DoubleB Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 Geruchten gaan dat Petal Pusher Fancies en How To Grow A Moustache zepen grote overeenkomsten met elkaar hebben. De bedenker van HTGAM zou in de leer gegaan zijn onder de bedenker van PPF. Beide zepen zijn op basis van Kokum Butter en zijn 'vegan based'. Ik ben wel benieuwd om nu eens te achterhalen hoe het werkelijk zit. PPF Ingredients: [Tallow Free & Vegan] Pure Kokum Butter, Organic Mango Seed Butter, Organic Cocoa Butter, Organic Coconut Oil, Organic Avocado Oil, Organic Sweet Almond Oil, Organic Castor Oil, Pure Essential Oils & Natural Plant Extracts. HTGAM Ingredients: (updated to reflect latest mix): Kokum Butter, Organic Mango Butter, Organic Cocoa Butter, Organic Avocado Oil, Organic Pumpkin Oil, Organic Castor Oil, Coconut Oil, Palm Oil, Organic Neem Oil, Safflower Oil, Glycerine, Purified Water, Sodium & Potassium Hydroxide,Soy bean protein, Chaulmoogra Oil, Aloe Extract, Maca Root, Yellow Dock Root, Essential Oil [unless Scent Free]. Bron: Sharpologist.com Zo op het eerste oog zijn er behoorlijk wat ingrediënten die overeenkomen in beide zepen. Beide op basis van Kokum Butter met een grote invloed van Mango en Cocoa butter. Logisch, als je bedenkt dat beide zepen op plantaardige basis zijn. Waar de vergelijking een beetje vaag wordt is bij de plant extracten. PPF noemt het gewoon 'Natural Plant Extracts', waar HTGAM duidelijk vermeld welke extracten dit dan zijn. Opvallend is wel dat PPF kiest voor Sweet Almond Oil, waar HTGAM kiest om Glycerine te gebruiken. Naar mijn idee zijn er behoorlijk wat overeenkomsten die de zepen in hetzelfde segment plaatsen. Ik heb helaas geen ervaring met noch PPF, noch HTGAM en ben dan ook erg benieuwd hoe de gebruikservaringen zijn. Of ze helemaal hetzelfde zijn? Nee, dat denk ik toch niet.
Marcel Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 Het uiterlijk van beide zepen is opvallend verschillend. Hoewel de ingredientenlijst inderdaad veel overeenkomsten vertoont, zegt dat op zich niks over het resultaat. De receptuur is mij onbekend, daar zal toch ergens iets (opvallend) anders moeten zijn, gezien het verschil in eindresultaat.
decraew Posted October 5, 2014 Posted October 5, 2014 Ik heb een sterk vermoeden dat beide zepen door hetzelfde bedrijf/persoon gemaakt zijn, de overeenkomsten zijn te opvallend. Misschien dat er kleine verschillen zijn, maar daar zal het ook wel bij blijven denk ik. Overigens vertelde iemand me onlangs dat er volgens hem verschillen in performantie zijn, zelfs binnen één lijn zoals TOBS.
Robert79 Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Dat klopt ! Ik heb een pot TOOBS Sandelwood liggen en die is heel erg dun/waterig in vergelijking met de Avocado en Jermyn str, die ik hiervoor had. Als ik de Sandelwood pot op zijn kant zou liggen, zou het zo uit de pot lopen. Blijkbaar is TOOBS nu kosten aan het besparen op de grondstoffen !
CeesT Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Ik heb een pot TOOBS Sandelwood liggen en die is heel erg dun/waterig in vergelijking met de Avocado en Jermyn str, die ik hiervoor had. Hoi, Weet je zeker dat die Sandalwood in orde is? Ik ben een behoorlijke liefhebber van deze geur van ToOBS en heb dus al wel een bowltje of wat verbruikt maar nog nooit is deze bij mij waterig geweest. Trouwens geen van de cremes van ToOBS.
cutthroat Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Ik heb ook een pot TOBS sandalwood cream liggen (en nog vijf andere smaken). Maar al zou ik die twee weken op z'n kant leggen, dan nog loopt het er niet uit. Klinkt dus eerder als een productiefout. Of ze moeten de receptuur aangepast hebben. Maar met zo'n resultaat raak je dan in rap tempo je kopers kwijt.
FairArie Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Ik heb samples van TOBS; Roses, ETON en Sandalwood. De laatste is juist de stevigste van de drie. Op basis van ervaringen uit het verleden, de beste garantie die je kan hebben , is hij juist steviger dan voorheen. Misschien is de Sandalwood uitgedroogd. Maar hij doet het prima.
Robert79 Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Ik zal heb ook Avocado, Jermyn str en een stuk of wat Samples van TOOBS die wel goed zijn. Ik zal jullie nog wel is een foto laten zien als ik tijd heb.
Robert79 Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Okee, zoals ik gezegd had nu een foto hieronder. duidelijk te zien dat het eruit wilt lopen naar de rand en uitgedroogd is deze zeker niet.
Carloz Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Da's wel heel erg dun! 2 potten hier (1 open en 1 nieuwe zojuist geopend): beide hebben de gewone dikte!
Snuff Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Is niet zoals het hoort, de reden ..... 'k zou het ook niet weten.
efsk Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Nou. De Lemon & Lime van TOBS wilde ook wel wat vloeien staat me bij.
moxie66 Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 heb een tube St James in een bakje gedaan (dop kapot) en de creme was eveneens zeer vloeibaar. mijn Jermyn Str. en Avocado zijn geheel niet vloeibaar.
Marcel Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Hmm, ik zou toch zweren dat dit topic over andere zepen dan TOBS ging Graag on topic, praten over TOBS svp in een ander draadje.
moxie66 Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 marcel, volgens mij heb je helemaal gelijk, excuus.. PPF wordt gemaakt door Hodges & Frances en HTGAM door Douglas Smythe. Misschien is hij wel een soort Milli Vanilli... er was een discussie op B&B dat de ingrediënten lijst van HTGAM niet klopte. Als het goed is is het nu aangepast.
Snuff Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 HTGAM is bij PPF in de leer geweest vandaar wellicht de gelijkenissen in hun zepen. Zonet me bezondigd aan wat PPF bij BdF, overwoog ook HTGAM maar las dat velen irritatie ervaren en dat staat bij sommigen van hun zepen ook vermeld en dus maar zo gelaten.
DoubleB Posted October 14, 2014 Author Posted October 14, 2014 Benieuwd naar je ervaringen met de andere geuren, Ron!
Marcel Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Je had tot dusverre alleen de Oakmoss & Sage gebruikt toch? Hoewel ik die subtiel vind qua geur, vind ik de prestaties wel heel erg goed.
marco Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 HTGAM is bij PPF in de leer geweest vandaar wellicht de gelijkenissen in hun zepen. Zonet me bezondigd aan wat PPF bij BdF, overwoog ook HTGAM maar las dat velen irritatie ervaren en dat staat bij sommigen van hun zepen ook vermeld en dus maar zo gelaten. Oei, hierdoor ga ik toch ook ineens twijfelen of deze op mijn verlanglijst moet blijven staan.
Marcel Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Ik heb twee HTGAM zepen en geen irritatie te bespeuren. Tot dusverre welteverstaan.
moxie66 Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 HTGAM is bij PPF in de leer geweest vandaar wellicht de gelijkenissen in hun zepen. Zonet me bezondigd aan wat PPF bij BdF, overwoog ook HTGAM maar las dat velen irritatie ervaren en dat staat bij sommigen van hun zepen ook vermeld en dus maar zo gelaten. Oei, hierdoor ga ik toch ook ineens twijfelen of deze op mijn verlanglijst moet blijven staan. ik heb geen last van HTGAM (gondolier/the beach!/frost byte) wel van PPF Oakmoss & Sage. Bij de Black Tea en Briar van PPF heb ik geen enkele last. Lijkt me dus heel erg persoonlijk.
marco Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Blijft wel een gok. Ik ben ook een van de weinigen die een lading TOBS overneemt en het vervolgens weer moet doorverkopen aan forumvriend cutthroat omdat mn gezicht er van af fikt... En 22 euries voor een zeep die zou kunnen irriteren vind ik best een prijzig risico. Tijd voor een nieuwe bijeenkomst, dan kan ik de zeep eerst uitproberen
Snuff Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 ik heb geen last van HTGAM (gondolier/the beach!/frost byte) wel van PPF Oakmoss & Sage. Bij de Black Tea en Briar van PPF heb ik geen enkele last. Lijkt me dus heel erg persoonlijk. Is het ook. Ik heb alleen de Oakmoss geprobeerd (bestelde coconut maar per ongeluk andere geleverd) en die geur beviel me niet, heb hem dan maarals cadeautje meegestuurd naar een buitenlandse scheervriend. De prestaties van de zeep vond ik echter fantastisch vandaar de nieuwe bestelling.
Snuff Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Je had tot dusverre alleen de Oakmoss & Sage gebruikt toch? Hoewel ik die subtiel vind qua geur, vind ik de prestaties wel heel erg goed. Idem dito, en die extra grote dozen zijn fantastisch om je borstel te laden.
Recommended Posts