is links en rechts wel gelijk; tijdens het scheren maakt dat dan niet uit. Pas als je de baseplate omdraait krijg je een andere geometrie.
FairArie Posted November 21, 2014 Posted November 21, 2014 Check! Ik had het niet goed gelezen; links en rechts zijn gelijk.
Artesuave Posted April 24, 2015 Posted April 24, 2015 Duurt ff, maar inmiddels binnengekomen! Mijn eerste Kickstarter aankoop en gezien het hele projectverloop toch wel onder de indruk. Niet enkel van het scheermes, maar ook van de klantenservice en het geloof dat de mannen van Rockwell in hun eigen product hebben. het scheermes is niet zo shiny zoals op de promotie fotos, maar ik vind het zoals het nu is wel wat hebben. Erg industrieel uiterlijk. Een enorm zware, goede handle, met de 3 verwisselbare scheerkoppen. Ik weet even niet meer welke koppen ik op de foto heb staan, maar je ziet een duidelijk verschil tussen bijv de 1 en de 6. Gisteren de eerste keer ermee geschoren. Eerste pass met de 3, 1 touchup met de 1. Erg goed resultaat! Een resultaat waar ik met een ander scheermes zeker 3 passes voor nodig heb (maar de 3 is dan ook gewoon wat agressiever dan mn andere messen). Zeker wel tevreden! En later dit jaar krijgen alle kickstarter backers nog een nieuw setje scheerkoppen
efsk Posted April 24, 2015 Posted April 24, 2015 Het ziet er zeker niet verkeerd uit A. Interessante take op de adjustable natuurlijk, ware het niet dat je door een reeks onderplaten meer en andere variatie kunt creëren. Ik ben benieuwd naar je ervaringen op de duur.
Snuff Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Mijn eerste test van de Rockwell 6S is achter de rug. Best wel een goede krabber moet ik toegeven. 1 en 2 zijn voor mij onbruikbaar (maar iemand die opgezet is met bijvoorbeeld de Feather AS-D2 zal zich hier wel in verheugen), 3 gaat wel, vanaf vier begint het te komen, vanavond 5 en 6 aan de beurt. O zo jammer dat het geheel niet mooier, netter is afgewerkt, beetje amateuristisch jammer genoeg. Had liever wat meer betaald en dan helemaal zoals het hoort. De prijs is dan wel weer een meevaller. Wat vooral opvalt bij deze krabber is het zachte scheergevoel. Tegenvaller is dat het allemaal wat lomp overkomt. Dit is geen blijvertje voor mij maar dat wist ik vooraf al, gekocht voor iemand anders die het niet aandurfde zelf in het buitenland te bestellen. Als tegenprestatie mocht ik hem gebruiken. Mochten ze nou een mooier afgewerkte versie uitbrengen dan zou ik het wel overwegen er eentje aan te schaffen. Gewoon ter info, dit zijn de openingen van de eerste en tweede versie:
talibeard Posted July 17, 2016 Posted July 17, 2016 Schijnbaar is er wel een verschil tussen de kickstarter-versie en de huidige productie-versie in afwerking van de rockwell 6S, tenminste zo interpreteer ik het commentaar op executive shaving; This is NOT the Kickstarter version, this is the 2016 finished article, it's very well made, hefty in the hand and the six heads is a wonderful idea. This is a razor for everyone, it will shave as midly as a Feather Japanese safety razor or as closely as a cut throat razor depending on the plate you use. Dus er is qua afwerking nog hoop!
Recommended Posts