Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Een kleine recensie onder voorbehoud. Ik kan namelijk goed de prestaties van een zeep beoordelen maar niet de geuren (ooit is een blank patroon van op korte afstand onder mijn neus afgeschoten waardoor ik heel beperkt reukvermogen heb).

dIYoPci.jpg

Aangeschaft via de Nederlandse BdF

Eerder klein potje met een harde puck, plastic doosje. Als borstel gebruikte ik de Plisson Synthetic, even in koud water gedoopt, eenmaal uitgeschud en dan een twintigtal keren rondgedraaid in het potje om vervolgens schuim te maken op het gezicht.

Gaat makkelijk en ik had er genoeg aan om drie passes te doen waarna zeker nog genoeg zeep in de borstel aanwezig was voor nog een pass.

Schuim is rijk en mooi van consistentie, zakt niet weg ondanks dat ik tussendoor het mes ging stroppen. Zorgt dat het mes mooi over het gezicht glijd, na afloop een prettig gevoel en zeker geen droge huid.

Qua geur is het voor mij een typische lichte patchouli geur zoals ik die ken van vroeger tijdens de hippie jaren. Ik liet mijn vrouwtje ruiken en die bevestigde dat het inderdaad die geur was, eerder licht maar zeer prettig en ik mocht hem zeker niet van de hand doen!

Voor mij situeert deze zeep zich bij de betere van alle zepen die ik ooit probeerde (ben de tel kwijt geraakt na 40 jaar) zonder een echte topper te zijn.

Edited by Guest
Posted

Ik heb de fougere op de korrel maar het schot nog niet gelost om in dezelfde terminologie te blijven. ;)

Hoeveel zeep zit er eigenlijk in het potje? Ik heb er al wel wat meer positieve recensies over gelezen en deze keer maken ze dus bij Valobra de luxere zepen eens onder eigen naam ipv voor derden.

Posted
Ik heb de fougere op de korrel maar het schot nog niet gelost om in dezelfde terminologie te blijven. ;)

Hoeveel zeep zit er eigenlijk in het potje? Ik heb er al wel wat meer positieve recensies over gelezen en deze keer maken ze dus bij Valobra de luxere zepen eens onder eigen naam ipv voor derden.

100 gram zit er in.

• 2 weeks later...
Posted

Na verscheidene malen gebruik wil ik toch even laten weten dat de zeep me zelfs nog meer bevalt dan in het begin, heb de puck overgeplaatst in een leeg Tabac kommetje (zit je niet steeds met schuim dat over de rand van het potje gaat). De zeep is toch iets zachter dan bijvoorbeeld een puck van Harris en zal dan ook minder lang meegaan.

De geur blijft heel aangenaam maar het is vooral het gemak waarmee je schuim maakt en het goede huidgevoel na het scheren die bij deze zeep toch best heel lang aanhoudt en een verzorgend effect heeft. Het schuim voelt ietwat vettig aan bij het verwerken op de huid en wellicht zorgt dit ook voor het supermakkelijk glijden van het mes over de huid.

Ga nog een weekje verder gebruiken om zeker te zijn maar deze Valobra zal volgens mij toch eindigen in het (korte) lijstje van zeepjes die ik op voorraad houd.

Posted

Ik heb de Fougere van Valobra... zeer fijn zeepje!!

Hoor de Patchouli vaker hier en daar voorbij komen, maar zou echt niet weten waar dat naar zou mogen ruiken? kruidig? musky? zoet? citrus-achtig?

Posted

Patchouli achtig....

Ken je bijvoorbeeld Hermes - bel ami?

Het zit vaak wel in leder achtige geurtjes.

Moeilijk te omschrijven eigenlijk...

Of ja, ken je de zwart/groene bussen gillette scheerSCHUIM?

Dus niet die gel rommel zeg maar?

Daar zit volgens mij ook wel een beetje een patchouli geur in.

Posted
Patchouli achtig....

Ken je bijvoorbeeld Hermes - bel ami?

Het zit vaak wel in leder achtige geurtjes.

Moeilijk te omschrijven eigenlijk...

Of ja, ken je de zwart/groene bussen gillette scheerSCHUIM?

Dus niet die gel rommel zeg maar?

Daar zit volgens mij ook wel een beetje een patchouli geur in.

Nee, ken dat luchtje niet. Die bus wel van gezicht maar nog nooit gebruikt.

Had altijd de witte nivea sensative bus.

hier meer: http://www.fragrantica.com/notes/Patchouli-34.html

patchouli volgens de UrbanDictionary :lol:

1. A plant that smells like a Grateful Dead concert.

2. Not a shower, contrary to San Franciso's public policy on hygiene.

3. Slang term for Filty Filthy Hippie

:lol: hahaha

Bedankt voor de link. Ik zal het nog eens opzoeken in de parfumerie op Dublin vliegveld als ik weer naar huis ken.

Posted

in Calani Cadre Noir zit ook patchouli, een zeer fijne geur. Doet me wel denken aan bepaalde wierook maar veel milder en frisser. Ik ben ook al een tijd erg nieuwsgierig naar de Valobra.