Jump to content

Recommended Posts

Posted

Filmpje enkele weken geleden doorgestuurd gekregen van mijn oom.

"El Kinze de Cuchilleros" a famous barber in Madrid over 100 years old. It´s been trading at its present site at the foot of Plaza Mayor since 1900.

Hij scheert hier Ruud van Nistelrooy en vindt dat de zwaarste baard die hij ooit geschoren heeft.

Ik ga eind oktober 4 dagen naar Madrid, zit er aan te denken om ff te gaan kijken...

enjoy!

Posted (edited)

Leuk! Je weet dat ik er langs ben gelopen toen ik me nog met tegenzin scheerde. Ik ga in april dus zijn er in ieder geval 2 mensen die hun ervaring hier zullen delen.

Misschien een leuk nieuw onderwerp voor dit forum?

Edited by Guest
Posted

Wat is dat voor raar breed mes wat ie af en toe tussendoor gebruikt??

Leuk zaakje trouwens.

Als ik ooit nog eens in Madrid kom ga ik zeker langs!

• 2 weeks later...
Posted

Ik weet niet precies waar het voor is, maar volgens mij is het een tweezijdige kam waar een dubbelzijdig mes onder zit. Moderne kappers gebruiken vaak een enkelzijdige variant om haar plaatselijk wat uit te dunnen. Ik kan me dus zo indenken dat het is om de "keiharde" baard eerst uit te dunnen en op die manier in fasen te scheren.

Posted

Ik heb net naar t youtube filmpje zitten kijken hoe deze barbier Ruud van Nistelrooy scheert en er viel mij meteen een ding op.

Euhhhhhhhh als ik het goed heb moeten wij toch onze huid strak zetten m.a.w. de te scheren wanghuid strak zetten met je kaak, dan met de ene hand de huid strak zetten, met de andere hand het open mes onder de juiste hoek en met korte haaltjes de baardhaartjes afscheren.

In het filmpje zie ik deze barbier de huid samenknijpen zodat die min of meer opbolt en dan scheert hij met korte haaltjes de baardharen.

Wie kan mij zeggen waarom dit gebeurd, wat is de reden of is dit een andere stijl, ligt het aan het mes etc.

Doen barbiers dit meer of is dit een techniek die wij (als eigen open mes scheerders) niet/moeilijk onder de knie kunnen krijgen, zijn er meer scheerders die dit ook doen ??

Ben benieuwd

Posted

Om de wangen te scheren blazen velen wat lucht erin. Voordeel daarvan is dat de huid ietsje strakker komt te staan, en je een recht vlak of lichte bolling hebt. Dit is een stuk makkelijker scheren dan een kuil ;)

Posted
Om de wangen te scheren blazen velen wat lucht erin. Voordeel daarvan is dat de huid ietsje strakker komt te staan, en je een recht vlak of lichte bolling hebt. Dit is een stuk makkelijker scheren dan een kuil ;)

Ik doe dat soms, bijvoorbeeld bij gebruik van de Schaber. Die is net te klein om de kuil in de wang te nemen zonder schade.

Posted
Samen knijpen heeft als effect dat je handen niet zo snel weg glijden tijdens het strak trekken. Als je goed kijkt zie je dat terwijl hij knijpt de huid optilt zodat de kaaklijn op de wang komt te liggen.

Dit is makkelijker dan met de bocht mee scheren.

Volgens mij is het mes wat hij gebruikt van Parker daar gaan hele D.E mesjes in.

En t andere mes!! :o want hij gebruikt twee messen,

Gebruikt hij de Parker??shavette voor de eerste beurt en t andere (open) mes voor de laatste beurt of :?: welke beurt met welk mes.

Als je niet oplet lijkt t of hij met één mes scheert maar dit is niet zo.

Ben wederom benieuwd.

Wel goed om te weten wat de reden is van "samen knijpen" van de huid.