Snuff Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Een kleine recensie onder voorbehoud. Ik kan namelijk goed de prestaties van een zeep beoordelen maar niet de geuren (ooit is een blank patroon van op korte afstand onder mijn neus afgeschoten waardoor ik heel beperkt reukvermogen heb). Een werkelijk grote metalen doos met een ietwat zachtere zeep erin, hiermee kun je alvast heel lang aan de slag Als borstel gebruikte ik de Plisson Synthetic, even in koud water gedoopt, eenmaal uitgeschud en dan 5 (Ja inderdaad vijf) keren rondgedraaid in de doos om vervolgens schuim te maken op het gezicht. Gaat super super makkelijk en zelfs met zo weinig laden had ik na het scheren van mijn hoofd zeker nog genoeg voor 2 à 3 verdere passes. Ik merkte meteen dit is een topper van formaat qua prestaties! Zo'n lekker gevoel geeft de zeep op de huid en ook na afloop voelt het heel verzorgend en prettig aan. We zijn nu al flink wat uren verder en nog voelt het aan of mijn hoofdhuid is verzorgd met een creme. Schuim is zeer rijk, dik, mooi glijdend en blijft heel lang goed zonder uit te drogen. Qua geur is het voor mij een afknapper, ik ruik een medicinale (campfor?) geur en daar hou ik absoluut niet van. Mijn vrouw echter vond het juist een prettige geur maar ze kon het niet echt thuiswijzen (het zou naar salie en mos moeten ruiken, zij rook dan weer geen campfor). Ik heb de zeep dan ook als cadeautje meegestuurd met een aantal messen naar een vriend in Finland. Maar ik ga zeker bij een volgende bestelling de Coco's nemen daar ik mag aannemen dat de performantie dezelfde zal zijn. Voor mij situeert deze zeep zich bij de top van alle zepen die ik ooit probeerde, zelfs na één beurt weet ik dat al zeker. Niet goedkoop? Als je ziet hoeveel zeep er in de doos zit en hoe weinig je slechts nodig hebt dan ben je zeker niet slecht uit. (voor wie MdC kent, deze zeep leunt er qua gebruik heel dicht bij aan, daar doe je ook ruim een jaar mee). Ik vind hem in ieder geval super.
marco Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Sage is naar mijn weten salvia (een plant die op lavendel lijkt qua uiterlijk) en geen salie. Dat zou al wat kunnen verklaren Deze zeep staat nu in ieder geval ook op mijn verlanglijst...
Marcel Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Ik dacht altijd dat het salie was. Deze zeep heb ik in huis sinds afgelopen weekend maar ligt nog te wachten. Zo uit het blik vond ik de geur erg subtiel , wellicht dat dat verandert met gebruik.
Snuff Posted September 25, 2014 Author Posted September 25, 2014 Het probleem bij mij is dat ik slechts een heel beperkt pallet aan geuren ruik en dat die enkele er dan bovenuit steken, dus qua beschrijving van de geur moet je zeker niet op mijn oordeel afgaan. Maar de prestaties zijn om je vingers bij af te likken
highlander78 Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Zojuist geschoren met een sample PPF Oakmoss & sage! Inderdaad een mooie, verzorgende lather die goed aanvoelt. Geur vond ik wel erg aangenaam, al vind ik het ook lastig om de Oakmoss & sage eruit te pikken. Zeker een topper om mee te scheren.
moxie66 Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 petal pusher fancies is mijn favoriete zeep. fijn dat anderen het ook als positief ervaren. Briar blijft geweldig evenals Black Tea. Oakmoss & Sage bevalt me ook prima, de geur is scherper dan de andere ppf zepen.
SakasakaHeyhey Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 Bedankt voor de recensie Snuff. Lijkt mij de moeite waard om een keer te proberen. Waar heb je de zeep gekocht? Ik heb nog niet op de site van BdF gekeken, weet ook niet of zij het in het assortiment hebben.
Snuff Posted September 26, 2014 Author Posted September 26, 2014 Die van mij komt ook van BdF, zat te twijfelen tussen how to grow a moustache en PPF (die volgt een andere keer wel).
DoubleB Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 Beetje off-topic hoor; maar volgens de verhalen zijn HTGAM en PPF nagenoeg hetzelfde. De eigenaar van HTGAM is eerst bij PPF in de leer gegaan en is vervolgens zelf iets gestart. Daarnaast schijnen ze regelmatig contact te onderhouden en elkaar hulp te bieden. Niet 100% hetzelfde, wel 95% (nogmaals, volgens wat ik gelezen heb, geen eigen ervaringen).
moxie66 Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 hmm, HTGAM is wel echt een harde puck en ppf zacht. de werking vind ik persoonlijk ook echt anders.
Marcel Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 De zepen zelf zien er in ieder geval erg verschillend uit. Hoe verschillend de ingredienten zijn weet ik niet. Dit lijkt me verder voer voor een nieuwe draadje in het Zepen en cremes forum.
marco Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 Ik dacht gelezen te hebben dat de zepen van htgam juist gemaakt worden door ppf. Maar ook dat kan natuurlijk onjuist zijn. Misschien zitten Robbin en ik wel allebei ernaast.
Recommended Posts