Jump to content

TOBS, T & H en Geo F Trumper van 1 eigenaar??

LongShave

Recommended Posts

Ik las net in een topic op FB (Wet Shavers Group) dat TOBS, Truefitt & Hill en Geo F Trumper van één en dezelfde eigenaar zijn, nl. Creightons

Topic:

"TOBS, T & H and Trumpers are all owned by creightons, so it's all the same base, I think the only difference is the quality of the perfumes they use, TOBS smells a bit synthetic, Trumpets are slightly better and T&H are the best of the three, and the pricing reflects this. "

Alle 3 de merken kan ik niet vinden bij Creightons. Creighton Brands

Op deze website kan ik alleen Truefitt & Hill terugvinden.

Iemand hier iets van bekend? Ik dacht dat het alle 3 zelfstandige bedrijven waren met een enorme historie.

Ik denk niet dat Creightons de feitelijke eigenaar is van de drie T's maar het is heel goed mogelijk dat de zepen en cremes voor alle drie door hun gemaakt worden, wat nog niet betekent dat dat dus allemaal hetzelfde spul is overigens. Ik weet wel dat de zeep van Vulfix identiek is aan de TOBS Traditional shave soap en dat ook Cyril R. Salter deze verkoopt of iig verkocht heeft.

Zo komen ook de scheerkwasten van alledrie niet van eigen hand (veelal Vulfix ofschoon T&H ervan verdacht werd goedkope Chinese makelij te voeren) en de krabbers komen dan weer o.a. van EJ maar dat zijn allemaal bedrijven die probleemloos voor derden leveren, net als Creightons, als je maar voldoende afneemt en betaald.