Jump to content

Open combo krabber mening gevraagd

Recommended Posts

Posted

Graag jullie mening over een open combo krabber

Ik ben wat aan het neuzen met krabbers. Zelf heb ik o.a een Fatip grande en de picollo . Zijn er ook open combo s die net een tandje milder zijn ( en niet te mild) Moet wel een uitdaging blijven

Alvast bedankt

Groet

Bartmen

Posted

Alhoewel ik de Fatip absoluut niet agressief vind is de Tradere OC iets milder (maar is niet in zoveel plaatsen meer te krijgen en is duur), ook iKon heeft mildere OC's er zijn ook nog flink wat Gillettes maar daar zullen anderen je wel raad in geven (ik hield er niet van), succes met de zoektocht.

Posted

Merkur heeft een tamelijk milde open comb in het assortiment, die zou je eens kunnen overwegen. Ik heb er zelf geen ervaring mee overigens.

Posted

Heb zelf geen Fatip dus ik kan het niet vergelijken,maar zoals Snuff en Marcel al aanhaalden zijn de Merkur en Ikon open comb vrij mild. Ik heb ze beiden en geef persoonlijk de voorkeur aan de ikon.

Posted

De Pearl open comb krabbers zijn ook wat milder dan de Fatip.

En, (vreemd dat Marcel het niet genoemd heeft) - vintage Gillette open combs zijn ook heel fijn.

Probeer eens een Gillette OLD of een Gillette NEW (op een RVS handvat).

De NEW is m.i. de mildste van het stel, dan komt de OLD, en dan de Pearl.

Hoewel ik geen reclame wil maken: stuur merwtje een PB'tje voor een vintage Gillette krabber (of scheerkop) ... :D

Posted

Ik zou gaan voor een Fatip. De Fatip Piccolo is mijn meest gebruikte krabber en ik ben echt niet iemand die voor het meest uitdagende krabbertje gaat. Deze is gewoon erg goed.

Posted

Ik heb een Fatip picolo en een Gillette Old. Hiervan is de Fatip absoluut mijn favoriet. Erg efficiënt maar desondanks erg prettig scherend.

Mijn dagelijkse krabber is de Lord L6, daarmee kan ik elke ochtend (met de ogen bijna dicht 8-) ) probleemloos scheren.

Posted

De vraagsteller heeft al 2 Fatips, hij heeft er vast niet nog meer nodig ;)

En Jan, je hebt gelijk. Ik ging er op de een of andere manier vanuit dat er om een nieuwe krabber werd gevraagd.

Een Gillette NEW is inderdaad erg geschikt. Mild maar efficiënt, erg comfortabel naar mijn idee.

Een verstelbare open comb is op zich geen gek idee hoor. Het zal wel niet lonend zijn is mijn aanname daarbij, of te kwetsbaar.

Posted

Ah mijn excuses. Dat krijg je er van als je snel onder werktijd reageert haha.

Dan nog zou ik in eerste instantie bij de Fatip blijven en experimentern met verschillende mesjes. Er zit een wereld van verschil tussen een Fatip met Feather mesjes en een Fatip met Rapira mesjes.

Posted

De merkur 15c is erg mild, Gillette NEW is een aanrader, en als je niet zo op de centen kijkt is de iKon Deluxe open comb een echte aanrader.

Posted

Ik wou iedereen heel erg bedanken voor de replay ! super. Ik heb besloten om in het weekend ( dan heb ik meer tijd smorgens ) te blijven scheren met de Fatip . Vind het het mooiste mes dat er bestaat, en scheert super. Door de week denk ik dat ik voor een Pearl ga.. of een vintage krabber van Gillette old of new.. Het is maar wat ik tegen kom.

Ps das een mooi mesje Jan ! een beetje erg duur... maar anders...

Iedereen een prettig weekend en scheer ze

Posted
De merkur 15c is erg mild, Gillette NEW is een aanrader, en als je niet zo op de centen kijkt is de iKon Deluxe open comb een echte aanrader.

Is de iKon Deluxe open comb een agressieve razor, Gryphes?

Posted
Die krabber heeft een redelijk milde reputatie (zelf nooit geprobeerd)

Thanx. Dan is het dus geen "rivaal" van een Roedter 1909 (daar ben ik naar op zoek).

Posted

Een 2011 R41 is dan misschien een goede? Net wat beschaafder, echt een klein beetje maar, alleen lastig om aan te komen tenzij aangeboden als 2e hands.

Posted
Een 2011 R41 is dan misschien een goede? Net wat beschaafder, echt een klein beetje maar, alleen lastig om aan te komen tenzij aangeboden als 2e hands.

Lastig aan te komen maakt bemind. We gaan zoeken.

Weet jij wat de meest agressieve open comb razor is?